Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on tilata tavaransa "kiinasta suoraan"?

Vierailija
24.02.2019 |

Suomestakin saa, varsinkin jos haluaa takuun.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla laillahan ne suomalaiset tukkuritkin sitä kamaa rahtaa sieltä tänne myytäväksi, ottaa vaan omat välistä hinnoissa.

-mikä on takuu?

-mitä on tuotetestaus?

-mitä on tulli?

-mitä on tuoteturvallisuus?

-mitä on verot?

-mitä on työpaikat?

-mitä on ympäristön saastuttaminen?

-mitä on turhan krääsäpaskan turha tilaaminen?

Sehän on paljonkin ympäristöystävällisempää, että Suomen kaupasta läheltä ostaessa sen kiinantavaran ympärillä on pörrännyt ties kuin monta välikättä jotka on joka aamu autolla ajelleet töihin sitä tavaraa hiplailemaan. Kiinasta itse tilatuilla tavaroillakin on rahat takas-takuu Ebayssä, ei mahda olla kummoista bisnestä jos myy paskaa ja kaikesta joutuu palauttaa rahat? Ja mitä luulet, että sille Suomessa takuuseen palautetulle paskatavaralle käy? Kaatikselle lentää sekin ja tilataan Kiinasta uutta tilalle.

Vierailija
42/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Aliexpressiltä paljon erilaisia vihannesten siemeniä. Olen todella tytyväinen. Pitää täyttää varastot ennen verovapauden päättymistä.

Aliexpress on maailman älykkäin kauppapaikka. Luotan vähintään yhtä paljon kuin suomalaisiin kauppoihin. 

Maksaminen on myös ihan turvallista. Varmaan turvallisempaa kuin antaa Suomessa jonkin pizzapaikan hemmolle pankkikorttinsa käpäliin.

Maksukorttia ei saa koskaan antaa kenenkään käpälään, pidä se tiukasti omassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljoa av-mammoja ilmaston tuhoaminen kiinnosta , kun saa tilata tarpeetonta roskaa Kiinasta. 

Eikä väliä onko niissä myrkkyjä. 

Meinaat, että ilmasto pelastuu jos sen saman tuotteen ostaa suomalaiselta kauppiaalta moninkertaiseen hintaan? Ne sun kuvittelemat myrkytkin katoaa salaperäisesti siellä suomalaisessa kaupassa?

Vierailija
44/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla laillahan ne suomalaiset tukkuritkin sitä kamaa rahtaa sieltä tänne myytäväksi, ottaa vaan omat välistä hinnoissa.

-mikä on takuu?

-mitä on tuotetestaus?

-mitä on tulli?

-mitä on tuoteturvallisuus?

-mitä on verot?

-mitä on työpaikat?

-mitä on ympäristön saastuttaminen?

-mitä on turhan krääsäpaskan turha tilaaminen?

Sehän on paljonkin ympäristöystävällisempää, että Suomen kaupasta läheltä ostaessa sen kiinantavaran ympärillä on pörrännyt ties kuin monta välikättä jotka on joka aamu autolla ajelleet töihin sitä tavaraa hiplailemaan. Kiinasta itse tilatuilla tavaroillakin on rahat takas-takuu Ebayssä, ei mahda olla kummoista bisnestä jos myy paskaa ja kaikesta joutuu palauttaa rahat? Ja mitä luulet, että sille Suomessa takuuseen palautetulle paskatavaralle käy? Kaatikselle lentää sekin ja tilataan Kiinasta uutta tilalle.

Idiootille on turha vääntää edes rautalangasta. Tilaa ihmeessä sitä kiinapaskaa, kun kerran "halvalla saa". 

Vierailija
45/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Aliexpressiltä paljon erilaisia vihannesten siemeniä. Olen todella tytyväinen. Pitää täyttää varastot ennen verovapauden päättymistä.

Aliexpress on maailman älykkäin kauppapaikka. Luotan vähintään yhtä paljon kuin suomalaisiin kauppoihin. 

Maksaminen on myös ihan turvallista. Varmaan turvallisempaa kuin antaa Suomessa jonkin pizzapaikan hemmolle pankkikorttinsa käpäliin.

Lisää vieraslajeja ja kasvitauteja Suomeen, kun saa halvalla siemeniä.

Vierailija
46/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilaillut Kiinasta, Wishistä, Vovasta ja Fashionmiasta tavaraa. Lähinnä vaatteita, sisustushärpäkettä, koruja ym. Ei Suomesta saa moniakaan käytännöllisiä pikkujuttuja.

Ei ole oikeastaan mitään pahempaa käynyt. Yksi vyöhenkari oli rikki tullessa, kengät liian pienet ja eräs ~20 € mekko jäi saapumatta. Monista saa korvauksen, jos älyää pyytää. Kuvan kun lähettää todistukseksi, saattaa saada rahat takaisin. Mutta olen tilannut jo ihan tolkuttomasti. Vaatteita en ole pessyt ennen käyttöä, meikeistä ei ole tullut mitään reaktioita. Tosin läheiseni peloteltua noilla Kiina-meikkien aineilla, heitin enimmät roskiin.

Mutta olen tyytyväinen. Ja sieltä saa tolkuttoman halvalla mielenkiintoisia, seksikkäitä, naisellisia vaatteita. Pitää vain muistaa se, että koot ovat todella pienet. 40-kokoisena joudun tilaamaan jopa XL:ää.

Ja aasialaisittain sininen ja vihreä ovat monesti sama väri.

Vierailija
47/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tilaillut Kiinasta, Wishistä, Vovasta ja Fashionmiasta tavaraa. Lähinnä vaatteita, sisustushärpäkettä, koruja ym. Ei Suomesta saa moniakaan käytännöllisiä pikkujuttuja.

Ei ole oikeastaan mitään pahempaa käynyt. Yksi vyöhenkari oli rikki tullessa, kengät liian pienet ja eräs ~20 € mekko jäi saapumatta. Monista saa korvauksen, jos älyää pyytää. Kuvan kun lähettää todistukseksi, saattaa saada rahat takaisin. Mutta olen tilannut jo ihan tolkuttomasti. Vaatteita en ole pessyt ennen käyttöä, meikeistä ei ole tullut mitään reaktioita. Tosin läheiseni peloteltua noilla Kiina-meikkien aineilla, heitin enimmät roskiin.

Mutta olen tyytyväinen. Ja sieltä saa tolkuttoman halvalla mielenkiintoisia, seksikkäitä, naisellisia vaatteita. Pitää vain muistaa se, että koot ovat todella pienet. 40-kokoisena joudun tilaamaan jopa XL:ää.

Ja aasialaisittain sininen ja vihreä ovat monesti sama väri.

Itse tykkään tilata vaatteita juuri kokojen takia. Kengätkin löytyy aina pienessä koossa. Jos suomessa jalka on alle 36 ja pituutta alle 160cm on vaateiden kanssa vaikeuksissa tai ainakin maksaa itsensä kipeäksi. Alusvaatteet tuleekin sitten briteistä.

Vierailija
48/57 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut paljon hiustarvikkeita, tekokukkia ja kasveja sekä jotain pientä koriste-esineitä. En kyllä ostaisi mitään siemeniä ihan sen takia, että tosiaan saattavat omata tauteja, joita ei välttämättä ole vielä Suomessa ollut, eli tulisivat haitallisiksi suomen kasvikunnalle/ekosysteemille. 

Ostan suoraan kiinasta niin kauan, kun sieltä on halvempi tilata. Tilasin sieltä kauniin hiushuivin noin 70 sentillä. Näin ihan saman huivin eräässä suuressa kaupassa täällä Suomessa ja he myivät sitä 7 eurolla. 

Vierailija
49/57 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkepurkki avainnippuun kiinitettäväksi. Kiinasta 5kpl plus kuljetus yht. 6€. Suomesta verkkokaupasta 1kpl tuon 6-10€ plus postikulut. Ja yllätys suomijuntin verkkosivuilla, sama kuva ku Wishissä. Olis nyt nähneet edes vaivan siinä et yritetään peittää todellinen kiinan alkuperä.

Juuri näin. Ja moni antaa vauvojensa imeä niitä Kiinasta tilattuja "imetyskoruja". On verkkokauppaa ja siellä lukee kuinka on turvallisia. Todellisuudessa ne turvallisuustakuut ovat sen Kiinafirman omilta sivuilta kopsattuja. Kukaan ei siinä välissä tutki imetyskoru-materiaalien turvallisuutta. Antaisitko vauvasi imeä?

Vierailija
50/57 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni antaa vauvojensa imeä niitä Kiinasta tilattuja "imetyskoruja". On verkkokauppaa ja siellä lukee kuinka on turvallisia. Todellisuudessa ne turvallisuustakuut ovat sen Kiinafirman omilta sivuilta kopsattuja. Kukaan ei siinä välissä tutki imetyskoru-materiaalien turvallisuutta. Antaisitko vauvasi imeä?

Vierailija
51/57 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset yrittäjät halusivat maamme mukaan globaaliin talouteen, jotta voivat käyttää kiinalaista halpatuotantoa ja myydä tuotteet korkean hintatason markkinoillamme suurilla voitoilla. 

Me kuluttajat emme ole tyhmiä. Globaalissa maailmassa ostamme tuotteet suoraan Kiinasta, miksi elättäisimme suomalaista yrittäjää loisena siinä välissä. 

Vierailija
52/57 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä jää Suomalainen kiskuri myyjä ja maahantuoja pois välistä vetämästä.

Luuletko Suomessa katteiden olevan jotenkin erikoiset? Verrokkina voi ottaa esimerkiksi joulukuussa uutisoidun vuokran Redin kauppakeskuksessa. 20000 euroa kuukaudessa Robert's Coffeen kahvilalla. Toki siinäkin kiskurimyyjä myy kallista kahvia, vaikka kahvipaketti maksaa pari euroa, eikö?

Vierailija
53/57 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljoa av-mammoja ilmaston tuhoaminen kiinnosta , kun saa tilata tarpeetonta roskaa Kiinasta. 

Eikä väliä onko niissä myrkkyjä. 

Suomalainen terveydenhuolto ei ole velvollinen hoitamaan kiinaroskan tuottamia myrkytyksiä.

Vierailija
54/57 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tilannut paljon hiustarvikkeita, tekokukkia ja kasveja sekä jotain pientä koriste-esineitä. En kyllä ostaisi mitään siemeniä ihan sen takia, että tosiaan saattavat omata tauteja, joita ei välttämättä ole vielä Suomessa ollut, eli tulisivat haitallisiksi suomen kasvikunnalle/ekosysteemille. 

Ostan suoraan kiinasta niin kauan, kun sieltä on halvempi tilata. Tilasin sieltä kauniin hiushuivin noin 70 sentillä. Näin ihan saman huivin eräässä suuressa kaupassa täällä Suomessa ja he myivät sitä 7 eurolla. 

Yksinkertaisesti SAIRASTA että maapallon toisesta laidasta lähetetään yksitellen jotain 70 sentin huiveja. Sitten haukutaan Kiinaa ilmaston tuhoamisesta ja kieltäydytään tekemästä itse mitään koska Kiina.

Vierailija
55/57 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä tilata jotain euron rättejä yksitellen.

Vierailija
56/57 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjonta tai hinta. Olen saanut Kiinasta tavaroita mitä ei ole ollut mitään mahdollisuuksia hankkia Suomesta.

Sama täällä. Tilaan ulkomailta sen mitä en suomesta löydä. En nyt tarkoita noita kiinakauppoja vaan kosmetiinkamerkkejä, niiltä suoraan tilaamalla saa myös paljon havemmalla kuin kaupasta ja valikoima on laajempi kuin ne muutaman merkit mitä suomesta saa.

Täällä myös yksi joka tilaa ulkomailta suunnilleen kaiken. Syynä on hinta, se sama tavara kun maksaa Suomessa paljon enemmän. Meikitkin tilaan muualta Euroopasta (ihan tunnetuista liikkeistä) koska toimituskulujen kanssa silti halvempaa kuin Suomesta ostaa.

Vaatteista en edes jaksa pahemmin aloittaa, sanon vain että Suomen markkinat ovat todella suppeat.

Vierailija
57/57 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomalaisesta ruokakaupastakin voi löytää korttikoneen kyljestä, siitä mihin lähimaksaessa laitetaan kortti, pienen laitteen joka vie ne rahat tililtäsi ihan muualle kuin kaupan kassalle.

Ei Suomessa maksaminen ole mitenkään ihmeellisen turvallista.