Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi joka tarvitsee palveluskoiraa koulussa ja lapsi joka on erittäin vakavasti allerginen koirille. Kumpi jää?

Vierailija
26.02.2019 |

Lapsi todella tarvitsee palveluskoiraa, jyseessä ei mikään huuhaa diagnoosi. Lapsen koulussa (ei samalla luokalla) on lapsi joka on erittäin vakavasti allerginen koirille. Kuulema jos luokkakaverin vaatteisiin on jäänyt liikaa koirankarvaa jne niin siitä jo järkyttävät oireet. Bussissa jos koiranomistaja istuu viereen niin paikkaa vaihdettava ehdottomasti jne. Lapsen äiti toivoo ettei luokan toisten lasten reppuja ja takkeja säilytetä kotona naulakossa vaan suljetussa kaapissa että eläinpöly jää minimiin. Nyt hän on ottanut yhteyttä rehtoriin ja haluaisi että tilanteelle tehtäisiin jotain.

Allergia ei ole mikään vitsi. Ymmärrän että siihen voi todella vaikka kuolla, ja oireet voivat olla äärimmäisen tuskaisia, joten sääliksi käy lasta.. En halua vähätellä asiaa, enkä tahdo äidille tai lapselle mitään pahaa. Tilanne on ikävä. Mutta lapsellani on laillinen oikeus palveluskoiraan, ja lähikoulu on sen verran lähellä että hän jopa selviää sinne itse, ja lapseni terveydentilan kannalta koulun vaihto kauempaan ei tule kysymykseen, puhumattakaan siitä että kaverit ja tuttu ympäristö jäisivät taakse.

Tietääiseni meillä ei ole mitään laillista velvoitetta väistyä tieltä. Harmittaa toisen lapsen puolesta koska koulun vaihto on aina iso asia, mutta ellei koulua jaeta teipillä kahtia niin en kyllä mitään ratkaisua keksi.

Kommentit (395)

Vierailija
221/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäänsä ymmärrä miksi ei vain hanki noita uusia sokerisensoreita lapselle. Tästä Tuli kösitys että koira tarvitaan lapsen psyyken tukemiseen eikä diabeteksen vuoksi jolloin allergisen lapsen oikeus terveyttä vaarantamattomaan ympäristöön menee mun mielestä etusijalle. En minäkään löytänyt semmoista lakia jossa koira menisi tässä edelle.

KOSKA AP SANOI ETTÄ KYSEESSÄ EI OLE DIABETES 

Vierailija
222/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekoira kouluun? Ei helvetti... mä haluan töihin koiran koska mä voin saada sen kun tarpeeksi väittelen palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
224/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluskoira todellakin saa mennä APn lapsen mukana kouluun. Jos joku on niin allerginen, että ei voi olla samassa rakennuksessa koiran kanssa niin silloin tämän allergiden perheen on keksittävä joku ratkaisu.

Ratkaisu ei kuitenkaan MISSÄÄN tapauksessa olla se, että palveluskoiraa tarvitseva lapsi pakotetaan vaihtamaan koulua.

T:allerginen itsekin

Palveluskoira tarvitseva käy erityisluokkaa. Koira tarvitsee hoitoa. Vai pitäisikö koira ollailman ruokaa ja ulkoilua koko kuusi tuntisen koulu päivän?

Kyllä, terve koira on ilman ruokaa ja ulkoilua helposti 6 tuntia. Saati sitten palveluskoira joka töissä ollessaan keskityyy vain siihen työhön. Ja missäs ne lapset käy välitunnilla...?

Pissattaako ja kakattaako se lapsi sen siinä koulun pihalla?

Koira pärjää ilmankin koulupäivän ajan. Se on töissä ja yleensä palveluskoirat ovat suuria rotuja.

Vierailija
225/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epileptikolle ei vaadita kunnon lääkitystä, mutta allergiselta vaaditaan siedätykset ja lääkkeet ja kaikki mahdollinen. Kyllä epilepsiaan on nykyään todella paljon vaihtoehtoja lääkkeiksi ja löytyy kyllä jokaiselle sopiva, jos vain viitsitään viedä kunnollisiin neurologisiin tutkimuksiin.

Epileptikot eivät nykyaikana enää kaadu suorilta jaloilta maahan kouristelemaan ja päästelemään suusta vaahtoa.

Vierailija
226/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homekoira kouluun? Ei helvetti... mä haluan töihin koiran koska mä voin saada sen kun tarpeeksi väittelen palstalla.

Mun työpaikalle saa tulla koirat koska vaan. Ja pari työntekijää tuokin lähes päivittäin. Toimistossa ollaan. Elämä on ihanaa kun löysää pipoa :).

Vierailija
227/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sädesienen aiheuttamat oireet lapselle voivat olla hengenvaarallisia, joten homekoira palveluskoirana on elintärkeä lapselle.

Vierailija
228/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse allerginen koirille. Pärjään lääkkeillä. Veljelläni on myös diabetes. Tiedän monen sairauden ikävät olomuodot, mutta tiedän myös, että allergiaksi määritellään paljon kaikenlaista (ihmiset määrittelevät ihan itse), joka tuskin allergiaa on, ainakaan kovin pahaa.

Esimerkkinä meidän kissa. Kun muutimme eräälle omakotialueelle, kävimme naapurustossa kysymässä, voiko kissamme ulkoilla. Kaikki suostuivat. Sitten yksi naapurin rouva kuitenkin kertoi, että hän on niin allerginen kissalle, että saa hengenahdistuksen ja pitää ottaa epipeniä jos kissa kävelee pihan toisella puolella. No me otimme kissan takaisin sisälle ja elimme eteenpäin elämäämme. Kuinka ollakaan siinä päällipuolin tutustuttiin naapureihin, ja sitten parin vuoden päästä juhannuksena tuttavapariskunta joidenkin pippaloiden jälkeen eksyi meidän takapihalle siemailemaan juomia. Emäntä tuli sitten sisällekin, kun ulkona tuli kylmä!!! Eikä kissa haitannut siinä vaiheessa pätkääkään. 

Sama pariskunta kävi meillä myöhemminkin. Jossain vaiheessa ilmeisesti rouva tajusi itsekin pientä ristiriitaisuutta tarinoissaan, kun totesi että hän ei näköjään olekaan allerginen MEIDÄN KISSALLE vaan toisen naapurin kissalle. 

Että semmoisia merkillisiä allergioita joillakin on.

Vierailija
229/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi epileptikolle ei vaadita kunnon lääkitystä, mutta allergiselta vaaditaan siedätykset ja lääkkeet ja kaikki mahdollinen. Kyllä epilepsiaan on nykyään todella paljon vaihtoehtoja lääkkeiksi ja löytyy kyllä jokaiselle sopiva, jos vain viitsitään viedä kunnollisiin neurologisiin tutkimuksiin.

Epileptikot eivät nykyaikana enää kaadu suorilta jaloilta maahan kouristelemaan ja päästelemään suusta vaahtoa.

Just näin! Eli myös epileptikon lääkitys ensin kuntoon.

Vierailija
230/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jumalan saatana teitä vaivaa?? Edes keskustelette tällaisesta asiasta 16-sivun verran. Menkää töihin tai laittakaa kivi kaulaan ja upotkaa järveen. Kuvottavaa!

Vierailija
231/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeahoitoinen epilepsia = ei löydy toimivaa lääkitystä.

Vierailija
232/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsi on nykyajan tuote, jolla rahastetaan vanhempia erityuispalveluiden kautta. EI TÄLLAISIA OLLUT AIKAISEMMIN IKINÄ.

Vierailija
233/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko kyseessä opaskoira vai muu avustajakoira? Voisko Ap nyt vastata, ilmeisesti ymmärsi nyt itsekin että opaskoirasäännöt ei koske kaikkia avustajakoiria.

Vierailija
234/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimet ei kuulu kouluun.

Ei tavalliset eläimet, mutta virkakoira kuuluu. Pitäisikö sairaan lapsen siis sulkeutua kotiinsa allergisen äpärän takia vaikka hänellä on oikeus palveluskoiraan? 

