Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkkä on huonohermoinen ärsyyntyjä, jolla mt-ongelmia

Marika.vm.1980
25.02.2019 |

Näin sanoi lääkäri. Minulla on se tai siis kaikki nuo.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhaa... Anna mun kaikki kestää.

T. Yks erityisherkkä

Minä antaisin sinun kestää kaiken, mutta kun sinä et kestä.

Ai mistä tiedän? No olen itsekin erityisherkkä.

Me emme todellakaan kestä kaikkea.

Vierailija
22/25 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja oon myös erityisherkkä, mut se kai kuuluu autismikirjon diagnodointikriteereihin...?

No... ei. Erityisherkkyys ja autismi on kaksi ERI asiaa, mutta yhteisiäkin piirteitä löytyy joten ne voi sekoittaa toisiinsa. Molempiin kuuluu aistiherkkyyksiä esim.

Ok, monet ADHD-kurssini henkilöt sanoivat jo vuosia sitten olevansa erityisherkkiä. Itsekin koen olevani myös erityisherkkä, vaikka ole autistinen.

Saavatko Asperger ja ADHD-diagnoosin saaneet henkilöt käyttää itsestään termiä erityisherkkä?

Siis toki voi olla asperger, adhd tai mitä vaan, JA erityisherkkä :) Ne ei sulje toisiaan pois. Voi olla vaikea erottaa toisistaan mutta kyllä se mahdollista on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua av-laatua tämä keskustelu. Erityisherkkyys, heikkolahjaisuus, asperger, ADHD, motoriset rajoitteet ja mt-ongelmat niputetaan kaikki iloisesti samaan kimppuun. Luoja anna minulle voimaa sietää tätä tyhmyyttä.

Sit sie olet väärällä palstalla. Täällä nimenomaan tehdään noita yleistyksiä. Kaikki, kaikki, kaikki...

Vierailija
24/25 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhaa... Anna mun kaikki kestää.

T. Yks erityisherkkä

Minä antaisin sinun kestää kaiken, mutta kun sinä et kestä.

Ai mistä tiedän? No olen itsekin erityisherkkä.

Me emme todellakaan kestä kaikkea.

Ja sitten tietenkin kaikki olemme samanlaisia kuin sinä. Tottakai.

Vierailija
25/25 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sössii kaikki käyttökelpoisten termien käännökset. Codependent = läheisriippuvainen, sekoitetaan tuon takia jatkuvasti riippuvaiseen persoonallisuuteen. Avoidant pershäiriö on estynyt vaikka välttelevä kuvaa niin paljon paremmin. Ja erityis-sanaa ei voi laittaa Suomessa mihinkään ilman että ihmiset pillastuu. Vaikka se olisi erityisluuseri kaikki lapsena ilman mamman huomiota jääneet raivoaa että mitä, jossain joku luulee olevansa jotain erityistä ja saa vielä huomiota (jota minä kaipaisin niin että ikeniä kivistää).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän