missä ravintolassa olette syöneet elämänne parhaat hampurilaiset?
Olimme viime viikolla Rukalla hiihtolomalla ja siellä tuli syötyä luultavasti elämäni paras hampurilainen Ruok Burger -nimiessä pienessä ravintolassa. Aivan taivaallinen burgeri, samoin heidän ranskalaisensa.
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään. Mutta vähiten huono oli Tukholmassa kevättalvella -22 juuri ennen kuin korona-kevät pamahti päälle. OMD:lla oli keikka Bernsissä ja sen jälkeen läksin kylälle etsimään iltapalaa. Bernsin lähellä oli joku paikallinen hampparipaikka ja hyvän konsertin jälkeen ja nälkäisenä se maistui ihan kelvolliselle. Hampurilaiset ei ole oikeaa ruokaa, mutta menettelee kiireessä tai jos parempaa ei ole saatavissa.
Määrittele oikea ruoka.
Ihme komentelija, määrittele itse jos se sua kiinnostaa.
No meillähän samat muistot
N. 45
Oma top3
1. Irlantilainen pubi torremolinoksessa. Juustopekoni hamppari. Valitettavasti en muista paikan nimeä.
2. Tuen grilli Lappeenrannassa. Kaikki hampurilaiset todella mahtavia
3. Eddi rockets Dublin.
Kotona parhaimmat ja tietää mitä syö.
Kallein hampurilainen minkä oon syönyt niin Levillä.
Kasarilla Kaarenholvi Jumpru pub Oulu. Saispa syödä sen hampparin uudestaan!
Helsingin Hard Rock Cafessa oli alkuaikoina todella hyvät hampurilaiset. Yleensä Suomessa ei saa laadukasta ruokaa paljon missään jos fine dining -ravintoloita ei lasketa joten tuo kyllä yllätti. Harmi kun meni paikka kiinni.
Kotona. Nykyisin hampurilaisten syönti on kuihtunut kokonaan. Ei se ole kovin kaksista ruokaa edes hyvin tehtynä.
Kotona. Itse tehdyt briossit ja pihvi teurastamolta ostetusta hyvälaatuisesta angus-härän paistijauhelihasta.
Jahas, tämä on taas KERRO MISSÄ OLET SATTUNUT SYÖMÄÄN MATKUSTAESSASI KOTIMAASSA TAI ULKOMAILLA -lanka.
Nykyisin näistä ketjuravintoloista yllättäen Rollsilla on parhaat hamppariateriat, osittain heidän ranskalaisannoksistaan johtuen.
Muinoin Helsingin Carrolssit olivat super, mutta parhaan hampurilaisen olen syönyt saksalaisella Burger Kingillä.
Ravintoloissa en hamppareita syö.
Chilla Kouvolassa Kuusankoskella. Ihana pikku kioski ja kesäterassi ja jumalaiset auraburgerit. Ravintolatason burgerit grillikioskihinnoilla. Voisin elää niiden burgereilla loppuelämäni. Voisin oikeastaan muuttaa kesäksi niiden terassille asumaan. Ihana paikka.
Perähikiän grilli kioskilla. siinä oli lisänä gotleria 3 centin paksu siivu, ja reilusti sinapia.
t: persupena
Vierailija kirjoitti:
Kotona. Nykyisin hampurilaisten syönti on kuihtunut kokonaan. Ei se ole kovin kaksista ruokaa edes hyvin tehtynä.
Kaikenkaikkiaan joku 18e sämpylästä jonka välissä on jauhelihapihvi alkaa olemaan ravintolassa, saati jossain baariksi luokiteltavassa paikassa aika suolainen hinta. Etenkin kun edes valmistus ei tarvitse edes ammattikokkia, vaan noita väsää tunnin harjoittelulla liukuhihnalta kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
HESE!
Heseen mennään sitten vasta kun se lopettaa työntekijöittensä kyykyttämisen.
Grill Room 9-tien varressa Hankasalmella.
Vierailija kirjoitti:
En muista sen paikan nimeä, mutta jonkinlainen pieni grillikioski tai joku muu vastaava paikka se oli Tampereella 2000-luvun alussa. Ostin sieltä kotimatkalla hampurilaisen iltapalaksi kun palasin iltakoulusta kotiin ja muistan yhä että se oli todella hyvä. Harmi vain, että tuo paikka suljettiin melkein heti sen jälkeen niin että sitä ei enää ollut olemassa kun menin sinne uudestaan.
"Tex Mex" rautatieasemaa vastapäätä? Oli juuri noihin aikoihin. Ja paikka katosi todella pian. Kun käytiin syömässä, paikan lämmitys oli epäkunnossa ja varsinainen kokki oli poissa ja joku toinen kokkasi. Eikä ikinä missään ole koskaan ollut niin hyviä hampurilaisia.
Holy Smoke Seinäjoki, hampurilainen tonnikalapihvillä vei kielen mennessään.
Parhaita tosin ovat itse tehdyt, saa justiinsa mitä haluaa.