Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli pino tullut tällekin päivälle :-) ajattelin näin aamusta kirjoitella kun ei vielä ihan lähdetä ulos kun kello ei ole yhdeksää vielä. pitänee saada kuppi kahvia niin saa taas kaikki koneet käyntiin.

Jippii, tänään tasan 30 viikkoa kasassa, voi että aika on mennyt nopeaan, päivät kyllä meneekin nopeasti kun kahden lapsen kanssa täällä kotona touhuan tällä hetkellä. Nyt meidän neitillä ikää 2v5kk niin on menossa " itsepäisyys-kausi" , välillä on hermot sen takia tiukilla, kun mikään ei sovi neitille jne...tuntuu että on paljon pippurisempi kuin meidän poika. Isäntä sano että on kuulema äitiltään perinyt tuon, mutta epäilen... :-)

Juu, eilen kävin kaupungilla ja kävin tilaamassa/varaamassa itselleni valmistujaislahjan kun sukulaiset muistivat minua hiukan, hankin itselleni kauniin sormuksen muistoksi. Mutta ei ollut sopivaa kokoa liikkeessä joten saan sen vasta ensi viikolla.

Että tällaista, nyt kahvin keittoon. Aurinkoista torstaita!

Tupuhupuna+rv 30

Vierailija
2/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on noin valoisaa kun herää, ei tunnu yhtään niin epäinhimilliseltä herätä ennen kuutta...

Mietin tossa just et mitenköhän sitä saa ite nukuttua kun vaavi tulee, kun likka isommat menee siin 20-21 nukkumaan iltasella ja sitten tää mahaasukki heräilee. Yleensähän ne vauvat valvovat illalla ja yöllä, ja nukkuvat pitkiä päikkäreitä.. Meillä tosin tais mennä tytön kanssa vaan semmonen pari-kolme viikkoa että valvottiin sinne kahteen, sitten jo normalisoitu. Mutta eihän sitä tiedä. Mies kun on parempi valvomaan, niin uskoisin et se saa valvoa ja mä nousen tottuneempana aamulla aikaseen. Tosin kaikki imetyksethän pitää ottaa huomioon.. Tällasta mä jo täällä stressaan.... =)

Rahojakin kerkesin jo vähän laskemaan näin aamutuimaan, pitää tää loppukuu ottaa vähän iisimmin ton rahan käytön suhteen..

En ole mikään mieletön tuhlari, nyt vaan tuntuu et on menny enemmän, kevätvaatteita kun ei esim. ole ollut tytölle ennestään eikä sen puolen kesävaatteitakaan..ja poika on kasvanut omistaan ulos, joten niihin on palanut rahaa. Vauvalle en ole nyt ostanut mitään, vaatteita jo aikasemmin, iskä makso vaunut, aattelin tehdä viimeset hankinnat kesäkuun puolella. Odotan innolla että äitiysrahaa ruvetaan maksamaan, mun tulot nousee melkeen tuplaten hoitorahaan verrattuna. Ei sekään huima summa ole, mutta nyt kun on vitkutellut hoitorahalla, " palkankorotus" on nannaa..

Kysynkin teiltä joilla jo on lapsia: Kuinka paljon teillä menee kuukaudessa rahaa ruokaan ja vaippoihin sun muihin? (montako teitä on?)

Eipä tässä muuta, tänään on puistopäivä!!

maryanne + poika 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin saanut aikaiseksi mitään raapusteltua, mutta jospa se tästä kesää kohti virkkuis. Maha kasvaa nin että kohina käy, oli paljon kätevämpää olla talvella raskaana, tyttö syntyi tammikuussa joten ei ollu niin kamalasti tätä vaatehuolta, kun iso villapaita ja verkkarit riitti. Näin kesää kohti mentäessä tuntuu, että olis kiva kun olisi edes muutama vaihtovaate, mutta kun ei millään mahdottomia raaskisi ostaa kun tarve kuitenkin loppuu ja meille ei enää tämän jälkeen enempää tule kun jo neljättä odotellaan.

Vointi on hyvä, toisinaan on kipeitä kouristuksia vatsassa, mutta eipä niihin neuvolassa otettu mitään kantaa. Meillä on tosi huono tuo neuvolan tilanne kun ei ole äitiysneuvolassa kuin tavallinen terveydenhoitaja joka hoitaa vastaanottoa sivutyönä omansa ohessa. Lääkärikin oli viime käynnillä aivan pihalla, ei ollut ennen ultrannut eikä osannu sanoa tuon taivaallista mitä kuvissa näkyy. Ajatelinkin, että pitäis oman mielenrauhan vuoksi varata aika yksityiseltä sekin vaan maksaa niin kuin kaikki muukin.

Joku kyseli rahan menon perään, meillä kans koitettu nyt vähän säästää ruokamenoissa kun isäntä pitkällä työreisulla, mutta silti menee pelkkään ruokaan ja muihin välttämättömiin taloustavaroihin yli 200¿/vk meillä tosin kaksi murrosikäistä poikaa syömässä joten noihinhan uppoaa ja kun vielä ovat aktiivi urheilijoita niin evästä urheilureissuille menee vaikka kuin. Muutenkin kevät kallista aikaa kun kaikki urheiluvehkeet pitää uusia kun ei vanhat mahdu ja pojat kun harrastavat eri lajeja niin ei voi antaa pikkuveljelle toisen vanhoja ja kun kilpaurheilusta on kyse niin eipä nuo tahdo kestääkkään kuin kauden. Toisinaan tuntuu että on raha tiukalla kun aivan on peli reissua tai yleisurheilutapahtumaa ja aina pitää antaa rahaa mukaan, eipä tuota raaski lapsiaan rahatonna maailmalle laittaa. Vielä kun on kuitenkin laitettava normaalit vaatteet kaikille kolmelle lapselle itse jää väkistenkin ilman. Toisaalta ei saa valittaa murrosikäisten vanhempana huolet voisivat olla ainakin tuon 15v kohdalla paljon suurempia, kuin rahan meno. Hänenkin ystäväpiirissään näitä poikia jotka juovat kännin joka viikonloppu tuolloin joutuis valvomaan ja suremaan että poika olisi kunnossa, joten hyvä näin.

Pitäis tästä suoriutua puutarha hommiin ostin kukansiemeniä, jotta meidän pikkuneiti saisi kylvää ja kastella ja hämmästellä kukkien nousemista. Joten palaillaan taasen kun aikaa on

Mikaido73 rv 30+0 (enää 10vk ja kaikki laittamatta kääks...)

Vierailija
4/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suhteellisen hyvin nukuttu yö takana, kiitos eilen ripustettujen pimennysverhojen ja jumalattoman väsymyksen.

Hattaralle paljon tsemppiä tulevaan koitokseen !!!

Kävelin eilen kaupungille (sinne matkaa korkeintaan 1,5km suuntaansa) ja tuon jälkeen olo oli kuin olisi katujyrän alle jäänyt. Mä olisin ollu valmis leikkaamaan mun ruumiista alaosan pois. Mun jalkojen luita SÄRKI tuon kävelyn jälkeen ihan per***. Lisäksi vauva painaa tuolla masussa jotenkin tonne lantion/lonkan alueelle.. Auta armias mun miesraukkaa eilen kun se joutui kuuntelee mun valitusta :) ja viel 2kk jäljellä. Olo on vaan välillä tosi kömpelö ja kipeä. Ja tää on uusi tunne mulle kun Nean odotus ei periaatteessa tuntunut missään (siis ruumiillisesti).

Nyt meen nauttii kupin kahvia ja leikkii tuon suloisen tytsän kanssa.

Neppe05 rv 31+2 ja nea 01/05

Vierailija
5/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpas tännekin pitkästä aikaa....

Hattara: onnea synnytykseen, jollei jo ole vauva maailmassa!!

Eelasofie: Onnea myöskin toivotan sinulle tähän loppu koitokseen ja kärvistelyihin. Onhan sinun vauvalla jo niin hyvin viikkoja että selviytyminen on toista luokka kuin esikoisellasi. Mutta jaksamisia sinulle...

Mulla raskaus on alkanut todella tuntua raskaudelta. Olen viime aikoina ollut väsynyt, mitään en jaksa tehdä... Toivoisin, että aika vierähtäisi nopeasti ja pääsisin viettämään synnytyksen jälkeistä eloa, joka tuskin on yhtään helpompaa. Lienee tulevaisuus kuitenkin pahempaa kuin tämä olotila nyt. Minulla on yhteensä vauvoilla painoa reipas 4kg, plus kaikki muu oheistuote päälle. Turvotukset on omaa luokkaansa ja sormia ei enää särje, kun niissä ei ole enää juurikaan tuntoa. Palautuukohan tunto koskaan? Sormet on kuin nippu nakkeja, esim. WC-reissut ja pyyhkiminen on todellista taiteilua, kun ei meinaa paperi pysyä käsissä ja sormet kun ei taivu. Ja tottahan tuo vaikuttaa kaikkeen missä sormia vain tarvitaan, tai oikeastaa koukistettuja sormia... Olen niin onnellinen kuitenkin kun vauvat ovat voineet kokoajan hyvin. Alkuraskauden vain pelkäsin ettei vauvat selviydy tai jotain kamalaa sattuu, mutta raskaus on mennyt niin hyvin. Eilen lääkäri kehui pienokaisia malliyksilöiksi (vaikka ovat hieman hentoisempia kuin normaalisti tähän aikaan), heillä on päät alaspäin ja ovat nätisti vierekkäin. Heidät lääkärin on helppo ultrata ja tutkia.

Mun on ihan pakko kommentoida jonkun " väsähtäneen äidin" eilestä kehoitusta ekan odottajia olemaan onnellisia, mutta muistuttaisin meitä kaikkia olemaan onnellisia. Olemmehan me kuitenkin omasta tahdostamme lapsia saamassa. Toiset ei välttämättä saa lapsia ollenkaan. Toisaalta mikä onni meillä ekan saajilla on edessä, te sen tiedätte joilla jo lapsia on. Teille mahdollisesti tulevan lapsen hoito ei ole niin opettelemista kuin meille ekan/ekojen saavilla. Eli kaikilla meillä on vaivamme ja vastuksemme nyt tai tulevaisuudessa, mutta ollaanhan kuitenkin onnellisia =)

Joten voimia ihan kaikille, loppu jo häämöttää, enää ei ole pitkä matka, mutta riittävästi, että vielä kerkiää pesemään ja laittamaan....

Rva-Kevät ja nyytit 33+

Vierailija
6/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirteänä olen taas kerinnyt puoli huushollia siivota tälle aamulle ja kylläpä sen sit huomaakin, kun masua kiristää ja jomottaa alavatsaa.

Pitänee jättää kotityöt isännälle =)

joku kyseli et paljonko menee rahaa kk ruokaan yms. niin meillä menee jotain n. 100-150¿/vk. Meitä on tällä hetkellä 4 henk. ja viides syntyy. Tiiä sit onko tuo paljon vai vähän, mutta välillä tuntuu, että voisiko jostain kiristää...

Tyttöä ollaankin alettu opettaa potalle, jolloin olisi vaippa kulut pienemmät.

Vaatteita meilläkin pitää ostaa koko ajan uusia, kun esikoinen on poika niin tytöllekkin pitää ostaa aina uudet kun edellisistä kasvaa ulos.

Onneksi saan sukulaisilta paljon hyvää vaatetta lapsille, joten sekin auttaa säästämään.

Masussa ollaan taas aamusta " hiljaa" ihan itsellä huolettaa, kun ei saa vauvaa möyrimään. Onko kellään mitään hyvää konstia saada vauva liikkumaan? Tuo tökkiminen kun ei aina tunnu kivalta ja ei autakkaan meidän unikekoon.

Nyt ulos ja sit kauppaan!

mutsi & rv 32+5

Vierailija
7/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän minuun on tullut kun tällä viikolla olen joka aamu heränny ennen kukonlaulua (eli siinä viiden-kuuden aikaan..tänään jopa neljältä!)...? olen aina ollut aamu-uninen ja nukkunut pitkään mut nyt ei sitten millään... pakko liittyä tähän raskauteen...?? vai..?

mä oon siis kerinny tälle aamua jo käydä jumpalla ja pestä loput vaavin vaatteet..on se ihanaa.:) tänään tuli viikko täyteen ilman savujakaan tupakkia! sitä ennen meni vielä n. 2/päivä.. parempi kai se on lopettaa näin lopussa kuin ei ollenkaan..

hyvää päivän jatkoa kaikille!

ninni, rv 32+1

Vierailija
8/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on taas viikonloppu tulossa ja mieskin voi olla kotona. :)

Rahanmenosta oli puhetta. Pelkästään ruokaan ja taloustavaroihin menee 60-100 euroa viikossa. Tuo 60 euroa on aika harvinaista kyllä, mutta välillä silläkin pärjää. Tosiaan, meitä on 3, tyttö on kolmevuotias, eikä käytä enää vaippoja, siitä tulee säästöjä. Tosin kohtahan niitä vaippoja pitää taas alkaa ostamaan... :) En osaa ollenkaan sanoa, paljon menee vaatteisiin yms. se kun on aina niin kausiluontoista. Välillä tytölle löytyy kirpparilta tosi hyviä vaatteita, mutta aina tulee jotain kaupastakin ostettua. Itelle ja miehelle ei tahdo löytyäkään kirpparilta, mutta toisaalta aikuisten vaatteet menee pidempään, niistä kun ei sillain kasveta ohi. ;)

Mulla on edelleen menossa hyvä kausi, siis jaksan hyvin touhuta kaikkea ja olen tyytyväinen tähän elämääni. :) Tosin nuo valoisat yöt vaikuttaa sen, että tulee herättyä ja noustua monta kertaa yössä vessaan ja juomaan vettä... mutta jospa se juominen vähentää turvotusta, kun sitä ei ole vielä ollut.

Tiitti rv 33+1

Vierailija
9/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinossa kyseltiin että paljon viikossa menee ruokaa ym. Meillä menee n.80 euroa, joskus enemmänkin, neiti käyttää vaippoja vielä, mutta ei hirveästi kasvata enää kauppalaskuja. Silloin kun miehen entisen liiton lapset tulee kyläilemään (13 ja 17 vuotiaat), niin silloin menee enempi rahaa ruoka-ostoksiin. Meidän perheessä tällä hetkellä minä, isäntä ja kaksi lasta.

T.Tupuhupuna

Vierailija
10/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin tuli tänään 30viikkoa täyteen.Tuntuu ihan uskomattomalta.Toisaalta tuntuu että heinäkuun loppuun on huisin pitkä aika ja toisaalta että hittovie,aika loppuu kertakaikkiaan kesken.

Sain eilen pestyä jo kaukalon pehmusteetkin,en tottavie ajatellun että ne pitäisi pestä mutta joku täällä kehui niin tehneensä niin heti perässä kato :)

Siskoni ei edes pessyt kaikkia vaatteita vauvalleen,ja koskaan ei ole mitään tullut.Mutta allergisemmalle tietysti voikin tulla ja tuleehan niistä niin ihanan pehmeitä pesun jälkeen.

Aamulla tuli tesmattua vauvaöljykin..miehellä oli niin kipeä selkä ettei sängystä ylös päässyt joten hieroin vähän ja liukasteena kokeilin tuota öljyä.

