Agressiivinen koira pihalla
Meidän pihoilla asuu mies jolla on todella kookas Dobermanni. Kun mies ulkoiluttaa koiraa niin hän kaksin käsin roikkuu kiinni hihnassa ja koira vetää miestä kuin pässiä narussa. Kun joku kävelee heidän ohi tai he jonkun ohi niin koira murisee ja hyökkää ihmisiä kohti. Vain hihna estää hyökkäyksen. Joskus koira on heodän omalla lasitetulla parvekkeellaan ja kun siitä kävelee ohi niin koira murisee ja tulee lähes lasin läpi. Pelkään että koira joku päivä lipeää miehen otteesta ja koira hyökkää esim.lasten kimppuun, joita pihalla usein on leikkimässä. Pitäiskö tällaisesta ilmoittaa johonkin vai onko tämä ihan normaalia? Mieheltä en uskalla mitään kysyä koska koira on aina siinä mukana.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako että koira on koulutuksessa? Yrittääkö mies ottaa siihen kontaktia ja saada sitä jotenkin muuten hallintaan kuin hihnassa roikkumalla. En meinaa tässä mitään huutamista, vaan näyttääkö että koettaa saada yhteistyötä eläimen kanssa käyntiin? Liikkuuko koira jonkun muun kanssa ja käyttäytyykö silloin eri tavalla? Onko koira ollut miehellä jo kauan rähisemässä?
Kyselen, koska parhaassa tapauksessa se on hoidossa / rescuena koulutuksessa tms.
Muiden kanssa en ole sitä nähnyt. Kyllä olen nähnyt että mies sanoo sille esim.ei ja on saanut koiran hihnasta taistelemalla kävelemään kanssaan. Uskon että miehellä on jollain tavalla tilanne hallussa ja en tosiaan tiedä mistä kyse koiran kanssa, tätä on kuitenkin jatkunut jo viime kesästä asti. Mutta eniten pelkään sitä että koira lipsahtaa vapaaksi..kai niin voi käydä vaikka mikä tilanne taustalla. Ap
Otan osaa. Olen joutunut itsekin pelkäämään ja joskus on päässyt puremaan asti :(
Itselläni on isokoinen 8v. urosdobberi ja olen joutunut varomaan vastaantulevia pikkukoiria, jotka ovat kuin raivohulluja koirani nähdessään. Oma koira ei välitä muista koirista juurikaan, tärkeintä on lenkillä hajut ja minä. Varmasti on kamalaa pelätä koiraa, kun huomaa ettei omista hallitse sitä.
Vaikuttaako että koira on koulutuksessa? Yrittääkö mies ottaa siihen kontaktia ja saada sitä jotenkin muuten hallintaan kuin hihnassa roikkumalla. En meinaa tässä mitään huutamista, vaan näyttääkö että koettaa saada yhteistyötä eläimen kanssa käyntiin? Liikkuuko koira jonkun muun kanssa ja käyttäytyykö silloin eri tavalla? Onko koira ollut miehellä jo kauan rähisemässä?
Kyselen, koska parhaassa tapauksessa se on hoidossa / rescuena koulutuksessa tms.