Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä, joka on ruokakaupassa töissä?

Vierailija
26.02.2019 |

Että ei ole viitsinyt koulutuksella kiivetä parempiin hommiin, vaan jäänyt tuollaiseen koiranhommaan. Eri asia tietysti opiskelijoilla väliaikaisesti tms.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä ruokakaupassa ja tienaan aikas paljo, viime vuonna 48000. Säälikää vaan ja vieläpä pidän työstäni. Mistä tuo mielikuva pienestä palkasta tulee?

Vierailija
22/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä? No jos hoitaa hommansa ok, niin katon että kappas, siinäpä vasta pätevä kaveri ja jaksaa vielä hymyillä, vaikka just ap:n kaltainen ihmisp**se kävi juur siinä kassalla kohottamassa itsetuntoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä ruokakaupassa ja tienaan aikas paljo, viime vuonna 48000. Säälikää vaan ja vieläpä pidän työstäni. Mistä tuo mielikuva pienestä palkasta tulee?

Osa-aikaisesta työstä?

Vierailija
24/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 minuutin työmatka. Tykkään vapaa-ajastani.

Vierailija
25/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuohan olivat vaan överiläppää, tuollaiseen kysymykseen mitä mieltä jostakin. Ärsyttäviin ketjuihin vastataan yleensä provoillen. Ei mitään tekemistä totuuden tai oikeiden mielipiteiden kanssa.

Vierailija
26/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siitä, että suuri(n?) osa ruokakauppojen kauppojen työntekijöistä on osa-aikaisia.

Vierailija
27/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän pääjutut muissa asioissa ku työssä. Työ mahdollistaa muun, siis oikean elämän.

Ei niillä palkoilla.

Vierailija
28/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan tietenkin rehellistä työtä tekevää kunniallista ja uutteraa kaupan työntekijää ainakin sata kertaa enemmän kuin avaajan kaltaista ihmisjätettä.

Vierailija
29/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on nuori ihminen, en ajattele oikeastaan mitään. Jostain se on ura aloitettava. Jos keski-ikäinen on edelleen ruokakaupassa töissä, tulee vähän sellainen ajatus mieleen, että eipä sitten tuollakaan riittänyt kyvyt ja kunnianhimo yhtään pidemmälle.

Vierailija
30/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kolme tuntia on pieni aika kaupassa, kun lapsia on monta ja pienin 1.5 kk, niin oli muuten 5 tunnin kauppareissu viimeksi... olenkin selaillut kotiinkuljetusvaihtoehtoja...

Vierailija
31/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol. Kuka on kaupassa duunissa muka? Meikä ei lähde alle 4000€ mihinkään porvareita rikastuttamaan. Sossun masseilla mennään siihen asti.[/quot

Mikset oo sillä kovalla palkalla töissä jota sun osaamises edellyttää? Sensijaan sulle kyllä kovasti kelpaa pienillä palkoilla työtä tekevien verorahoista maksetut korvaukset,häpeisit edes elätti.

Vierailija
32/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkea työtä pitäisi arvostaa, nostan hattua kaupan kassoille kun jaksavat jutella ja hymyillä jos ei ole kiirettä. Suurin osa tekee väliaikaisesti niitä hommia, mikä ongelma, jos itse tykkää ja on sinut työn teon kanssa. Itsellä on paha eläinallergia ja olen nuorena ollut sikalassa töissä lantaa puskemassa, yli kuuma paikka, kauhee haju ja siat huutaa/vinkuu ja kauhee allergia itsellä päällä ja se suumaski nyt mitään auttanut kuin pölyyn. Siinä vasta on allergikolle kauhea paikka, mutta siitäkin työstä kun tilinauhan sai käteen niin kyllä hymyä tuli korviin asti. Pikkusiat oli aivan hellyttäviä, mutta menisin siivoojaksi ja kaupankassaksi ilomielin sen kokemuksen koettuani, nyt kyll olen eri alalla ja töitä riittää. Se aina riippuu mihin vertaa...

Vierailija
33/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on nuori ihminen, en ajattele oikeastaan mitään. Jostain se on ura aloitettava. Jos keski-ikäinen on edelleen ruokakaupassa töissä, tulee vähän sellainen ajatus mieleen, että eipä sitten tuollakaan riittänyt kyvyt ja kunnianhimo yhtään pidemmälle.

Mistä sinä tiedät kuka on töissä kaupassa "edelleen"?

Onko epä-älyllisissä toimistotöissä istuva huonopalkkainen keskinkertaisuus päässyt elämässään pidemmälle kuin kaupan esimies tai kauppias?

Vierailija
34/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on enemmän sellaisia, jotka on tulleet toiselta alalta, jolla ei ole töitä ja on johonkin koulutus. Ennen oli enemmän sellaisia, jotka ei kouluttautuneet ollenkaan ja perusti perheen ja jäi sille tielleen. Toki noitakin vielä on.

terv. kaupassa työskentelevä

Vierailija
35/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisesta työstä?

Ei kun kokoaikaisesta ja vastuullisesta. Täällä vaan oletaan, että kaikki kaupantyöntekijät ovat osa-aikaisia. Kaupanalalla on myös hyvät lisät tuntipalkan päälle. Usko vaan.

Vierailija
36/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisesta työstä?

Ei kun kokoaikaisesta ja vastuullisesta. Täällä vaan oletaan, että kaikki kaupantyöntekijät ovat osa-aikaisia. Kaupanalalla on myös hyvät lisät tuntipalkan päälle. Usko vaan.

En kyllä niiden varaan laskisi tulevaisuuden ansioitani. Mitä tulee vastuulisiin, niin +5-20% TES peruspalkkaan eli eipä juuri mitään. Vuoron vastaavalla normaalisti tuo 5% eli ei edes euroa tunnissa.

Ja taitaa alle puolet kaupan alasta olla kokoaikaisella sopimuksella töissä.

Huonosti tuolla alalla keskimäärin tienataan, se on fakta. Ja Kaupan liitto haluaa heikentää työehtoja entisestään.

Vierailija
37/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla elämä ei pyöri työn ja kunnianhimon ympärillä. Mua itseäni ei pätkän vertaa kiinnosta ”korkealle” tähtääminen. Oon tavan duunari ja erittäin onnellinen siitä. Voisin jatkaa tällä hetkellä tekemääni työtä ainakin näillä fiiliksillä loppuun asti.

Jos se keski-ikäinen, kaupassa työskentelevä, on tyytyväinen elämäänsä, onko se muilta pois? Ei! On arvostettavaa luoda pitkä ura jossain firmassa ja jos työ pysyy mielekkäänä eläkkeeseen asti niin vau!

Vierailija
38/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se Siwan kassa ole se maailman säälittävin ammatti?

Kaupan kassalla oloko säälittävää? Tavallista työtä, josta moni tykkää.

Säälittävää olis olla ilotalossa alavärkkiänsä myymässä. Tai rakentaa elämä ”sugardaddyjen” varaan.

Vierailija
39/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää lähinnä.

Miksi? Milloin työnteosta on tullut säälittävää?

Ainahan se on ollut säälittävää rahan perässä juoksemista.

Harmillista jos jollekin on. Toisille se voi olla mielekästä tekemistä, joka ei edes tunnu työltä. Työtä, jota voi tehdä ilman ainaista ”voi v*ttu taas on maanantai” -fiilistä.

Vierailija
40/59 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää lähinnä.

Miksi? Milloin työnteosta on tullut säälittävää?

Ainahan se on ollut säälittävää rahan perässä juoksemista.

Elantonsa eteenhän sitä täytyy työtä tehdä, kaikilla ei oo mahdollisuutta,eikä selkärankaa jäädä loisimaan toisten siivelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi