Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella salaliittoteorioihin uskovan kanssa (pelkään miehen seonneen)

Vierailija
26.02.2019 |

Illasta toiseen samaa kaivelua koneella eli mies googlaa vaihtoehtoisia selityksiä maailman tapahtumille. Tuntuu, että jos menoa katsoo liian läheltä, oma mielikin on vaarassa järkkyä.

Olen aina ollut tosi kriittinen, mitä tulee näihin netin spekulointeihin ja huvittuneenakin lukenut kirjoja sekä selityksiä sille, miksi ja millaiset ihmiset näihin salaliittoihin silti uskovat.

Mitä itse tekisitte, jos miesystävästänne rupeaisi löytymään yhä enenevässä määrin näitä piirteitä? Hommahan ei varsinaisesti aiheuta fyysistä haittaa/uhkaa minulle mutta henkisesti olen ihan riekaleina. Tuntuu, että miehen todellisuudentaju on järkkynyt pahemman kerran ja näin läheltä asiaa on tuskallista seurata.

Mielipiteitä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä olisi vaikeuskia ymmärtää niin yksinkertainen asia, kuin se mitä TEORIA tarkoittaa, niin hankalaa olisi jatkaa suhteessa...

Kuten painovoimateoria?

Vierailija
22/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te sitten 100% varmasti tiedätte esimerkiksi, että maapallo on pyöreä? Ettehän te ole sitä ikinä itse nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako kyseisen herran nimi J:llä? Jos alkaa, niin juokse, koska ei tule muuttumaan. Tiedän sen, koska olen kyseisen herran kaveri.

Vierailija
24/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostus asiaan on jokapäiväinen ja räikeä (puhe vähän väliä näissä teorioissa) niin sitä se tulee olemaan sitten jatkossakin. Tuttavapiirissäni on uskova mies, joka on jokin ihme antikristus"fani". Kaikki antikristukseen ja tuleviin pahoihin juttuihin liittyvä kiinnostaa. Näen tätä ihmistä kerran pari vuodessa ja vaikka olen itsekin uskossa ja tiedän paljon lopunajan aiheista, olen totaalisen kyllästynyt ja väsynyt märkä rätti kun olen kuunnellut pienen hetken jotain antikristusjauhantaa. Onneks ei ole mun puoliso, pää halkeais.

Vierailija
25/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies uskoo salaliittoteorioihin ja toisaalta ei usko yleisesti tosina pidettyihin asioihin kuten että holokausti on todella tapahtunut tai että ihminen on käynyt Kuussa. Minua ei erityisemmin haittaa nämä, saati ahdista mitenkään. Hauskojahan ne on varsinkin ne monimutkaisemmat salaliittokuviot, jotka liittyvä Bilderbergien, juutalaisten tai liskoihmisten (jep...) salaiseen maailmanvaltaan jne.

Altistatko lapset tuollaiselle? Jos altistat, niin kasvatatte tulevia mt-potilaita. Minulla ei oikein vieläkään ole käsitystä siitä millaisia juttuja tai käyttäytymistä muilta voi pitää normaalina. Siksi ensimmäisessä seurustelusuhteessa kuuntelin juttuja "kun olen maksanut liian vähän veroja vahingossa, niin saatan joutua vankilaan ja tulla siellä raiskatuksi" sillä ajatuksella, että joo, kaikkihan tuollaisia välillä puhuvat, niinhän vanhempanikin tekivät. Suhde sekopään kanssa johti sitten isoihin vaikeuksiin.

Vierailija
26/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies uskoo salaliittoteorioihin ja toisaalta ei usko yleisesti tosina pidettyihin asioihin kuten että holokausti on todella tapahtunut tai että ihminen on käynyt Kuussa. Minua ei erityisemmin haittaa nämä, saati ahdista mitenkään. Hauskojahan ne on varsinkin ne monimutkaisemmat salaliittokuviot, jotka liittyvä Bilderbergien, juutalaisten tai liskoihmisten (jep...) salaiseen maailmanvaltaan jne.

Saanko minä kysyä sinun ja miehesi koulutusta? Mitä teette työksenne?

En väitä sitä, etteikö yleisesti luotettavana pidetty media voisi välittää myös virheellistä tietoa mutten silti ymmärrä sitä, miksi salaliittoteoreetikon teoria olisi yhtään sen uskottavampaa.

Vierailija
27/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä olisi vaikeuskia ymmärtää niin yksinkertainen asia, kuin se mitä TEORIA tarkoittaa, niin hankalaa olisi jatkaa suhteessa...

Kuten painovoimateoria?

Tässä sinulle luettavaa, ellet ymmärrä mikä teoria on

https://fi.wikipedia.org/wiki/Teoria

Vierailija
28/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illasta toiseen samaa kaivelua koneella eli mies googlaa vaihtoehtoisia selityksiä maailman tapahtumille. Tuntuu, että jos menoa katsoo liian läheltä, oma mielikin on vaarassa järkkyä.

Olen aina ollut tosi kriittinen, mitä tulee näihin netin spekulointeihin ja huvittuneenakin lukenut kirjoja sekä selityksiä sille, miksi ja millaiset ihmiset näihin salaliittoihin silti uskovat.

Mitä itse tekisitte, jos miesystävästänne rupeaisi löytymään yhä enenevässä määrin näitä piirteitä? Hommahan ei varsinaisesti aiheuta fyysistä haittaa/uhkaa minulle mutta henkisesti olen ihan riekaleina. Tuntuu, että miehen todellisuudentaju on järkkynyt pahemman kerran ja näin läheltä asiaa on tuskallista seurata.

Mielipiteitä?

Niin ei vielä. Miksi seurustella tollasen kanssa, kun terveitäkin miehiä olisi tarjolla?

Vierailija
29/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet salaliittoteorioiksi leimatut näkemykset voivat hyvinkin olla valideja, mutta epäsuosittuja näkemyksiä. AP:n miestä kannattaa kuitenkin muistuttaa siitä, että jos jokin hänen kehitelmänsä ei ole falsifioitavissa, niin silloin kyseessä on todentamattomissa oleva uskomus.

Vierailija
30/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen foliohattu,mutta tosin vaan light.

En syötä tai piinaa ketään näkemyksilläni.Kiinnostavia keskusteluja samantyyppisten kanssa.

Onko kuussa käynnistä startattu jo ketju?

Vierailija
31/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altistatko lapset tuollaiselle? Jos altistat, niin kasvatatte tulevia mt-potilaita. Minulla ei oikein vieläkään ole käsitystä siitä millaisia juttuja tai käyttäytymistä muilta voi pitää normaalina. Siksi ensimmäisessä seurustelusuhteessa kuuntelin juttuja "kun olen maksanut liian vähän veroja vahingossa, niin saatan joutua vankilaan ja tulla siellä raiskatuksi" sillä ajatuksella, että joo, kaikkihan tuollaisia välillä puhuvat, niinhän vanhempanikin tekivät. Suhde sekopään kanssa johti sitten isoihin vaikeuksiin.

Luulen, että miehen äiti on tämän takana. Hän on kasvattanut lapsestaan mielenterveysongelmaisen ilmeisesti juuri tuollaisilla jutuillaan. Nyt mies hokee niitä samoja ja googlaa illat lisää vastaavaa ”tietoa”.

Psykiatrin yhtenä lapsenlapsena ja tieteellisen maailmankuvan omaavien ihmisten vaikutuspiirissä kasvaneena olen aivan järkyttynyt.

-ap

Vierailija
32/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies myös sellainen, että ei usko lääketieteeseen, vaan uskoo siihen että jos syö esim. satakertaisia määriä jotain lisäravinnetta, niin sillä paranee syövästä ja ms-taudista? Nämä tällaiset miehet ovat tietty porukka. He jotenkin kuvittelevat, että heillä, ja vain kourallisella muita, yhtä älykkäistä miehiä on tieto asioiden oikeasta laidasta. He ovat yleensä akateemisesti kouluttamattomia, eivät oikein ole missään hyviä, pakenevat mielellään oikeaa maailmaa netin syövereihin, jossa voivat yrittää olla jotain. Heillä on kaipuu porukkaan jossa heitä pidetään arvossa, ja tämä ei onnistu livenä, koska miehen yksinkertaisuus tulee siellä aina esille. Tarvitaan siis ryhmä jossa kaikki ovat yhtä vajaita, jolloin joku maapallo on litteä- foorumi toimii mainiosti. Ei kannata tuhlata fiksuna naisena aikaa tuollaisiin .

Vierailija
33/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä?

