Saako lapsen kanssa ikinä nukkua?
Pikkupentuina ne tietysti valvottaa yötkin mutta seuraavat 15 vuotta herättävä aikaisin aamulla vai?
Kommentit (7)
No ei, mutta minulle kävi niin, että kun kolmisen vuotta heräsin 2-8 kertaa yössä, menetin kykyni nukkua täysiä yöunia vaikkei olisi mitään häiriöitäkään. Lapset on jo teinejä, minä herään yhä. Sellaisessa puolikoomassa tässä on menty parikymmentä vuotta.
Noin 5-v. osaa jo viikonloppuaamuisin nousta itse, ei tarvi vanhemman herätä.
15-vuotiasta taas et saa hereille vielä silloinkaan kun itse olet jo kokannut lounaan :D
Mä ainakin pyrin opettamaan lapsen tekemään aamupalan mahdollisimman nopeasti, että voin sit loikoilla tunnin parin pidempään sängyssä niin halutessani. Onneksi lapsi ei ole vaikuttanut omiin uniini niin, että heräilisin kesken yötä, vaikka lapsi nukkuukin hyvin.
Ei mun, kun mies on aamuvirkku ja herää aina viimeistään klo 7. Lapset 10 ja 4 ja nukun halutessani vkl-aamuina 9-10 (kuopus nukkuu myös ysiin, esikoinen on aamuvirkku kuten isänsä).
3 vuotta oltiin nukkumatta, sen jälkeen lapsi nukkunut yöt periaatteessa ilman älämölöjä, herää n: klo6.
Touhuilee mitä touhuilee, klo8 aamupala, siihen mennessä noustava.
Ei ne kaikki heräile pitkin yötä tai ole aamuvirkkuja. Tuuripeliä millainen itselle osuu.