Istuin kahvilassa ja jouduin seuraamaan tosi kiusallista keskusteluyritystä.
Ilmeisesti kolmihenkinen seurue koostui noin 25-vuotiaasta nuoresta naisesta ja tämän aasialaisesta, todella vahvalla aksentilla ja vähän lespaavasti huonosti suomea puhuvasta poikaystävästä ja naisen huonokuuloisesta isoäidistä. Naisen ja poikaystävän yhteinen kieli näytti olevan englanti.
Ymmärsin, että kolmikko oli päiväkahveilla - ehkä mummo asui lähellä ja nainen halusi viedä mummon ulos kauniina, aurinkoisena päivänä.
Keskustelu oli kuitenkin lähinnä huvittavaa. Tällaista:
Nainen: Mummo, (poikaystävän nimi) on käynyt Lappeenrannassa. Siellä ihan samoilla seuduilla, jossa synnyit.
Mummo: Mitä? Synnyin? Juu, synnyin, mutta Tampereella elin. Misä sää siällä olit? (kysyi poikaystävältä)
Poikaystävä: Lappeenrlannahha. Yliopihtolla. Opihkelin.
Mummo: Minä mitään opiskellu. Kai sää (naisen nimi) tiädät etten opiskellu. Naimisiin menin, tiäkkö? Naimisissa olin vaan.
Poikaystävä: En minä naimihihha.
Nainen: Niin, me ei olla naimisissa. Mummo meni nuorena naimisiin.
Mummo: Kyä mää talouskoulun kävin. Sen verta opiskelin. Mitäs tää sun miälitiättys tekee? Töissä?
Nainen: Niin (poikaystävä), kerro mitä teet?
Poikaystävä: Ihtun. Minä ihtun.
Nainen: Niin, mitä teet työksesi? Missä olet töissä? Kerro mummolle.
Poikaystävä: Olen (firman nimi) senior consultant manager (tjms.).
Mummo: Emmää ymmärrä englantia. Mitä?
Poikaystävä: Senior consultant manager!
Mummo: MITÄ!? Sano suameks.
Poikaystävä: ??
Nainen: On töissä (firman nimi).
Mummo: No miksei se heti sanonu.
Keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu. Poikaystävä on ihan paiseessa, kun varmasti yrittää tehdä vaikutuksen kunnianarvoisaan sukulaishenkilöön. Mummo on epäluuloinen ja huonokuuloinen, ei saa puheesta mitään selvää ja heidän pitäisi tuossa nyt sitten tutustua :D
Harmi, kun pitää lähteä!
Kommentit (52)
Täytyypä olla varovainen puheissaan kun poikkee kahvilaan, ettei keskustelu päädy tänne!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kolmihenkinen seurue koostui noin 25-vuotiaasta nuoresta naisesta ja tämän aasialaisesta, todella vahvalla aksentilla ja vähän lespaavasti huonosti suomea puhuvasta poikaystävästä ja naisen huonokuuloisesta isoäidistä. Naisen ja poikaystävän yhteinen kieli näytti olevan englanti.
Ymmärsin, että kolmikko oli päiväkahveilla - ehkä mummo asui lähellä ja nainen halusi viedä mummon ulos kauniina, aurinkoisena päivänä.
Nainen: Mummo, (poikaystävän nimi) on käynyt Lappeenrannassa. Siellä ihan samoilla seuduilla, jossa synnyit.
Mummo: Mitä? Synnyin? Juu, synnyin, mutta Tampereella elin. Misä sää siällä olit? (kysyi poikaystävältä)
Mummo: Minä mitään opiskellu. Kai sää (naisen nimi) tiädät etten opiskellu. Naimisiin menin, tiäkkö? Naimisissa olin vaan.
Mummo: Kyä mää talouskoulun kävin. Sen verta opiskelin. Mitäs tää sun miälitiättys tekee? Töissä?
Mummo: No miksei se heti sanonu.Keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu. Poikaystävä on ihan paiseessa, kun varmasti yrittää tehdä vaikutuksen kunnianarvoisaan sukulaishenkilöön. Mummo on epäluuloinen ja huonokuuloinen, ei saa puheesta mitään selvää ja heidän pitäisi tuossa nyt sitten tutustua :D
Harmi, kun pitää lähteä!
Tiesitkö ap, että näin yksityiskohtaisen jutun levittäminen ja keskustelun esilletuonti on laitonta. Jos kyseisistä ihmisistä joku näkee tämän, niin asiasta voidaan tehdä rikosilmoitus!
Ap! Toisten ihmisten yksityiskohtainen tietojen levittäminen on laitonta!
Joo olisin kyllä nuo kaupungit poistanut (tai vaihtanut) tähän juttuun. Myös iät ja aasialaisuudet pois. Liikaa yksityiskohtia. Deleteen vaan.
Toivottavasti joku näistä ihmisistä huomaisi tämän avauksen , niin ap joutuisi vastuuseen! Tämä on laitonta ja selvää kiusantekoa. Eipä ihmiset paljon mieti, mitä netissä kirjoittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Joo olisin kyllä nuo kaupungit poistanut (tai vaihtanut) tähän juttuun. Myös iät ja aasialaisuudet pois. Liikaa yksityiskohtia. Deleteen vaan.
Eikö tämä täytä rikoksen tunnusmerkit?
Olisi varmaan kannattanut pari kertaa miettiä, mitä jakaa tänne muiden nähtäville. Nyt tämä keskustelu on tuhansien ihmisten nähtävillä. Toivon ap todellakin, että vastaat teostasi. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta jakaa toisten henkilökohtaisia ja näin yksityiskohtaisia tunnistettavia asioita nettiin. Tämä keskustelu on täysin tunnistettavissa ja jos joku kyseisistä keskustelijoista näkee tämän, niin tunnistaa heti itsensä. No, ehkä kantapään kautta opit jotain tällä kertaa?
Puhutaanko Tampereella tuolla tavalla, että mää ja sää ja misä sää...? Lappeenrannassa ainakin mie ja sie.
Ap ei vissiin ymmärrä, että on syyllistynyt laittomaan tekoon? En ymmärrä tällaisia ihmisiä, jotka eivät yhtään mieti nokkaansa pidemmälle asioita. Todella ikävää tällainen toiminta. On myös todella ikävää, että nämä kyseiset ihmiset ovat joutuneet tällaisen pilkan kohteeksi. Ap, olisiko sinusta ok, että sinun henkilökohtaiset asiat julkaistaan nettiin ihmisten nähtäväksi?
Eihän toi oo kiusallinen, toi on vaan koominen!
Todella hupaisa keskustelu. :D
Sen sijaan täällä av:lla näyttää olevan ihan hemmetin tosikkoa porukkaa. Vai vielä rikosilmoitus, my ass!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mainitsit poikaystävän aasialaiseksi? Onhan suomalaisetkin alkuperältään aasiasta.
No ihan sen takia, että kävisi ilmi, ettei hänen äidinkielensä ole suomi. Ei sillä mitään väliä ole onko Grönlannista vai Brasiliasta, mutta suomen kielen taito on muutenkin heikko ja sen lisäksi todella paha s-vika.
ap
Siis haluat tehdä pilkkaa vieraista ihmisistä! Olet sairas.
Vierailija kirjoitti:
tyhmä mummo
Tyhmä ap!
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko Tampereella tuolla tavalla, että mää ja sää ja misä sää...? Lappeenrannassa ainakin mie ja sie.
Tampereella joo mutta toi misä viittaa Hämeenkyrön suuntaan. Siä käydään kaupasa ja saunasa.
Vierailija kirjoitti:
Nauroin tälle aivan helvetisti 😂 kiitos aloittajalle!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo: No miksei se heti sanonu.Keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu. Poikaystävä on ihan paiseessa, kun varmasti yrittää tehdä vaikutuksen kunnianarvoisaan sukulaishenkilöön. Mummo on epäluuloinen ja huonokuuloinen, ei saa puheesta mitään selvää ja heidän pitäisi tuossa nyt sitten tutustua :D
Harmi, kun pitää lähteä!
Tiesitkö ap, että näin yksityiskohtaisen jutun levittäminen ja keskustelun esilletuonti on laitonta. Jos kyseisistä ihmisistä joku näkee tämän, niin asiasta voidaan tehdä rikosilmoitus!
Höpö, höpö. Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä on hauskaa pilkata muita ihmisiä netissä? Sinusta on hauskaa, että toisen puhevikaa pilkataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä on hauskaa pilkata muita ihmisiä netissä? Sinusta on hauskaa, että toisen puhevikaa pilkataan?
just joo herkkis
ei ap
Jos tuo oli tosi kiusallista ap:n mieletä, niin mahtaisi olla hämmästyksissään kun menisi käymään vanhainkotiin. Onhan se nyt huihui kauhean kiusallista kun joku kuulee heikosti tai muistisairaana ei pysy keskustelussa ihan yhtä hyvin mukana kuin terve...
Korjasin nimimerkkisi vastaamaan totuutta.