Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita 40-vee ikäisiä joilla ei ole juuri CV:n laitettavaa?

Vierailija
26.02.2019 |

Jäin nyt nuorimman lapsen jälkeen työttömäksi ja työkkäri pisti tehtäväksi tehdä CV:n..hävettää edes tehdä sitä, koska kävin aikoinaan ammattikoulun ja viimeiset 20-vuotta olen ollut lähinnä lasten kanssa kotona..olen käynyt pari oman alan työkkärinkurssia ja tehnyt välillä pieniä pätkiä töitä vuokrafirmojen kautta omalla alalla myös..tuntuu etten ikinä pääse sillä paperilla töihin..jossain vielä oli, ettei työnantajat välttämättä arvosta aukkoja CV:ssä, mutta niihin ei kannattaisi laittaa myöskään, että ollut ”vaan” lasten kanssa kotona. Suunitelmissa on vaihtaa alaa kokonaan, mutta aikaisintaan syksyllä alkaa koulutuksia mitkä minua kiinnostaa. No mielenkiinnolla ootan miten käy tämmöisen tynkä CV:n kanssa..olen siis reilu 40 ja työkokemusta koko elämässä ehkä 3-vuotta pienissä pätkissä..ja kyllä miehen rahoilla elelty ei toimeentulotuilla yms mitä joku kohta mainitsee😊

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama homma. Oon nyt 46v ja työkokemusta noin 7v, joista 4v samassa paikassa ja loput pikku pätkissä siellä täällä.

Vierailija
2/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken jääneitä kouluja,pikku pätkätöitä harvakseltaan

add,43v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Koulutus: lukio

Työkokemus: 2 vuotta

Osaaminen: Office-paketti

Kuten arvaatte työnantajat soittelevat jatkuvasti.

Vierailija
4/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että jos olisin pomo, niin en ikinä palkkaisi töihin ihmistä joka on ollut 20 vuotta lasten kanssa kotona.

Tsemppiä työnhakuun.

Vierailija
5/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset teitä :-(

Oletteko kurkanneet, miltä eläkkeenne näyttää noin 65-58 vuotiaana: https://www.tyoelake.fi/

Ikää 48v (ja nainen myös minä). 

CV:ssä ei tosin paljon ole täytettä, mutta 2 työpaikkaa, molemmat yli 10 vuotta, ei tyhjiä pätkiä.

Vierailija
6/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään lähetetä vaan video itestään ja luodaan mielikuva hyvästä tyypistä. Se riittää.

Vierailija
7/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä olen onneksi tajunnut maksaa ja säästää, vaikka töissä en ole juuri ollutkaan😊Olen siis ketjun aloittaja ja niin kuin joku kommentoi niin ootan ihan mielenkiinnolla palkkaako joku jos pääsen vaikka haastatteluun😃Haen siis töitä koko ajan enkä yritä niitä vältellä, mutta viihdyn kotonakin ja hommaa täällä riittää jos ei työ tärppää ennen syksyä😊Ja ei en kadu pätkääkään tätä lapsimäärää(7kpl) tai sitä etten ole töitä tehnyt paljon.

Vierailija
8/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on sitten jännä. Kotiäiti saa tylyn tuomion, mutta muistan kun joskus joku mt-ongelmista koko aikuisikänsä kärsinyt kyseli, että onko mitään toivoa työllistyä, niin täällä tsempattiin ja oltiin vaan että kyllä se siitä.

Ja juu, on meitä muitakin. Olen 38v. ja kokemusta on ripottain yhteensä 8 vuotta. Nyt kouluttaudun uudelle alalle, mutta en ole kovin toiveikas. Onneksi minulla on mies, jolle tämä on ok, mutta olen pulassa vanhempana, jos hänelle jotain sattuu.

Vierailija
9/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että jos olisin pomo, niin en ikinä palkkaisi töihin ihmistä joka on ollut 20 vuotta lasten kanssa kotona.

Tsemppiä työnhakuun.

Millä perusteella?

Vierailija
10/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on sitten jännä. Kotiäiti saa tylyn tuomion, mutta muistan kun joskus joku mt-ongelmista koko aikuisikänsä kärsinyt kyseli, että onko mitään toivoa työllistyä, niin täällä tsempattiin ja oltiin vaan että kyllä se siitä.

Ja juu, on meitä muitakin. Olen 38v. ja kokemusta on ripottain yhteensä 8 vuotta. Nyt kouluttaudun uudelle alalle, mutta en ole kovin toiveikas. Onneksi minulla on mies, jolle tämä on ok, mutta olen pulassa vanhempana, jos hänelle jotain sattuu.

Kotiäidissä ja mt-potilaassa on se ero, että kotiäiti on laiska eikä halua tehdä töitä, mt-potilas taas ei välttämättä voi tehdä töitä.

Jos edelleen kuvittelen olevani pomo, voisin hyvin palkata pitkään mt-saikella olleen ja intoa puhkuvan toipuneen ihmisen. Sen sijaan en palkkaisi ihmistä, jota ei ole tähänkään (esim. 40 vuoden ikään) mennessä kiinnostanut tehdä työtä. Sellaisesta tuskin yhtäkkiä kuoriutuu mitään motivoitunutta huipputyöntekijää.

/4

Vierailija
11/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä työnhakuun.

Millä perusteella?

Ks. uudempi kommenttini. Sillä perusteella. Lapatossu on lapatossu vaikka voissa paistaisi.

/4

Vierailija
12/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tälläisten ihmisten takia ei huvita suunnitella tulevaisuutta täällä Suomessa. Ymmärrän jos lasten takia haluaa jäädä kotiin hoitamaan ensimmäiset 2 vuotta, mutta että ollaan kotiäitinä kymmeniä vuosia menee kyllä yli ymmärryksen. Toisin sanoen, on hirveän vaikeaa perustella itselleen miksi maksaa korkeita veroja seuraavat pari-kolmekymmentä vuotta, jotta valtio voisi elättää kaltaisesi ihmiset?

Vierailija
13/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan, mille alalle on hakeutumassa ja millaisia tehtäviä tavoittelee. Työkkäristä saanee vinkkejä ja opastusta CV:n tekoon ja työnhakuun. Mielestäni kotiäitiys ei ole sellainen paha selittämätön aukko CV:ssä, siinähän on selkeä syy, miksei työelämään ole ehtinyt. 

Olet uuden elämänvaiheen edessä. Kannattaa hankkia osaamista vaikka kursseilta, harrastuksista tai vapaaehtoistyöstä ja saada niin pari tuoreempaa riviä ansioluetteloon. Ehkä jotain jo onkin kertynyt? Työntantajaa ei kiinnosta edelliset työpaikat vaan osaaminen. Kotona luulisi kehittyvän ainakin organisointi- ja paineensietokyvyt. Mieti, mitä annettavaa sinulla on työntantajalle ja kerro siitä. 

Vierailija
14/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teineilläkin on jo CV.

Miten ihmeessä tuollainen on nykyaikana edes mahdollista?

Vierailija
15/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, 39v, CV näyttäisi kai tältä: 

Koulutus: lukio

Päälle kakskyt vuotta yliopistossa opintoja tehnyt, välillä en. Tuplasti masterin tutkintoon vaadittava määrä opintopisteitä on kertynyt.

Gradu puuttuu.

Muutama lyhyt open sijaisuus lukiossa.

Osa-aikaisia hanttihommia opiskelun ohessa.

Jossain välissä putosin pelkälle toimeentulotuelle, kun oli masennuskausi, mutta en jaksanut hakea diagnooseja ja apua, että olisin päässyt sairaslomalle. 

Neljäksi vuodeksi jumahdin varastohommiin vuokratyö-nollatuntisopimuksella, sitten ansiosidonnaisella pari vuotta, jonka aikana opiskelin sivutoimisesti, ansiosidonnaisen loppuessa sopivasti alkoi perhevapaat.

Nyt kotona kohta kaksivuotiaan taaperon kanssa.

Siinäpä se.Olisi neljän lukioaineen aineenopettajan pätevyys kun saisi gradun tehtyä, mutta tuntuu että aivot on yli vuosikymmenen syrjäytymisestä, mieliala- ja unettomuusongelmista ja parin vuoden kotiäitiydestä jo ihan muusina, osaanko, muistanko enää mitään?

Aviomies, syksyllä 30v täyttänyt, yli kymmenen vuotta omaa it-firmaa pyörittänyt, varmaan kilometrin pituinen CV hänellä, kun vaikka missä ollut mukana, lusikka joka kiisselissä, inttää, viimeksi tänään, että liity ny LinkedIniin, siellä on kaikki!

No en tod. kehtaa, haha hyvä vitsi :D

Vierailija
16/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tälläisten ihmisten takia ei huvita suunnitella tulevaisuutta täällä Suomessa. Ymmärrän jos lasten takia haluaa jäädä kotiin hoitamaan ensimmäiset 2 vuotta, mutta että ollaan kotiäitinä kymmeniä vuosia menee kyllä yli ymmärryksen. Toisin sanoen, on hirveän vaikeaa perustella itselleen miksi maksaa korkeita veroja seuraavat pari-kolmekymmentä vuotta, jotta valtio voisi elättää kaltaisesi ihmiset?

Lasten maailmaan pas*komisesta on moni nainen tehnyt itselleen ammatin. Yhteiskunta tarjoaa mukavat tuet ja jos rinnalla on työssäkäyvä mies, niin vuosikymmenet sujahtavat kotona makoillen ja palstaillen eikä se ole sosiaalisesti enää edes tuomittavaa. Suomalaisesta naisesta on ok olla muiden elättinä, ja sen jälkeen ihmetellä kun mukavia duuneja ei olekaan enää tyrkyllä, eikä somettaminen, palstailu ja vankka mikroaaltouunin käyttökokemus näytäkään hyvältä CV:ssä.

En jää itsekään tänne elättämään jotain fakin milleniaaleja jotka jäävät kotiin bloggailemaan äitiydestä ja pyörimään päivät lastenrattaiden kanssa kauppakeskusten kahviloissa vuosikausiksi.

Vierailija
17/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini työpaikalla aloitti vastikään 52-vuotias nainen joka oli lasten kanssa kotona 29 vuotta. Lapsia hänellä oli 4 ja miehen rahoilla eli kunnes nuorin lähti pesästä. Työkkäri pakkokoulutti vanhustyön lähäriksi.

Vierailija
18/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi naiset teitä :-(

Oletteko kurkanneet, miltä eläkkeenne näyttää noin 65-58 vuotiaana: https://www.tyoelake.fi/

Ikää 48v (ja nainen myös minä). 

CV:ssä ei tosin paljon ole täytettä, mutta 2 työpaikkaa, molemmat yli 10 vuotta, ei tyhjiä pätkiä.

Minulla on taas kaikenmaailman harjoitteluita, kursseja, koulutuksia, pätkätöitä ja paljon osa-aikaisia työpaikkoja. Ne eivät näytä hyvältä, mutta työllistämistuen loputtua työpaikat palkkasivat uuden palkkatuetun koska se tuli halvemmaksi eikä minulle enää myönnetty palkkatukea. Eläkkeeni näyttää surkealta.

Vierailija
19/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä työnhakuun.

Palkkaisitko viiskymppisen, jolla käytännössä vain kahdesta paikasta kokemusta (17v + 12v)?

Vierailija
20/29 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä työnhakuun.

Palkkaisitko viiskymppisen, jolla käytännössä vain kahdesta paikasta kokemusta (17v + 12v)?

Hassu kysymys. Totta kai voisin palkata. Ei voi olla ihan paska työntekijä, jos on noin kauan saanut olla samassa työpaikassa.

/4