Nykyäidit ei jaksa imettää lapsiaan
Liian mukavuudenhaluisia ovat vaan, perustelevat imettämättömyyttä tekosyillä tekosyyn perään.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen imi 2-vuotiaaksi ja kuopus täyttää kohta 3 ja imee edelleen. Kauanko ap mun pitäisi vielä sun mielestä imettää? T. Nykyäiti
Ihana:)
Anoppini teki kolme lasta 60-luvulla, ei imettänyt yhtäkään. Eli nykyäiti sitten vaikka lapset ovat kaikki yli 50-v.
Ettekö te nyt hoksaa, että Eero 46 v. on katkera omalle äidilleen, joka ei jaksa enää imettää 74-vuotiaana. Ei häntä muut äidit kiinnosta, oma vain.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Eivät sitten tiedä miten tärkeän osan naisena olemisesta menettävät.
imettäjä
Juu eivät taida olla oikeita naisiakaan
Kannattaa imettää jos sitä maitoa tulee vaikka 1 vuotiaaksi asti. Siinä saa samalla emotionaalista lämpöä. Minulla ei juuri maitoa tullut, olinkin jo vanha" lehmä" tämä kaikella rakkaudella. Eli ikää enemmän mitä av mammelit sallii.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa imettää jos sitä maitoa tulee vaikka 1 vuotiaaksi asti. Siinä saa samalla emotionaalista lämpöä. Minulla ei juuri maitoa tullut, olinkin jo vanha" lehmä" tämä kaikella rakkaudella. Eli ikää enemmän mitä av mammelit sallii.
vauva saa, eikä tarvi olla tuttia.
Onko AP:lla antaa tilastotietoa väitteensä tueksi?
Nykyäidit just imettää lapsiaan. 70- ja 80-luvuilla ainakin neuvolasta opastettiin, että ensin vähän imetetään ja sitten annetaan korviketta. Varmasti vielä 90-luvullakin tehtiin tätä. Arvaatte varmasti, että "maito loppui".
Vierailija kirjoitti:
Imettäminen se vasta on laiskan äidin vaihtoehto. En olisi ikikuuna päivänä jaksanut sitä pulloruokinta. Se vaatii viitsimistä ja ennakointia. Onneksi imetys onnistui ja pääsin paaaaljon helpommalla.
Tätä minäkin mietin. Ap ei vissiin oo paljoa imetellyt kun ei tiedä, että onnistuessaan imetys on todella helppo ja vaivaton tapa ruokkia lapsi.
Omaksi harmikseni molempien lasten imetys loppui kun lapsi oli n. 9-10kk, olisin mielelläni imettänyt hieman pidempään mutta en tiedä miten vauvat olisi voinut pakottaa imemään.
Jaa, minä (nykyäiti) imetin kyllä melkein 2-vuotiaaksi kun elin (harha)käsityksessä, että lapsi vieroittuu kun on sen aika. Pakko oli vieroittaa kun en halunnut tandemimettäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen imi 2-vuotiaaksi ja kuopus täyttää kohta 3 ja imee edelleen. Kauanko ap mun pitäisi vielä sun mielestä imettää? T. Nykyäiti
Siinä vaikeessa voisi lopettaa kun lapsukainen ryhtyy vehtaamaan niiden tissien kanssa ja muut näyttävät kokevan myötähäpeää.
Täälläkin yksi neljän lapsen nykyäiti, joka on toden teolla imettänyt. Yhteensä 9 vuotta noita neljää. Oli helppoa ja ihanaa.
Imettäminen se vasta on laiskan äidin vaihtoehto. En olisi ikikuuna päivänä jaksanut sitä pulloruokinta. Se vaatii viitsimistä ja ennakointia. Onneksi imetys onnistui ja pääsin paaaaljon helpommalla.