Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni puhuu jatkuvasti exästään, kun on ottanut alkoholia.

Vierailija
24.02.2019 |

Onko normaalia, että mies ottaa exänsä joka kerta esille kun lähdemme ulos?

Selvin päin ei käytönnössä koskaan ota puheeksi, mutta kännissä vertailu alkaa. Olemme olleet yhdessä jo reilu kaksi vuotta.

Puhutaanko teillä kuinka entisistä kumppaneista? Ja koetteko sen olevan ok?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän mitä puhuu? Meillä exät ovat olleet kuvioissa tiiviisti lasten kautta. Keskusteluissa siis vilahtelee exät useinkin arkisesti ja vaikka jonkun synttäreiden yms. muisteloissa. Mitään vertailua ei ole.

Vierailija
2/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaattiainesta😁

Minä esittäisin kysymyksen "no, haluatkos vertailla minua seuraavaan... jo heti huomenna... koska tää olis tässä. Kiitti ja moi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä joskus puhutaan entisistä kumppaneista, kun molemmilla on lapsiakin entisten kanssa. En näe siinä mitään ihmeellistä. 

Kännijankkaukset tosin on yleisesti aika rasittavia, monella menee jokin ärsyttävä vaihde juodessa päälle. Jos näin on, niin jos asia on sellainen johon ei voi huumorilla tai välinpitämättömästi suhtautua, niin ei kannata sellaisen ihmisen seurassa olla kun se juo. Esim oma exäni alkoi aina leuhkimaan ja leveilemään suorastaan valehdellen itselleen hienon menneisyyden juodessaan. Enpä koskaan mennyt mihinkään baareihin sen kanssa, ja esim. suvun häihin menon ehto oli että mies ei juo tippaakaan, koska en todellakaan halunnut olla paikalla kun se nolo höpinä alkaa ja muut katsoo kummissaan.

Vierailija
4/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsia.

Huolettaa, miksi miehellä on edelleen tarve puhua tuosta entisestä.

Käymme ulkona melko harvoin ja olen laittanut merkille, että tosiaan joka kerta kun mennään niin alkaa puhua entisestään.

Se tuntuu tosi pahalta.

Ap

Vierailija
5/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on vielä käsittelemättä?

Vierailija
6/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo ok. Jätä se. Ajattelee exäänsä eikä sua.

Vierailija
7/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepäs kivaa kun puhuu minusta.<3 Minäkin kaipaan häntä.

Vierailija
8/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi exä oli, joka jatkuvasti puhui exästä joka oli nuorempi, ylisti ja kehui jatkuvasti. Olisi pitänyt jo silloin tajuta jatkaa matkaa. Olin 14 vuotta nuorempi, tuo ex vielä enemmän, selkeästi minä olin vanha akka, ja etsikin koko ajan nuorempaa.

Vierailija
9/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko hyvää vai pahaa? Ikävöiden vai katkerasti? Oletko kertonut seuraavana päivänä, miltä sinusta tuntuu hänen puheensa? Voisitte jutella ja näet kyllä, mitä hän asiasta ajattelee oikeasti. 

Vierailija
10/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertailu ei ole koskaan oikein. Mutta kun et antanut kunnon esimerkkejä, mitä sanoo on todella hankala alkaa sivusta neuvomaan. Jos hänellä on ollut pitkä suhde exän kanssa ja kertoo omia juttujaan niin valitettavasti varmasti exä niihin liittyy pitkälti. Onko kumppanisi muutenkin hiljaa selvinpäin vai osaako sensuroida exän paremmin jutuista pois?

Vierailija
11/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen valittanut esim. jostain omasta ongelmastani niin mies saattaa sanoa

, kuinka exä oli sitä tai tätä. Ja puhuu positiivisesti. Miehen puheista tulee tunne, että olen exään verrattuna luuseri ja pitäisi olla enemmän mitä toinen on ollut. On alkanu tuntuun, että yrittää saada musta kopiota tuosta naisesta.

Vierailija
12/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvänä sensuroi puheensa. Tosi harvoin puhuu entisestä arjessa.

Ap

Vierailija
13/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa suoraan että mua ei huolettaisi, vaan raivostuttaisi! Mikset vaan sano hänelle että pää kiinni jo siitä asiasta? Oletko saanut koukkuun niin harvinaisen aarteen että et uskalla suutasi avata sinulle kiusallisesta asiasta edes noin pitkän ajan jälkeen?

Miks hemmetissä naiset ovat tuollaisia lällyjä? Menee ihan arabimeiningiksi vapaassa maassa!

Vierailija
14/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on syystä exä. Jos mies on jättänyt, niin omapa oli vikansa. Jos tää nainen on jättänyt, niin siinähän se syy piilee... Mies oli vittumainen jo silloin ja nyt vertaa kaikkia naisia exään.

Komppaan edellistä siinä, että sulla on oikeus sanoa ihan suoraan että ole hiljaa! Ja asiallisemmin jatkaa siitä, että tuo tuntuu susta pahalta ja että koet itsesi huonoksi kun sua verrataan exään.

Kenenkään ei tarvitse kokee itseään huonoksi, ei sinunkaan. Miehellä se ongelma on, ei sinulla.

Käykää selvin päin keskustelu, jossa sanot miltä tuntuu.

Jos mies ei välitä selvinpäinkään, niin se on sitten entinen.

Vierailija
15/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo turpa tukkoon - käskytys ei ratkaise perimmäistä ongelmaa, siis exän ajattelemista = mies ei ole jättänyt taakseen menneitä.

Vierailija
16/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän vielä tuota kertomaani näin. Mies on pienessä humalassa mm. sanonut suoraan mistä samoista asioista pitää mussa mitä eksässä oli.

Tuo nainen jätti aikoinaan mieheni.

En viitsi sanoa miehelleni, koska en halua hänelle tunnetta siitä, että olisin joku hullu ja mustasukkainen. Mies varmaan sanoisi niin.

Ap

Vierailija
17/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen varon vähän kommentoimasta kun tarkkaa esimerkkiä ei ole. Ja kyseenalaistan voiko olla että sinun "ongelmasi" on sellaisia joihin kumppanisi exä oli keksinyt jo ratkaisun? Ja kumppanisi ei nyt osannut sensuroida tai alkaa valehtelemaan sinulle toista henkilöä joka olisi keksinyt ratkaisun...

Tietenkin se että sinä saat tunteen että kumppanisi vertailee sinua exäänsä ei ole oikein ja vähintä mitä sinun pitäisi tehdä on käydä tuo asia läpi selvinpäin. Että olet saanut sellaisia tuntemuksia hänen tarinoistaan..

Jos sinusta tuntuu taas liian voimakkaasti siltä että kumppani yrittää muokata sinua exänlaiseksi, niin valitettavasti minulla ei ole siihen muuta kommenttia kuin että miettisin sinuna onko suhde sen arvoinen että tunnet vähän väliä painostusta muutokseen.

Vierailija
18/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tietenkään kannata luoda miehelle mielikuvaa siitä, että olet hullu ja mustasukkainen ja nielet  ongelman, joka ei edes ole sinun ilmoillelaittamasi. 

Mies ruotuun! Joko kunnoittaa sinua ja piirteitäsi tai sitten lähtee piirittämään sitä eksää tai etsii paremmin sitä vastaavan version. Sinä ansaitset rakkautta ja arvostusta itsenäsi, ei minään eksä-replikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi