En uskonut, että masennuslääkkeet yksin lihottavat. Olin väärässä.
Syksyllä aloitettiin lääke ja painoin silloin noin 60kg, kasvotkin olivat kapeammat. Nyt painan 86 kg ja kasvoni ovat huomattavasti pyöristyneet, kuin turvonneet. Ruokavalioni ei ole muuttunut, syön samaa ja samoja määriä kuin ennenkin. Mikään muu ei tätä painonnousua selitä kuin lääkitys!
Kommentit (25)
Kyllä minä olen uskonut, vaikken ole eläessäni ko. lääkkeitä itse syönyt. Esim. paras ystäväni kärsi anoreksiasta jossain vaiheessa ja on ollut aina superhoikka. Aloitettuaan lääkityksen, paisui kuin ilmapallo samantein 30-40kg. Hänellä kyllä lihominen johtui osittain myös siitä, että söi tosi paljon, kun kertoi olevansa "pohjattoman nälkäinen" jatkuvasti. Toinen kaveri oli pulska ja lääkityksellä, oltiin yhdessä laihtarilla ja hänen isompi lähtöpaino ei tippunut millään, kun itselläni meni se 1-2kg/vko koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet pöhöttää ja lihottaa.
Niinpä. Minä olen syönyt yli kymmenen vuotta SSRI-lääkettä krooniseen masennukseen. Pikemminkin olen laihtunut, ruokahalu pienenee.
Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, ollut ihan nuoresta asti. Syön Tyroxiinia ja ole ennemminkin laiha! En ole koskaan elämässäni ollut lähellekään ylipainoinen.
Että se siitä yleistyksestä...
RIPULIRYNNÄKKÖÖH AAH
MULLA KULLI SEISOO KUN HIERON ULOSTEITA KIVEKSIINI
Miksi aliravituille lapsille ei aloiteta lääkitystä niin saisivat kiloja lisää? Tämähän olisi suuri apu Gazassa ja muualla missä riutuneita lapsia.
Minulla on adhd-lääkkeenä myös masennuksen hoitoon käytetty Voxra, jonka pitäisi viedä ruokahalut mutta itsellä on vain kahta kauheampi nälkä !