Nykyäidit ei jaksa imettää lapsiaan
Liian mukavuudenhaluisia ovat vaan, perustelevat imettämättömyyttä tekosyillä tekosyyn perään.
Kommentit (33)
Ai. Eivät sitten tiedä miten tärkeän osan naisena olemisesta menettävät.
imettäjä
No, onneksi miehillä on nykyään niin isot tissit ja niukasti testosteronia, että voivat ryhtyä sijaisiksi.
tällaisille äideille sopisi lapseksi sellainen tehtaassa valmistettu robotti. Ei tarvitsisi mitään biologisia velvollisuuksiaan hoitaa, jossei jaksa.
Kaikki eivät voi imettää, vaikka haluaisivat.
No sähän voit ryhtyä imettäjäksi. Saat päteä tissi, maitoa ja imetysjutuilla 24/7.
AP on tehnyt asiasta jonkinlaisen kattavan gallupin tai tutkimuksen? Lähipiirissäni on kolme äitiä, minä mukaanluettuna neljä, jotka kaikki imettivät lastaan 1-1,5 vuotta.
Esikoinen imi 2-vuotiaaksi ja kuopus täyttää kohta 3 ja imee edelleen. Kauanko ap mun pitäisi vielä sun mielestä imettää? T. Nykyäiti
Ap, se Pikku-Britannian bitty-sketsi oli huumoria, ei dokumentti. Nelikymppistä äijää ei oikeasti imetetä.
Aijaa. Kohta 6kk täynnä ja jatketaan ainakim 1v :)
Nykyäidit sitä ja nykynaiset tätä. Ollaan me kamalia.
Terveisin kultaisen 80-luvun korvikkeella ruokittu lapsi, itse imetin reilun vuoden molempia lapsiani.
Jos se olisi aina kiinni vain jaksamisesta ja haluamisesta niin kaikki olisi ok ja minäkin olisin imettänyt myös esikoista. Mutta oikeassa elämässä mikään ei ole noin helppoa. Mutta imetä sinä ap omat lapset, naapurin lapset, ukkosi tai akkasi tai vaikka naapurin mummo kun tiedät nämä asiat ja homma hoituu olit sitten nainen tai mies. Kihelmöikö jo nännejä? Onko sinulla suihkutissit?
Eikös se ollut niin, että imettämistä saa harrastaa vaan suljetun vessan oven takana pimeässä ettei muut ihmiset traumatisoidu?
Siis tuossa välissähän oli useampi vuosikymmen, joina ei imetetty kovinkaan pitkään. Nykyäidit imettävät taas enemmän.
Ap on joku imetysrunk-ku joka nyt ihan kikseissä veivaa kun aah uuh joku 3v imee tissiä.
Tai sitten Ap:tä ei ole imetetty ollenkaan ja tuli tissitrauma.
Vai niin. No voisiko ap ystävällisesti kertoa, että a) mikä seuraavista kohdallani oli omaa valintaa ja mukavuuden halua ja b) kuinka kauan lastani olisi pitänyt pitää nälässä?
A) Tehtiin kiireellinen sektio -> en saanut heti iho kontaktio lapseen -> ei maidoneritysstimuaatiota heti alkuun.
B) Matalat rinnan päät (eli olemattomat nännit) -> lapsi ei saanut kunnon imuotetta -> ei stimulaatiota maidontuotantoon
C) Rintakumit koska matalat rinnan päät -> ei kunnon kosketusta lapsen suulla -> puutteellinen stimulaatio -> puutteellinen maidon eritys
D) Hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta -> aineenvaihdunta ei pelaa -> ei maidon eritystä (sain lääkkeet 6 kk synnytyksestä pahoitteluiden kera kun kukaan ei muistanut tulkita verikokeitani)
Kiitos neuvosta mulqqu!
"Nykyäidit" saa paheksuntaa edelliseltä sukupolvelta kuinka julkisesti ei saa imettää, missä tahansa ei saa imettää. Vaikka imettämisen kuuluu nimenomaan olla helppoa, sitä saa ja täytyy voida tehdä missä tahansa.
Eli olisiko osittain syynä tämä nykykulttuuri jossa mielummin etunenässä paheksutaan kaikkea, ihan mitä tahansa. Ristituleen joutuvan osa ei ole se miellyttävin.
Jos kannustetaan johonkin, täytyy myös ymmärtää että asialla on monia puolia ja ne kaikki ei ehkä miellytä ihan kaikkia. Katsos kun SUVAITSEVAISUUS on tässäkin tarpeellista!
Itse imetin lastani lähes 2 vuotiaaksi.
Hankalaa hommaa kun nännit puuttuu.
Nykyäidit ovat kautta aikain olleet tuollaisia. Jo Mikael Agricola kirjoitti, miten äidit laiskuuttaan eivät anna äidinrieckaa, vaan jauhovelliä, mikä on kuolemakci.
Itse olen imettänyt kolmea lastani yhteensä kohta viisi vuotta, eikä loppua näy.
ok