Olen tänään poissa töistä, koska kissani on ripulissa
Kommentit (14)
Hyvä. En ymmärrä niitä, jotka eivät pidä lemmikin sairastumista ns. oikeana syynä olla pois töistä. Lemmikki on elävä olento, joka tuntee kipua ja pelkoa siinä missä ihmisetkin. Yleinen mielipide tuntuu olevan että lapsen sairastumisen takia on ihan ok olla pois töistä, mutta lemmikin ei.
Omaa lomaa se on jos pikku fifi sairastaa koton. Lakipykälä pätee ainoastaa henkilön sairastamiseen.
Eli voihan sitåä jäädä pois mutta jos se on luvaton poissaolo nini aika varmasti varoitus tulee.
Eikö kissasi jaksa nuolla omaa pyllyään, pitääkö sinun auttaa siinä?
No niinpä tietenkin. Kultakalani näyttää huonovointiselta, en palaa töihin ruokikselta. Voi raasua, mikähän sillä on...
Kunhan se on palkatonta niin mikäs siinä.
Minä olen ollut kohta 3 viikkoa sairauslomalla, kun ei huvita mennä töihin, kun kivat ilmat. Siis ihan itseni, oman jaksamisen takia.
Blaa Blaa Blaa huhuu.
Mitenkähän ne luonnon eläimet pärjää sairaina? Saiskohan vapaata töistä kun just näin ulkona jäniksen joka taisi vähän ontua?
Jos sinulla on vaikka akvaario, ja 1/20 lemmikeistä kipeänä, otatko myös vapaata töistä?
Hyvä. toivottavasti pikkuinen paranee. Ripuli voi viedä huonoon kuntoon ja kurjaa olla yksin sen kourissa. Onhan vierasesinen mahdollisuus poissuljettu ettei lahjanauhaa tms massussa?
Kyllä meilläkin työnantaja antaa olla poissa, jossa lemmikki on sairas. Toki tuo on palkatonta, jos siis ihan on poissa-poissa. Meillä onneksi on myös etätyömahdollisuus ja lemmikin sairaus on aina kelvannut syyksi siihen, että tekee usemman päivän töitä etänä putkeen.
Ihana olet <3
Kerron oman tarinani. Kissani sai kasvaimia kun oli 15-vuotias. Eläinlääkärin kanssa päädyttiin eutanasiaan ja varasin siihen ajan. Soitin työpaikalle (henkilökohtainen avustaja) itkien ja kerroin että kissani on sairastunut vakavasti ja mitään ei ole enää tehtävissä, ja pyysin kyseisen päivän vapaaksi. Työpaikalta sanottiin että joku muu hoitaa vuoroni, ja että asia kunnossa.
Seuraavaan työvuoroon saapuessani nenäni eteen annettiin työsopimuksen purku ilmoitus (olin koeajalla), ja kasvokkain kerrottiin syy purkuun. Eläimen takia ei voi olla töistä pois, se ei ole pätevä syy.
Kissani menettäminen tuntui niin pahalta siinä vaiheessa, etten jaksanut murehtia työpaikan menetystä.
Meillä yksi työnhakija perui haastatteluajan, koska koiralla oli ripuli. Ei todellakaan saanut paikkaa.
Näin minäkin olin pois töistä lemmikkini sairauden tähden. Luvan sain pomon mutistua jotain omiaan. Kerroin, että haluan hoitaa lemmikkini, muita ei taloudessa ole. Se on eläinrääkkäystä jos ei hoida sairasta eläintään.