Citymarketissa oli tarjous:kaksi natusan tuotetta ostavat sai vauvan kylpypyyhkeen kaupanpäälle.

jeah!taidanpa lähteä kahvin keittoon ja kotiin.Ihan pöljää istua töissä netissä kun voisi olla kotonakin lepäilemässä..sijainen siis jo harjoittelee minun hommiani.

Oumai rv 30+0

Vierailija
11/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt joku outo kausi, kun toivoisin, että tää vauva tulisi ulos nyt tai vasta vaikka syyskuussa, ettei jäisi niin moni kiva juttu väliin kesällä, kun oot joko viimeisilläsi tai vastasyntyneen kanssa :D.

Tosin oon kovasti miettiny, että yritän olla linnoittumatta kotiin sitten vauvan kanssa. Moni oma harrastus on sellainen, että vauvan voi vaunuineen vallanmainiosti ottaa mukaan ja imetellä yms. just silloin, kun tarve on. Täytyy vaan katsoa, että minkälainen megakiljuja sieltä tulee :D.

Mulla on tää mahankasvu taas (mielestäni) vähän taantunut. Kun tuossa pari viikkoa sitten se kasvoi aivan silmissä. On tää maha vieläkin niin pieni, että ei se juurikaan häiritse. Mihinköhän se perustuu, että vatsa pieni, vaikka vauva on ihan normaalikokoinen ja lapsivettä on paljon?

Meillä puuttuu enää sänkyyn patja, ja sitten tollaista " markettitavaran" hankintaa, minkä voi milloin tahansa kaupassa käydessä sipaista mukaan. Oon tosi tyytyväinen, että oon hankinnut " kaiken" , meinaan ei minulla ainakaan enää ole sellaisia voimavarojakaan kierrellä kaikkia liikkeitä kun oli vielä muutama kuukausi sitten. Varsinkin kun mies inhoaa kaikkea shoppailua, niin hyvä ettei joudu sitä enää käskyttämään mihinkään :).

Meille tulee kissanpentu kesäkuun lopussa, että vauvoja riittääkin sitten kohta täällä. Kissa on tosin jo kolmas, että luulen että se menee ihan jo ihan rutiinilla. Toivottavasti nää kaikki meidän eläinallergeenit täällä tekee vauvan immuuniksi kaikille eläinallergioille, kun mun kanssa ei yksinkertaisesti sovi asumaan kukaan eläinallerginen. Miehen pystyi valitsemaan, lasta ei oikein.. Tarvitsee toivoa vaan parasta.

Ihanaa, viikonloppu kohta!

elle06+ tiitiinen rv 30+3

Vierailija
12/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä olen pessyt vauvan makuupussin ja seuraavaksi pesen nuo vaunun tekstiilit..Ne on ollut niin kauan kuitenkin pölyä keräämässä, että onhan se mukavampaa, kun on sitten pestynä. Sitten vielä pitäisi etsiä nuo pinnasängyn lakanat ja pussilakanat pesuun, mutta en kyllä löytänyt niitä mistään! Olen näköjään laittanut ne niin hyvään jemmaan, että niitäpä ei enää löydäkään ;)

Noista rahanmenoista..Meitä on siis minä, ukko ja 5 v. tyttö sekä nyt tää vauva tulossa..Käyn n. 60 ¿:lla kaupassa, joskus pääsen 40 ¿:lla viikossa. Nyt kesäaikaan ja ensi vuoden aikana varmasti nuo menot kasvavat, kun ollaan enempi kotona ja syödään koko porukka..+ sitten nuo vaippamenot. Autoon menee melkein se 20-40 ¿/viikko, kun pitää kuitenkin aina ajella johonkin päin kauppaan tms. Nyt onneksi ne menot pitäisi vähentyä, kun ei tartte joka aamu lähteä :)

Mutta nyt lähden muskarin vanhemmille tarkoitettuun infotilaisuuteen ensi syksyn muskareista.

Pinoudun uudelleen myöhemmin.

