Sairaalassa oleminen on perseestä!
Alkanut oikeasti vitut-tamaan, huonetta ei saa pimeäksi, vanhoja ukkoja samassa huoneessa, ei saa katsoa kuin 1-2 kanavia televisiosta, klo21 hiljaisuus.
Päivällä lääkäri kertoi mitä tehdään huomenna, vuoron vaihto ja uusi lääkäri pisti kaiken uusiksi.
Tippa alkoi vuotamaan päivällä ja joku äijä sorkki sitä 2 kertaa uudestaan käteen, laittajan vaihto että onnistui, lääketippa ei juokse jos ei kiristä letkusta, nyt uusi nestetippa ja tippakäden sormet on ihan jäässä.
Vitt* mitä paskaa tämä on, kohta loppuu hermo, perjantaista saakka ollut täällä.
Kommentit (51)
Pääsetkö liikkumaan? Kokeileppa harhailla johonkin sopivaan paikkaan, vaikkapa hoitsujen suihkuosastolle.
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö liikkumaan? Kokeileppa harhailla johonkin sopivaan paikkaan, vaikkapa hoitsujen suihkuosastolle.
Oletko sä ikinä ollut sairaalassa? Potilaat eivät pääse lähellekään henkilökunnan pukuhuoneita, jos tarkoitat niitä "hoitsujen suihkuosastolla".
Jos sulta sappi leikataan pois, niin siitähän on se hyvä puoli, että ei enää sapeta. Heh heh.. tosin mulla sappileikkauksen jälkeen tuli muutama kiva sappikohtaus, mutta Litalginilla hoituivat. Tosin sappiripuli jäi, eli paska on suurimmaksi osaksi juoksevaa muotoa. Tsemppiä sinne lasarettiin!
Laita meille huomenna väliaikatietoja, mitä ne sinulle siellä tekevät.
Kaikki toivovat varmaankin että paranet.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta sappi leikataan pois, niin siitähän on se hyvä puoli, että ei enää sapeta. Heh heh.. tosin mulla sappileikkauksen jälkeen tuli muutama kiva sappikohtaus, mutta Litalginilla hoituivat. Tosin sappiripuli jäi, eli paska on suurimmaksi osaksi juoksevaa muotoa. Tsemppiä sinne lasarettiin!
Kerro vähän tarkemmin miten homma meni?
Vierailija kirjoitti:
Litalgin on vaarallinen lääke, sitä ei kaikissa maissa enää edes käytetä. http://sic.fimea.fi/arkisto/2016/1_2016/vain-verkossa/litalginin-kaytto…
Tylsäähän siellä on mutta onneksi ruoka on hyvää
Vierailija kirjoitti:
Laita meille huomenna väliaikatietoja, mitä ne sinulle siellä tekevät.
Kaikki toivovat varmaankin että paranet.
Joo, laitan.
Työterveydessä perjantaina lääkäri sanoi että se on närästystä ja happovaivoja, illalla letkuissa sairaalassa.
Kolmas kipukohtaus viikossa oli, aikaisemmat ei niin kovia ja menivät ohi 2-3 tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Tylsäähän siellä on mutta onneksi ruoka on hyvää
Joo, eilen sain velliä ja vihannessosekeittoa vähän ja mehukeittoa, tänään 1 lasi mehukeittoa ja iltapalaksi pieni sämpylä mikä oli taivaallisen hyvää.
Pääsin sitten kotiin, kuume ja tulehdusarvot laskeneet.
15.03.19 on sitten sapen poisto, veto on kyllä pois kun viimeeksi perjantaina syönyt kunnolla ja nyt kun yrittää syödä vähänkin kurisee maha kuin petoeläin ja vatsa on aivan löysällä.
Kaupassa käydessä meinasi lähteä taju.
Mitään raskasta ei saa tehdä eikä syödä rasvaista ennen leikkausta.
Ap kirjoitti:
Pääsin sitten kotiin, kuume ja tulehdusarvot laskeneet.
15.03.19 on sitten sapen poisto, veto on kyllä pois kun viimeeksi perjantaina syönyt kunnolla ja nyt kun yrittää syödä vähänkin kurisee maha kuin petoeläin ja vatsa on aivan löysällä.
Kaupassa käydessä meinasi lähteä taju.