Niin ei vielä. Miksi seurustella tollasen kanssa, kun terveitäkin miehiä olisi tarjolla?

Miksi salaliittoteorioihin uskova haluaisi satuttaa ketään, varsinkaan puolisoaan? Minäkin uskon litteään maahan, eikä tämä aiheuta mitään fyysistä purkautumista, en tiedä miten voisikaan.

Vierailija
34/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseessä on akateemisesti koulutettu ihminen siis, ja ihan työssäkäyvä, ei mitään diagnooseja. Osaa kyllä olla puhumatta noista jutuistaan esim. työpaikalla koska tietää mitä mieltä muut on niistä. Joskus kadehdin itse sitä, kuinka jännää tavallinen elämä on verrattuna mun arkiseen, kun mielikuvitus pyörittää noita salaliittoteorioita.

Vierailija
35/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies myös sellainen, että ei usko lääketieteeseen, vaan uskoo siihen että jos syö esim. satakertaisia määriä jotain lisäravinnetta, niin sillä paranee syövästä ja ms-taudista? Nämä tällaiset miehet ovat tietty porukka. He jotenkin kuvittelevat, että heillä, ja vain kourallisella muita, yhtä älykkäistä miehiä on tieto asioiden oikeasta laidasta. He ovat yleensä akateemisesti kouluttamattomia, eivät oikein ole missään hyviä, pakenevat mielellään oikeaa maailmaa netin syövereihin, jossa voivat yrittää olla jotain. Heillä on kaipuu porukkaan jossa heitä pidetään arvossa, ja tämä ei onnistu livenä, koska miehen yksinkertaisuus tulee siellä aina esille. Tarvitaan siis ryhmä jossa kaikki ovat yhtä vajaita, jolloin joku maapallo on litteä- foorumi toimii mainiosti. Ei kannata tuhlata fiksuna naisena aikaa tuollaisiin .

Naulan kantaan. Tässäpä lopputulos sille, että annoin ei-akateemiselle miehelle ”mahdollisuuden”.

Vierailija
36/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseessä on akateemisesti koulutettu ihminen siis, ja ihan työssäkäyvä, ei mitään diagnooseja. Osaa kyllä olla puhumatta noista jutuistaan esim. työpaikalla koska tietää mitä mieltä muut on niistä. Joskus kadehdin itse sitä, kuinka jännää tavallinen elämä on verrattuna mun arkiseen, kun mielikuvitus pyörittää noita salaliittoteorioita.

Kai tohon liittyy joku nautinto ja harha siitä, että tuntee ja tietää jotain salatumpaa tietoa kuin muut ihmiset.

Vierailija
37/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille tämä keskustelu. Jos suuttuu verisesti, silloin on jotain vialla hänessä.

Vierailija
38/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehen äiti on tämän takana. Hän on kasvattanut lapsestaan mielenterveysongelmaisen ilmeisesti juuri tuollaisilla jutuillaan. Nyt mies hokee niitä samoja ja googlaa illat lisää vastaavaa ”tietoa”.

Psykiatrin yhtenä lapsenlapsena ja tieteellisen maailmankuvan omaavien ihmisten vaikutuspiirissä kasvaneena olen aivan järkyttynyt.

-ap

Hoitamattomat mielenterveysongelmat aiheuttavat valtavan paljon inhimillistä kärsimystä sekä henkilölle itselleen että omaisille. Ota jalat alle!

Vierailija
39/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On akateemisesti koulutettu ja en ole ainoa joka pitää huippuälykkäänä matemaattis-loogisessa mielessä. Lääketiedettä hän ei tosiaan käytä mutta ei myöskään mitään lisäravinteita. Hän on antinatalisti ja uskoo että ihmisiä on jo muutenkin liikaa, joten pitää epäeettisenä pitkittää elämää lääketieteellisellä hoidolla. On siis tietoisesti valinnut kuolla sitten kun joku tauti vie, taistelematta vastaan. 

Vierailija
40/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai suurinta höpöhopöä on uskonto. Siihen toki uskoo valtiokin.

Että siihen verrattuna hurjimmatkin teoriat ovat pientä.

NSA:n olemassaolo kiellettiin vuosikymmeniä ja siitä puhujia pidettiin kahjoina.

Nythän mm. NSA:n ja Echelonin toiminta on tunnustettu aivan EU:n toimesta. https://cryptome.org/echelon-ep-fin.htm