~suviande ja öttiäinen 33+6~

Vierailija
13/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen väsymyksen jälkeen tämä päivä on ollut loistava. Ei lähdetty aamulla puistoon eli en siellä leikittänyt tyttöä niin että olis taas kaikki voimat menneet. Oltiin omalla pihalla, tyttö touhusi hiekkalaatikolla ja minä luin terassilla vanhoja Kaksplussia :) Ollaan yritetty käydä puistossa, että tutustuttais muihin kun vasta ollaan muutettu, mutta puisto on aina autio ja kuollut. Yhteen äitiin ja 1v-tyttöön jo tutustuttiin onneksi.

Olo on kuin olis joulu: tyttö nukkuu!! Mieletöntä! Nukuin itsekin yli puolituntia. Kohta pitäis jaksaa alkaa tehdä yhtä kevään viimeistä koulutyötä. Tytön herättyä laitan sille Fröbelin palikat pyörimään videoihin ja teen työn valmiiksi. Nyt oli oma aika tärkeämpi käyttää löhöilyyn. Eiköhän se kohta pidä herättää (vaikka on rikollista ja syntistä herättää nukkuva lapsi), kun nukahti vähän kahden jälkeen.

Vauva potkii eka kertaa vasempaan kylkeen. Koko raskauden on tuntunut liikkeet oikealla puolella. Hassua. Rt:ssa vaavi on ollut jo rakenneultrasta asti.

Mietin just noita unia. Mähän nään aika lailla joka yö unta, että oon jättänyt mieheni (ei mitään syytä siihen oikeasti) ja oon alkanu olla yhdessä pojan kanssa, johon olin ihastunut 13-vuotiaana. Unissa ei näy tyttöämme, mutta maha mulla on. Olen unissa onnellinen ja huoleton, uusi suhde on jännä.

Toissayönä näin unta, että olin reissussa ja tulin yllättäen päivää liian aikaisin kotiin. Mies ja tyttö kuului olevan saunassa. Kun menin sinne heidän kanssa istui mieheni vieressä yksi sinkkukaverini. Tyttö leikki ammeessa kylppärissä. Menin ihan shokkiin unessa. Siellä ne petti mua kun saunassakin olivat ja tyttö sotkettu mukaan! Huusin ystävälleni, miten mieheni on pettänyt mua nyt jo kuusi kertaa syksyn jälkeen (oikeasti ei kertaakaan) ja mies vastasi, että vasta kolme kertaa. Se oli kamala painajainen, heräsin siihen siihen ja vaan tuijotin nukkuvaa miestä. Se oli kamalaa.

Ihmettelen vaan mikä mun moraali on kun näen joka yö unta toisesta miehestä (jota en oo nähny kymmeneen vuoteen enkä ole siitä yhtään kiinnostunut todellakaan vaan rakastan miestäni) eikä ole mitään syyllisyyttä ja sitten kun näen unta että mies on saunassa toisen kanssa niin saan melkein sydärin nukkuessa. Outoa ;)

No mutta taas tuli romaani. Voi miten pitkä aika vielä on laskettuun, vaikka olenkin meidän listan eka tai ekojen joukossa, kun kesäkuinen olen oikeasti. Eipä silti, joku meistä voi saada hyvinkin vauvansa tyyliin rv 37 ja minä silloin 42... Mutta olispa jo viikkoja vielä enemmän.

Voimia!

Liinaharja 34+0

Vierailija
14/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri postissa vauva-lehden kylkiäisenä sen kantoliinan minkä lupasivat kun eka maksu on maksettu!!

Nyt kysynkin kokeneemmilta tyhmän kysymyksen.. Minkälaisen solmun teen?? Kuvista ei oikeen käy ilmi, joissakin on semmonen rengas, mut paketissa ei sellasta ainakaan tullut.. Kyseessä on mitä ilmeisimmin ns. kudottu liina. Mä en oo oikeesti ikinä käyttäny tällasta, mut nyt haluaisin oppia!! unnen itseni ihan höhläks, joten joku auttakoon minua ;-)

Kiitos..

maryanne

Vierailija
15/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli oikeastaan mukavaa. Esikoisen rytmit meni aivan sekaisin lomaalla. Ruoka ei maistunut meidän kohta 2v:lle ollenkaan. Herkkuja vain koko ajan napsi ja mummolta salaa ruinasi. Eihän mummo malttanut olla antamatta, kun toinen toistelee vetoavasti " minä haluan" . Sitten oli koko ajan pieni nälkä. Lopulta tyttö otti tavallisen ruuan koetinkiveksemme. Minä puhalsin lopulta pelin poikki ja kotiin palattuamme ei ole muuta kuin oikeaa ruokaa tippunut. En ole houkutellut syömään vaan antanut säännöllisesti normaalia ruokaa. Ja puuroa upposi tänä aamuna jo puoli lautasta:) Aika rasittavaa, kun lapsi ei suostu syömään matkalla huoltsikalla ja sitten pitää taukoa pitää taas tunnin päästä, kun lopulta se nälkä tulee... No 1700km oli matkamittarissa kotipihassa, joten aika hyvin se reissu 2-vuotiaaltakin sujui.

Mulla on supistellut autossa istuminen koko viikon aikas reippaasti. Joinakin iltoina otin särkylääkettä, kun tuntui ettei lepokaan enää auta. Sitten keskellä yötä heräilin supistuksiin. Aina ne kuitenkin rauhoittuivat, joten en näytille lähtenyt. Toisaalta ois hyvä, jos ne olis edes hieman kypsyttäneet tuota kohdunsuuta. Mulla on ollut paikat niin tiukasti kiinni pitkine kanavineen, jotta ois kun esimmäistä odottelis.

Reissuun upposi kiitettävästi rahaa. Ja sitten kotiuduttuamme käytettiin autoa katsastuksessa ja sieltähän se setä löysi pari vikailmoitusta. Nyt jännätään, miten kallis remontti on edessä:( Ja vielä olis vaunut ostamatta vauvalle ja opintolainan lyhennys kesäkuussa. Mihin ne rahat oikein katoaa? Ja mies haaveilee omasta talosta... Yritin tuossa vihjailla, että tekisi sitten lisätöitä ennen kuin vauva syntyy.

Huomenna lähdetään koirien kanssa kisareissuun, joten viikonloppu menee kivasti mökkeillessä. Sittenpä miehen pitää palata jo töihin. Oikeastaan mukava olla ensi viikolla tytön kanssa ihan hissuksiin kotona. Sais tehtyä jotain vauvankin eteen.

t.mm+pikkunen 33+4

Vierailija
16/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jonkin verran liinaillut ja käytän ihan normaalia tuplasolmua.

(kaksi solmua vaan peräkkäin)

Rengasliinoissa on se rengas mukana ja toimii ns. pikaliinana joka vaan " nakataan" olalle.

Tiettyhän normaaliin kudottuunkin ja trikoiseen liinaan voi kyhätä renkaan ja käyttää sitä solmuna, mutta silloin on varsinkin pitkät liinat vaikea pukea päälle.

Hyvät ja opettavat sivut löytyy os. www.kantoliinakanava.fi

Käy tutustumassa!!

Vierailija
17/18 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelimamma: Meillä kanssa olisi tulossa auton katsastus ensi kuun loppuun mennessä, mutta etuiskarit pitäisi vaihtaa, eikä ne muuten sitten paljoa maksaneetkaan..omat välineensä kun vaatii, niin ei voi itse tehdä :( Pitäisi jostain kaivaa kuvetta 240 ¿ edestä! Ihan mieletöntä, mutta onneksi ne on töineen..Sanoinkin ukolle, että se sitten raahataan vasta juhannuksen jälkeen korjaukseen ja sieltä suoraan katsastukseen. Sitten kun tulee sopivasti se eka äippäraha, niin olisi mahdollistakin ehkä maksaa se remppa :(

Liinaharja: Mulla on tänään ollut taas sellainen päivä, että mä en edes ole halunnut nähdä koko ukkoa! Aamusta asti toivoin, että se häipyisi töihin ja siellä se on vieläkin. Tekee sellaista kiertävää kauppahommaa maatiloilla ja urakoitsijoilla ja sillä on todella paha tapa jäädä suustansa kiinni! Tyttö meni taas mummolaan yöksi, kun ei sitten nää ensi viikon alun jälkeen niitä reiluun 2 viikkoon..Mä jo raijasin peittoni ja telkkarin tytön makkariin ja aion nukkua siellä! En tiedä mikä mulla on, mutta en vain jaksaisi olla enää yhtään tuon ukon kanssa saman katon saatikka samassa sängyssäkään :( Ehkäpä tuo vauva myllertää mieltä niin paljon.

Hassua muuten kun olin tänään kaupassa ja tein vaippojen hintavertailua, niin vauva alkoi möyrimään juuri silloin. Aivan kuin se olisi aavistanut, että sitä ajatellaan oikein kunnolla :)

Joku kehui olleensa jo jonkin aikaa polttamatta savujakaan! Todella hieno suoritus, nostan hattua!!! Itse olen ollut jo reilun 1,5 kk kokonaan ilman. Lakkoni meni överiksi silloin, kun sain tietää " totuuden" tuosta ukosta :´( Mutta nyt ei onneksi edes tee mieli yhtään! Kyllä se tästä päivä ja hetki kerrallaan, pahinta on kun joku polttava kaveri tulee käymään..Onneksi niitä on kuitenkin harvassa!

Nyt taidan käväistä ulkosalla katsomassa joko saivat grilliin valkean. Täällä ei onneksi sada ja aikoivat grillata..

Vierailija
18/18 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerinnyt kertomaan neuvola kuulumisia, jossa kävin ko keskiviikkona.

On ollut töissä kiirusta kun piti yks homma hoitaa joka tuli vaihteeksi taas emoyhtiöltä yllättäen ja tiety aikataulu sika tiukka.

Olin keskiviikkona töissä klo 23.30 jottei tartte viikonloppuna mennä ja sit mies lähteekin taas työreissulle ja tulee vasta helatorstaina takas.

No lapset lähtee mökille mun vanhempien kanssa keskiviikkona ja ovat siellä sunnuntaihin asti joten hiukka leopa tiedossa :)

Tämän viikonlopun kun jaksan kun mieheni sisko tulee perheineen kylään koko viikonlopuksi. Siinä on aika hulinaa kun heillä 2 aika villiä tyttöä !!! Muutenkin ovat elämäntavoiltaa erillaisia kuin me eli mihinkään ei kiire ja siisteydestä niin viis...

Itse kun olen todella tarkka et koti on tip top.

Niin eipä neuvolassa ollut mitään järin ihmeellistä. Hiukan huomautettiin kun painoa ei ole 3 viikkoon tullut yhtään ja muutenkin aika vähän kun nyt on 6 kg kasassa about.

Kyselin liikkeistä ja terveydenhoitaja kokeili vauvan asentoa ja sanoi et vauva aika syvällä et siksi liikkeet varmaan niin kevyen tuntuisia kun ne tulee tuonne sisällepäin ja mulla on muutenkin taaksepäin kallistunut kohtu.

Sydänäänet on tytötksi aika matalat kun oli 120-130...kun eikö ainakin joskus sanottu että pojakka on matalammat ja tytöillä korkeammat...

Lähetteenkin lupasi laittaa naikkarille synnytystapa-arvioon kun haluan toisen sektion. Lupasi kirjoittaa t jos käytäis asia nyt pikaisesti läpi kun viimeksi meni niin myöhäisille viikoilla et oli aika stressaavaa...

Nyt pace tunnilla,

kesähelinää ja maha-asukki 31+2