Mitään raskasta ei saa tehdä eikä syödä rasvaista ennen leikkausta.
Jos tulee järkyttävät kivut, mene heti takasin sairaalaan. Mä olin 3vk sairaalassa ja 4kk toipilaana. Onneks sentään selvisin hengissä.
Kiva kun kerroit kuulumiset tältä päivältä.
Toivottavasti tuo aika leikkausta odottaessa menisi sinulta hyvin, ja säästyisit pahemmilta kivuilta.
Voi hyvin ja parantavia ajatuksia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Alkanut oikeasti vitut-tamaan, huonetta ei saa pimeäksi, vanhoja ukkoja samassa huoneessa, ei saa katsoa kuin 1-2 kanavia televisiosta, klo21 hiljaisuus.
Päivällä lääkäri kertoi mitä tehdään huomenna, vuoron vaihto ja uusi lääkäri pisti kaiken uusiksi.
Tippa alkoi vuotamaan päivällä ja joku äijä sorkki sitä 2 kertaa uudestaan käteen, laittajan vaihto että onnistui, lääketippa ei juokse jos ei kiristä letkusta, nyt uusi nestetippa ja tippakäden sormet on ihan jäässä.
Vitt* mitä paskaa tämä on, kohta loppuu hermo, perjantaista saakka ollut täällä.Mun reissu oli liian hyvä. Reisiluuhun metallia ruuvia ja pulttia ja tankoon kiinni, jalka kohti kattoa. 5kk sairaalassa. Siinä tuli sitten tutustuttua hoitsuun, joka hoiteli mua ja kun se oli yövuorossa, niin se hoiteli vähän eri paikkoja samalla. Se toi teki mulle safkaa himassaan ja kiikutti mulle sinne. Nykyään ollaan naimisissa.
Tuo kertomuksesi on jo SuomiLoven paikka. Ilmoittaudu ihmeessä ohjelmaan 💑
Nyt on vain toivottava, että toivonkipinää saat ruokittua joka päivä. Paranemisen elementeistä se ykkönen.
Puolen vuoden intensiivistä (vatsan alueen leikkauksista paljon oppineena) sairaalakierrettä seuranneena. Ja siellä ravanneena.
Kotona kuitenkin oma rauha, sitä arvostaa. 👍
Toivotaan parasta. Ja pelätään pahinta.
Sanoivat että aamulla sisään ja illalla ulos, 2 viikkoa saikkua sen jälkeen.
No voi nyt vit - tu ,taas alkoi kivut, aamupuurosta, per - kele!!!!
Otin tuon lääkkeen minkä määräsivät sappikipuun, katsotaan nyt auttaako?
36:n ei ollut tarkoitus maalailla sarvipäitä. 😃
Oli aivan eri tilanteesta "meidän potilaan" lähtö paranemisen polulle.
Teholla nukutettuna viikkoja -> leikkaus -> hengittämään, syömään, kävelemään oppiminen.
Aina oli pientä toivoa jostain edistymisestä, vaikka kunto siis nolla.
Sairaalassa olo kuukausikaupalla on viheliäistä, välillä kyllä päästivät yksityihuoneeseen, tyyliin kauan olleille haluttiin enemmän antaa yksityisyyttä. Jos tilaa löytyi.
Mahdollisimman hyväkuntoisena teuraspöydälle = loistojuttu!
Sappileikkaus tehdään tähystämällä. Kolme pientä reikää jää. Mutta se olo on tämän jälkeen suorastaan taivaallinen . Jatkuvat vatsakivut hävinneet kokonaan. Saman kokenut.
Olin 17-vuotiaana (nyt 44 v) isossa olkapääleikkauksessa ja viikon ajan viiden sotaveteraanin kanssa samassa huoneessa. Mielestäni oli hienoa kuunnella niiden juttuja ja välillä kyselinkin lisää. Mitäpä jos osallistut murjottamisen sijaan?
Mun reissu oli liian hyvä. Reisiluuhun metallia ruuvia ja pulttia ja tankoon kiinni, jalka kohti kattoa. 5kk sairaalassa. Siinä tuli sitten tutustuttua hoitsuun, joka hoiteli mua ja kun se oli yövuorossa, niin se hoiteli vähän eri paikkoja samalla. Se toi teki mulle safkaa himassaan ja kiikutti mulle sinne. Nykyään ollaan naimisissa.