Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapselle voi tulla influenssa lähes joka vuosi rokotuksesta huolimatta?

Vierailija
25.02.2019 |

V.tuttaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5kymppinen ja olen sairastanut influenssan vain kerran kun oli 20v.

Joten aika erikoista jos lapsesi sairastaa sen joka vuosi. Jos lääkäri ei ole todennut sitä influenssaksi niin voipi olla tavis flunssaa.

Minä sairastan harvoin edes tavallista flunssaa mutta silloin harvoin kun sairastun niin kuume on korkea.

Omalla tyttärellä oli kuumetta 41,8 ja oli vain kurkku kipeä eikä ollut edes angiina. Oli vähän lääkäritkin ihmeissään kun mitään muuta vikaa ei löytynyt.

Vierailija
42/51 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös tuota d-vitamiinin määrän nostamista. Tokikaan en tiedä paljonko lapsi tällä hetkellä käyttää, mutta kokeilkaa 50-100 mikrogrammaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssassa ei yskitä. On sairaan huono olo, niveliä ja lihaksia särkee, päätä voi särkeä ja kuume nousee äkkiä neljäänkymppiin.

Yskiminen oireena viittaa tavalliseen virusflunssaan, johon ei rokotusta edes ole. Ja jos on allergiataipumus, nyt on jo ainakin etelässä siitepölyä.

Vierailija
44/51 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssassa ei ole yskää tai nuhaa.

Kun minulla oli influenssa niin kuume oli 40 asteessa, joka ikistä lihasta, luuta ja niveltä särki, jaksoin juuri ja juuri hengittää. Yrjö lensi ja luulin oikeasti että nyt tulee kuolema.

Vierailija
45/51 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran influenssa 20 vuotta sitten. Kuume huiteli koko ajan 39 tienoilla ja sydän hakkasi. Asuin silloin yksin ja nukuin puhelimen vieressä. Oli tunne, että kuolee. Mun olisi pitänyt hakea sairaslomatodistus töihin, mutta en pystynyt menemään lääkäriin, just jaksoin vessaan ja jääkaapille.

Monet ystäväpiiristäni saivat tämän saman. Pari ystävää järjesti tuparit ja toi juomat Espanjasta. Tupareiden jälkeen alkoi yksi toisensa jälkeen sairastua.

Influenssa rokotuksen olen ottanut vain kerran. Sen sika piikin ja sairastelin flunssaa koko ajan.

Yleensä en juuri sairastele. Myöskään lapseni eivät ota influenssa rokotuksia ja ovat pysyneet terveenä.

Vierailija
46/51 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotus ei lupaa 100% suojaa.

Vierailija
47/51 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmuutta ei influenssasta tietenkään ole, mutta korkea kuume koko ajan 39-40 nyt muutaman päivän ja kova yskä koko ajan puoltaa kyllä influenssaa.

Ihme, ettei rokote edes sitten mitenkään laimenna tautia. Flunssassa kuume on maksimissaan sen 37-38 eikä yskä ole kyllä tuollainen.

Ei olla hygienisiä :D Kyllä on vastustuskykyä koitettu kasvattaa.

ap

Vierailija
48/51 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ole vieläkään vastannut, onko inluenssadiagnoosi lääkärin tekemä vai hänen omaa mutuaan. Tosi vastuutonta levittää tällaista "tietoa" sairauksista ja rokotteista.

Lääkärin mielestä influenssa. Testejä ei otettu koska tiedosta ei hyötyä lääkityksen kannalta, sitä kun ei ole. Viruslääke myöhäistä aloittaa kolmantena päivänä.

Eihän tämä siis 100% varmaa ole mutta melko varmaa kyllä. Oireet täsmää.

ap

Vierailija
49/51 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssassa ei yskitä. On sairaan huono olo, niveliä ja lihaksia särkee, päätä voi särkeä ja kuume nousee äkkiä neljäänkymppiin.

Yskiminen oireena viittaa tavalliseen virusflunssaan, johon ei rokotusta edes ole. Ja jos on allergiataipumus, nyt on jo ainakin etelässä siitepölyä.

Influenssassa on nimenomaan kova yskä. Nuha ei ole tyypillinen.

https://www.terve.fi/teemat/influenssa

Vierailija
50/51 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
51/51 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset