Äitini aiheuttaa ongelmia
Mitä tekisitte tilanteessa, jossa oma äitisi lähinnä kiusaa anoppiasi? Anoppi on läheinen vaimoni kanssa, joten tämä äitini toiminta vaikuttaa suoraan minun ja vaimoni väleihin.
Yleisesti ottaen äitini ottaa aina puheeksi anopilleni, että kuinka hän päättää asiat meidän puolesta ja määräilee. Todellisuudessa näin ei kuitenkaan ole, vaan anoppi auttaa meitä hyvin paljon lapsemme kanssa ja ei ole pomottamassa tai määräilemässä mitä elämässämme teemme.
Olen ottanut asian esille äitini kanssa, mutta näköjään keskustelusta ei ole apua. Olen sanonut, että jättää anopin rauhaan ja parempi ettei edes puhuisi hänen kanssaan.
Ongelmia tulee aina, kun he ovat samassa paikassa: oli häät, kaste tai mikä vain, niin joka kerta saa olla pelko perseessä. Minulle sitten jää vihainen vaimo, joka kerta kerralta tuntuu etääntyvän.
Miten ratkaista tämä ongelma?
Kommentit (22)
Toi on ihan yleistä . Anopeillakin tuntuu olevan nokkimisjärjestys. Mua lähinnä naurattaa, kun tyttären anoppi yrittää saada riitaa ja kilpailua aikaseksi kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan yleistä . Anopeillakin tuntuu olevan nokkimisjärjestys. Mua lähinnä naurattaa, kun tyttären anoppi yrittää saada riitaa ja kilpailua aikaseksi kanssani.
Ei itseäni naurata kyllä yhtään tuo "kilpailu" etenkin, kun vaikuttaa vaimoni suhteeseen minuun.
Ongelma on myös se, että anoppini on hieman ujompi ja oma äitini on taas hyvinkin vahva persoona, joten anoppi jää jalkoihin, kun äitini alkaa haastamaan riitaa. Anoppi ei muutenkaan haluaisi loukata äitiäni.
Mielenkiintoista sinänsä, että saan sitten aviomiehenä seurata aikuisten ihmisten tekemisiä.
Turhautunut aviomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itseäni naurata kyllä yhtään tuo "kilpailu" etenkin, kun vaikuttaa vaimoni suhteeseen minuun.
Ongelma on myös se, että anoppini on hieman ujompi ja oma äitini on taas hyvinkin vahva persoona, joten anoppi jää jalkoihin, kun äitini alkaa haastamaan riitaa. Anoppi ei muutenkaan haluaisi loukata äitiäni.
Mielenkiintoista sinänsä, että saan sitten aviomiehenä seurata aikuisten ihmisten tekemisiä.
Sano sille anopille, että sun äiti on sekopää, eikä siitä tarvi välittää.
Provon tunnistaa myös epäaidosta kirjoitustyylistä. Monimutkaisia virkkeitä oudoilla juonikuvioilla ja tässä tapauksessa yritys esittää vieläpä miehen kirjoitusta. Ei toimi. Kun lusikalla on annettu, ei löydy kauhalla otettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Provon tunnistaa myös epäaidosta kirjoitustyylistä. Monimutkaisia virkkeitä oudoilla juonikuvioilla ja tässä tapauksessa yritys esittää vieläpä miehen kirjoitusta. Ei toimi. Kun lusikalla on annettu, ei löydy kauhalla otettavaa.
Anoppien juonikuviot on kuule monimutkasia. Kilpailevat anopit on ihan yleinen ilmiö. Toinen yrittää jyrätä toisen, hinnalla millä hyvänsä.
Koeta saada vaimosi ymmärtämään ettet ole vastuussa äitisi käytöksestä ja että olet yrittänyt puhua äitisi kanssa asiasta. Kummallista jos vaimosi on vihainen sinulle äitisi käytöksestä.
Tunnut ottavan liikaa huolta itsellesi tästä. Onkohan äitisi aivan paniikissa että toinen mummo vie koko potin? Olisi hyvä jos sekä sinä että vaimosi tekisitte selväksi molemmille mummoille, että kumpikin on ihan yhtä tärkeitä perheellenne.
Just, tää leimattiin sitten provoksi. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka kuulostaa oudolle niin ihan totta tämä on... Varmaan pitää sitten perustaa käyttäjätili tänne, niin pääsee tästä teidän provo-vouhotuksesta.
En tiedä mitä kiksejä provosta saisi.
Sano vaimollesi, ettet hyväksy äitisi käytöstä. Tässä taas tulee se ongelma, että naiset kilpailevat keskenään. Ja tottakai vaimon äiti on läheisempi tyttärensä kanssa kuin sinun äitisi miniän kanssa.
Välit irti hulluun äitiin, äitisi on narsisti. Oletko oidipus-kompleksinen tissinimijä vaiko mies? Naimisissa äitis vai vaimosi kanssa? Ryhdistäydy!
Vierailija kirjoitti:
Koeta saada vaimosi ymmärtämään ettet ole vastuussa äitisi käytöksestä ja että olet yrittänyt puhua äitisi kanssa asiasta. Kummallista jos vaimosi on vihainen sinulle äitisi käytöksestä.
Tunnut ottavan liikaa huolta itsellesi tästä. Onkohan äitisi aivan paniikissa että toinen mummo vie koko potin? Olisi hyvä jos sekä sinä että vaimosi tekisitte selväksi molemmille mummoille, että kumpikin on ihan yhtä tärkeitä perheellenne.
Selkeesti Ap:n äiti on kateellinen, kun toinen mummu on paljon lapsen kanssa ja perheen apuna.
Sellaistase on elämä, paskoo, paskoo vaan.
Seuraava juttu!
Vierailija kirjoitti:
Välit irti hulluun äitiin, äitisi on narsisti. Oletko oidipus-kompleksinen tissinimijä vaiko mies? Naimisissa äitis vai vaimosi kanssa? Ryhdistäydy!
Minulla ei sinänsä ole niin tiivistä suhdetta äitiin, mutta omalla tavallaan hän on myös hyvä ihminen. Varmasti kyse on kateudesta, mitä muutkin ovat tuossa jo kommentoineet.
Yhä vähemmän olen ollut tekemisissä äitini kanssa, liekö tästä sitten lisää ongelmia? Ei olla enää kaikkiin juhliin kutsuttu, mutta tästä alkaakin sitten toinen show.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistaa provon? Siitä, että siinä on nimimerkki.
Ja siitä että pitkän teksitin loppuun lisätään kysymys...
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei sinänsä ole niin tiivistä suhdetta äitiin, mutta omalla tavallaan hän on myös hyvä ihminen. Varmasti kyse on kateudesta, mitä muutkin ovat tuossa jo kommentoineet.
Yhä vähemmän olen ollut tekemisissä äitini kanssa, liekö tästä sitten lisää ongelmia? Ei olla enää kaikkiin juhliin kutsuttu, mutta tästä alkaakin sitten toinen show.
Miten se äitis juhlissa käyttäytyy?
Vierailija kirjoitti:
Omalla tavallaan hyvä, mutta vittumainen äiti! Jess!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkeinpä joka kerta, jossain välissä, tulee jokin tilanne, joka laukaisee äitini hyökkäysasemaan. Sitten taas mennään. Tämän jälkeen ihmettelee, että mikä nyt taas tuli. Vain vähän "keskusteli".
Useamman kerran olen sanonut, että jättää anoppini rauhaan ja parasta olisi, jos ei olisi häneen yhteydessä. Tuntuu sitten aina unohtuvan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkeinpä joka kerta, jossain välissä, tulee jokin tilanne, joka laukaisee äitini hyökkäysasemaan. Sitten taas mennään. Tämän jälkeen ihmettelee, että mikä nyt taas tuli. Vain vähän "keskusteli".
Useamman kerran olen sanonut, että jättää anoppini rauhaan ja parasta olisi, jos ei olisi häneen yhteydessä. Tuntuu sitten aina unohtuvan..
No, jos se noin hullu on niin kannattaa tosiaan ottaa etäisyyttä.
Eihän niitä häitä ja ristiäisiä nyt niin usein ole, että niistä ongelmaksi asti riitoja tulisi. Muuten voitte pitää huolen, että teillä on vain yksi anoppi kerrallaan kylässä.
Sulje sekopää ulos elämästänne täysin ellei usko. Ei puheluita, estät yhteydenotot, ei kutsuja mihinkään, ette mene jos hän kutsuu. Helppoa.
Mistä tunnistaa provon? Siitä, että siinä on nimimerkki.