Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

englannin opiskelu.

24.02.2019 |

Hei, miten te olette oppineet englantia? Itselläni englanti menee surkean huonosti, varsinkin, jos joku tulee kadulla pyytämään apua englanniksi, jäädyn siihen silloin ihan täysin ja jään siihen seisomaan ja miettimään, "miten tohon piti vastata" Minulla on siis ongelmana se, että ymmärrän englantia aika hyvin, mutten osaa puhua, enkä kirjoittaa englantia ollenkaan. Jos jollain on ollut sama ongelma, niin voisitteko kertoa miten olette siitä päässeet eroon, ja olisi muutenkin kiva kuulla, miten olette englantia oppineet. Kiitos, jos vastaatte.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin yhdysvalloissa joten opin englannin hyvin. Kaikki kielet ovat helppoja kuin saa elää ja tehdä töitä sillä kielelä missä elää.

Vierailija
2/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumiseen auttaa puhuminen, eli sun pitäisi siis ihan puhua englantia ääneen. Siten oppii parhaiten lausumisen, sillä suuta käytetään hyvin erilailla kuin suomea puhuttaessa. Kirjoittaminen voisi parantua, jos esim lukisit englanninkielisiä tekstejä. Aloita jostain helposta ja itseäsi kiinnostavasta, vaikka aikakausi- tai sarjakuvalehdistä. Sitten kun kehityt, niin siirry vaikka kevyeen kaunokirjallisuuteen Esim. Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -kirjat tms. yksinkertainen ja helppolukuinen (mutta viihdyttävä) kirjallisuus. Tietenkin oman makusi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Vierailija
4/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin ahkerana englannin tunneilla koulussa, tuon lisäksi meillä näkyivät ruotsalaiset televisiokanavat ja katselin sieltä englanninkielisiä ohjelmia (kun ei sen aikaisessa televisiossa vielä saanut tekstitystä piilotettua), luin/luen englanninkielistä kirjallisuutta ja kirjoitan englanniksi pöytälaatikkoon tarinoita.

Kielen oppii parhaiten sitä käyttämällä. Perusteet sain siis minäkin koulun penkiltä, mutta ilman aktiivikäyttöä olisi sekin pakerrus ollut yhtä turhaa kuin ruotsin ja saksan opinnot joista myös selvisin kunnialla, mutta tänä päivänä minulla on enää välttävä osaamistaso kumpaisessakin kielessä kun en niitä missään käytä.

Vierailija
5/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena olin ahkerana englannin tunneilla koulussa, tuon lisäksi meillä näkyivät ruotsalaiset televisiokanavat ja katselin sieltä englanninkielisiä ohjelmia (kun ei sen aikaisessa televisiossa vielä saanut tekstitystä piilotettua), luin/luen englanninkielistä kirjallisuutta ja kirjoitan englanniksi pöytälaatikkoon tarinoita.

Kielen oppii parhaiten sitä käyttämällä. Perusteet sain siis minäkin koulun penkiltä, mutta ilman aktiivikäyttöä olisi sekin pakerrus ollut yhtä turhaa kuin ruotsin ja saksan opinnot joista myös selvisin kunnialla, mutta tänä päivänä minulla on enää välttävä osaamistaso kumpaisessakin kielessä kun en niitä missään käytä.

Mitä pirua? Katselit ruotsalaisia kanavia oppiaksesi ENGLANTIA? Missään välissä sinulle ei juolahtanut mieleen että ruotsi on suomen virallinen kieli ja menee englannin edelle tärkeydessään?

Vierailija
6/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin kurssille missä natiivi opettaja ja keskustellaan paljon.

Vierailija
7/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pirua? Katselit ruotsalaisia kanavia oppiaksesi ENGLANTIA? Missään välissä sinulle ei juolahtanut mieleen että ruotsi on suomen virallinen kieli ja menee englannin edelle tärkeydessään?

Ruotsia en ole kouluaikojeni jälkeen tarvinnut missään, englantia sitäkin enemmän. Valitsin siis omalta kannaltani hyödyllisemmän kielen prioriteetikseni.

Vierailija
8/8 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin järjettömän huono vieraissa kielissä koulussa, vaikka yritin lukea niitä, kun pakko oli. Englannista kirjoitin opettajan hämmästykseksi A:n ja ruotsin reputin. Englantia opin vasta, kun otin töistä vuorotteluvapaata ja muutin Englantiin.