Pitäisikö allergisen lapsen vaihtaa koulua ja kavereita toisen äpärän palveluskoiran takia?

Vierailija
235/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä jumalan saatana teitä vaivaa?? Edes keskustelette tällaisesta asiasta 16-sivun verran. Menkää töihin tai laittakaa kivi kaulaan ja upotkaa järveen. Kuvottavaa!

?

Vierailija
236/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse allerginen koirille. Pärjään lääkkeillä. Veljelläni on myös diabetes. Tiedän monen sairauden ikävät olomuodot, mutta tiedän myös, että allergiaksi määritellään paljon kaikenlaista (ihmiset määrittelevät ihan itse), joka tuskin allergiaa on, ainakaan kovin pahaa.

Esimerkkinä meidän kissa. Kun muutimme eräälle omakotialueelle, kävimme naapurustossa kysymässä, voiko kissamme ulkoilla. Kaikki suostuivat. Sitten yksi naapurin rouva kuitenkin kertoi, että hän on niin allerginen kissalle, että saa hengenahdistuksen ja pitää ottaa epipeniä jos kissa kävelee pihan toisella puolella. No me otimme kissan takaisin sisälle ja elimme eteenpäin elämäämme. Kuinka ollakaan siinä päällipuolin tutustuttiin naapureihin, ja sitten parin vuoden päästä juhannuksena tuttavapariskunta joidenkin pippaloiden jälkeen eksyi meidän takapihalle siemailemaan juomia. Emäntä tuli sitten sisällekin, kun ulkona tuli kylmä!!! Eikä kissa haitannut siinä vaiheessa pätkääkään. 

Sama pariskunta kävi meillä myöhemminkin. Jossain vaiheessa ilmeisesti rouva tajusi itsekin pientä ristiriitaisuutta tarinoissaan, kun totesi että hän ei näköjään olekaan allerginen MEIDÄN KISSALLE vaan toisen naapurin kissalle. 

No sellaisia allergioita ne joskus on. Itse en jostain syystä saa oireita tiibetin spanielista, mutta rasvapintaista koiraa kun silitän, nousee heti kasvoihin ja käsiin paukamia ja läikkiä. Kissoista myös sama homma. Jos kissalla liukas ja öljyisen oloinen karva, alkaa silmiä kutittamaan. Mutta pörhöiset kissat eivät tee sitä. Ja ei, en ole keksinyt niitä paukamia kasvoihini, vaan ne tuntuvat tulevan joistakin koirista, toisista ei. Olen tätä ihan tahallani testannut, koska allergiset oireet ovat siedettäviä, joten olen silitellyt erilaisia koiria ja huomannut ihmeekseni, että juuri tiibetin spanielit ovat niitä, joista en saa mitään oireita.

Vierailija
237/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt väärin, kun olet päästänyt kissasi valvomatta ulos. Turha narista allergioista. Mitä muita lakeja et noudata?

Vierailija
238/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sädesienen aiheuttamat oireet lapselle voivat olla hengenvaarallisia, joten homekoira palveluskoirana on elintärkeä lapselle.

Säädettyä sieni ilmestyy tietysti yhtenä yönä koko koulurakennukseen.

Vierailija
239/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsi on nykyajan tuote, jolla rahastetaan vanhempia erityuispalveluiden kautta. EI TÄLLAISIA OLLUT AIKAISEMMIN IKINÄ.

Totta. Ja vanhemmat pää punaisena huutaa, että opettajienkin pitää vaihtaa koulua, jos sattuvat olemaan heidän mussukkansa homekoiralle allegisia. On maailma mennyt kummalliseksi

Vierailija
240/395 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeahoitoinen epilepsia = ei löydy toimivaa lääkitystä.

Kyseessä ei siis tosiaan ole varsinainen laissa tarkoitettu opaskoira. Surullista että lapsellasi on epilepsia ja että hoitoa ei ole löytynyt. Se ei ole sinun syysi eikä myöskään allergisen lapsen syy. Ymmärrän että teet kaikkesi lapsesi eteen mutta toisen lapsen ajaminen ulos koulusta ei ole oikein. Voisiko koiran kulkua koulussa rajoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi