Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että työviikon pari viimeistä päivää menee kuin sumussa väsymyksen takia?

Vierailija
24.02.2019 |

Maanantaina ja tiistaina on töiden jälkeen vielä hyvä ja pirteä olo. Sitten keskiviikon jälkeen alkaa alamäki. Ja loppuviikon (to,pe) olen melkein zombina töissä.

Onko tämä normaalia, onko terveydessäni jotakin häikkää tai ehkä 5-päiväinen työviikko ei vain sovi minulle?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen väsynyt joka päivä töiden jälkeen, en jaksaisi mitään. Ruoan teen ja loppuillan katson tv:tä ja odotan että pääsen nukkumaan.

Mulla sama. Välillä katon jo kuudelta kelloa, joko saa mennä nukkumaan ja sinnittelen pari tuntia kunnes painun maate.

Olen yrittänyt muuttaa tapoja ja aloittanut liikuntaharrastuksen. Se vie siis yhden arki-illan eri rutiinilla. Viimeistään viikonloppuna iskee kuitenkin niin armoton väsymys että joko la tai su menee lähes täysin levätessä. Tänä vkl se oli eilinen ja tänään jaksoin käydä kaupassa, ulkoilla ja hoitaa kotihommia.

En tiedä mitä helvettiä teen arjessa väärin että se väsyttää niin paljon. Annan töissä itsestäni liikaa ja olen aivan kuitti kun saavun päivän jälkeen kotiin

Sullakin selvä raudanpuute.

Toisaalta joskus jopa siinä työssäkin voi olla vikaa - aina kaikki oireet eivät ole lähtöisin yksilön fyysisestä tilasta.

Vierailija
22/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini- ja d-vitahullut liikkellä :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dee 231nmol/l (syön 250ug/pvä) ferrit 154 syön kaupan rauta tabletteja

No sulla on hyvät arvot. Ei varmaan väsytä jos ei ole sitten esim. sokereissa häikkää tai sitä sisäilmaongelmaa, tai jotain muuta sairautta.

Vierailija
24/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen väsynyt joka päivä töiden jälkeen, en jaksaisi mitään. Ruoan teen ja loppuillan katson tv:tä ja odotan että pääsen nukkumaan.

Mulla sama. Välillä katon jo kuudelta kelloa, joko saa mennä nukkumaan ja sinnittelen pari tuntia kunnes painun maate.

Olen yrittänyt muuttaa tapoja ja aloittanut liikuntaharrastuksen. Se vie siis yhden arki-illan eri rutiinilla. Viimeistään viikonloppuna iskee kuitenkin niin armoton väsymys että joko la tai su menee lähes täysin levätessä. Tänä vkl se oli eilinen ja tänään jaksoin käydä kaupassa, ulkoilla ja hoitaa kotihommia.

En tiedä mitä helvettiä teen arjessa väärin että se väsyttää niin paljon. Annan töissä itsestäni liikaa ja olen aivan kuitti kun saavun päivän jälkeen kotiin

Sullakin selvä raudanpuute.

Toisaalta joskus jopa siinä työssäkin voi olla vikaa - aina kaikki oireet eivät ole lähtöisin yksilön fyysisestä tilasta.

Voi toki olla, mutta nekin kestää paremmin kun oma kroppa on kunnossa ja samoin pääkoppa, kun ei ole mitään puutoksia tai homeelle altistumista tai liialle hiilidioksidille tai mitä näitä nyt on.

Vierailija
25/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ke asti pää sumussa, kun viikonloppuna menee pari koppaa kaljaa. To ja pe pää vähän kirkastuu, mutta sitten tulee viikonloooppu ja sama ralli alkaa taas alusta.

Vierailija
26/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan huomanna siis työterveyteen että haluan mittauttaa d-vitamiinitason ja ferritiinin. Tulee vain tunne, että "leikkisin lääkäriä" ja diagnosoisin itse itseäni, kun menen sinne sanelemaan mitä arvoja haluan että mitataan. Aiemmin menin lääkäriin väsymyksen ja heikon fyysisen olon takia eikä noita arvoja silloin mitattu.

D-vitamiinin ja ferritiinin mittaus onnistuu varmaan yhdellä verikokeella?

ap

Et sinä leiki lääkäriä, vaan olet valveutunut kansalainen joka haluaa tietää onko hänen kehossaan tarpeeksi näitä aineita koska väsyttää ja näiden aineiden puutos aiheuttaa väsymystä. Mitä erikoista siinä olisi?

Yhdellä kertaa otetaan verikokeet, helppo homma.

Vierailija
27/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Opettajana yläkoulussa. Poskiontelokuureja syöty, sisäilmaongelma. Töissä puheääni säilyy allergialääkkeillä, tarvittaessa vetäisen kortisonit. Työ jatkuu kotona kokeiden parissa, vanhemmat odottavat vastausta viesteihin 6 ja 23 välillä, myös viikonloppuisin. Luokkaretkeä suunnittelen, sähköposteja retkikohteisiin ym, vaikka on talviloma. Retkiaika on palkatonta lukujärjestyksen ulkopuolisen ajan, 10 tuntia.

Mutta eihän minulla ole oikeutta valittaa, kun on se kesäloma!

Vierailija
28/28 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantait on ihan kamalia. Olen aivan puhki ja illan tuijotan kattoa.

t. ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi