Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö pakkoajatuksista/maagisista ajatuksista eroon?

Vierailija
24.02.2019 |

Pystyykö niitä oikeasti selättämään?
Itselläni on taipumus tulkita maailmaa numeroiden avulla ja viattomasti alkaneesta tavasta on vaikea päästä eroon.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla numeroiden avulla?

Vierailija
2/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pakkoajatuksiin auttoi hyväksyntä. Mitä enemmän niitä yritti vältellä tai niitä friikkasi sen pahemmaksi ne kävivät. Aina jos pakkoajatus tulee, tuumaan tietoisesti että jaaha, tämmöinen, kiitos vaan ja jatkan olemistani. Pikkuhiljaa vähenivät ja nyt kolme vuotta myöhemmin käyvät todella harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös se tietoisuus että ajatus ei ole teko, vaan pelkkä ajatus. Se on oikein lohdullista.

Vierailija
4/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla ajattelematta pelkoa tai ajatella että pelottava ajatus (itsetuhosta tai väkivallasta) on vain ajatus, mutta se ei tunnu auttavan.

Kun ajatuskierre lähtee, olosta tulee todella ahdistunut ja paniikki on lähellä.

Parhaiten auttaa tilanteesta poistuminen, mutta se ei aina ole mahdollista.

Olen kärsinyt pakkoajatuksista 25 vuotta ja toivoisin todellakin pääseväni näistä eroon.

Vierailija
5/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi lääkitys ahdistukseen sekä psykoterapia. Pakkoajatuspainotteinen pakko-oireinen häiriö. Opin, että pakkoajatukset on mulla ollut ns toimimaton tapa yrittää tulla toimeen ahdistuksen kanssa.

Vierailija
6/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö niitä oikeasti selättämään?

Itselläni on taipumus tulkita maailmaa numeroiden avulla ja viattomasti alkaneesta tavasta on vaikea päästä eroon.

Vaihda toiseen neuroosiin, esimerkiksi että muistutat itseäsi jostakin rutiiniluonteisen tehtävän unohtamisesta, silitysraudan päällejättäminen on varsin tyypillinen. 

Vierailija
7/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi lääkitys ahdistukseen sekä psykoterapia. Pakkoajatuspainotteinen pakko-oireinen häiriö. Opin, että pakkoajatukset on mulla ollut ns toimimaton tapa yrittää tulla toimeen ahdistuksen kanssa.

Mikä lääkitys? Ap

Vierailija
8/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla numeroiden avulla?

Parilliset numerot ovat yleensä hyviä, parittomat huonoja. Tietyt päivämäärät ja kellonajat ovat huonoja ajankohtia tehdä tärkeitä asioita (tai ylipäänsä mitään). Yleensä en lähetä viestejä, jos kellossa on pariton numero viimeisenä ym. Tai jos lähetän, se aiheuttaa ikävää oloa. Myös kaupassa katselen joskus viivakoodeja ja teen valintoja sen perusteella, ja tulkitsen tuttavien puhelinnumeroja jne. Ap

Vierailija
9/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pakko-ajatukset tulee kontrolloidusta elämästä. Ja uskoisin et siihen auttaa esim joku harrastus, joka on vastakohta aikatauluille, kontrollille, säännöille jne. Vaikka näyttelemisharrastus, tai tanssi tai joku missä täytyy ilmasta itteensä vapaasti, ilman rajotuksia ja sääntöjä. Ja sitten vaikka erilaisten ihmisten seura, että huomaa että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
10/10 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up