Mulla on nälkä
Jääkaapissa ei mitään ruokaa. Vanhemmat sammuneet. Huomenna ei pääse edes kouluun syömään.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Joku jonne varmaan repii huumoria.
Niin minäkin uskon, mutta nosti keskusteluun vakavan asian. Tänäänkin on monta nälkäistä koululaista oman onnensa nojassa. Se on äärimmäisen surullista, eikä meillä ole paljon neuvoja antaa. Myötätuntoa vain.
Mitä nuori voi tehdä? Mennä kavereille tai sukulaisiin, jopa naapureille. Olisi hyvä kertoa asiasta jollekin. Kotona jos löytyisi edes lettutaikinaan aineet, niin siitä saisi jotain vatsantäytettä.
Mä varmaan tossa tilanteessa kävisin vanhempien lompakoilla ja lähtisin ostaan jotain hyvää syötävää.
Kivat vanhemmat sulla. Meillä on kyllä aina ruokaa mutta vanhemmat tappelee jatkuvasti ja tekisi mieli lähteä vaan käveleen.
En ymmärrä miksi meitä lapsia edes tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne vanhemmat itse aikovat syödä kun heräävät
Tuollaisia vanhempia ei aina ruoka kiinnosta.
Mun vanhemmat ei jaksaneet aina laittaa mulle ruokaa, joten opettelin itse. 13-vuotiaana keittelin itselleni riisit tai pastat ja paistelin jauhelihat tai broilerinsuikaleet. Ostin myös itselleni eineksiä ja lämmittelin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa ei mitään ruokaa. Vanhemmat sammuneet. Huomenna ei pääse edes kouluun syömään.
Tuonikäisenä (13 v) pitäisi osata jo valmistaa yksinkertaisia aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään syö, vaan kerää hilut kasaan ja hakee kaupasta lisää kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku jonne varmaan repii huumoria.
Kiva jos näin olisi,mutta näitä tapauksia on ilman huumorin repimistä ihan liikaakin. Eivät ole ap,n vanhemmat pystyneet katkaisemaan kuningas alkoholin kierrettä.Oletan,ehkä väärin,että monta sukupolvea juoppoja.
Vanhempasi eivät tule elämäntyyliään sinun takia muuttamaan.
Ap,kun lukion aika koettaa niin haet muualle jotta pääset asuntolaan asumaan,pois kotoonta. Aikuistuttua valitset jos haluat olla yhteyksissä vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osaakin mutta ei se auta jos kaapit on tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään syö, vaan kerää hilut kasaan ja hakee kaupasta lisää kaljaa.
Kantsii sitten ton 13v:n kerätä ne hilut itelleen ensin ja ruokkia niillä itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Kalja täyttää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osaakin mutta ei se auta jos kaapit on tyhjänä.
Ei ap raportoinut tyhjäksi muita kaappeja kuin jääkaapin. Muista kaapeista voi silti löytyä jotain.
Meillä vanhemmat ostaa kaappiin sipsejä ja keksejä, mutta ei anna niitä joka päivä syödä. Tuollaisessa tilanteessa kävisin heti niiden kimppuun. Siis sipsien ja keksien, en vanhempien.
Onko sulla isovanhempia tai setiä ja tätejä. Jos on, niihin yhteys.
Pelkään tavanneeni kaupassa kaltaisesi. Siellä oli jotain 8-viotias lapsi, joka oli ostanut hapuillen jotain syötävää. Ei ollut herkkuja, vaan ruokaa. Sitten puuttui vajaa pari euroa kassalla. Se ei sanonut mitään, vaan oli ahdistuneen näköinen. Mää maksoin sitten ne puuttuvat. Se sanoi hyvin nöyrällä äänellä kiitos.
Tapahtui 2 viikkoa sitten ja järkyttää vieläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä toi pentu mitään valmistaa jos sen vanhemmat ei ole mitään jääkaappiin ostaneet?
Monia perheitä suomessa pyöritetään sillä että toinen on juoppo ja se toinen,useimmiten äiti,ei ota.Helvetti lapselle kun molemmat kännäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi vanhemmatko sitä olisi opettaneet?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vanhemmat ostaa kaappiin sipsejä ja keksejä, mutta ei anna niitä joka päivä syödä. Tuollaisessa tilanteessa kävisin heti niiden kimppuun. Siis sipsien ja keksien, en vanhempien.
Harvemmin alkoholistit sipsejä ja keksiä ostelee kaappeihin. Ensin ostetaan kaljat, sitten makaronit ja hyvällä tuurilla vielä ketsuppiakin. Ikävä totuus, mutta näitä perheitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla isovanhempia tai setiä ja tätejä. Jos on, niihin yhteys.
Pelkään tavanneeni kaupassa kaltaisesi. Siellä oli jotain 8-viotias lapsi, joka oli ostanut hapuillen jotain syötävää. Ei ollut herkkuja, vaan ruokaa. Sitten puuttui vajaa pari euroa kassalla. Se ei sanonut mitään, vaan oli ahdistuneen näköinen. Mää maksoin sitten ne puuttuvat. Se sanoi hyvin nöyrällä äänellä kiitos.
Tapahtui 2 viikkoa sitten ja järkyttää vieläkin
Minäkin seurasin jokin aika sitten kun noin 8-9 vuotias tyttö keräsi koriin ruokaa ja n. 5-6-vuotias pikkusisko kertoi mitä teki mieli. Isosisko selitti että rahat ei riitä herkkuihin. Seurasin kun tekivät ostoksia ja menin perässä kassalle siltä varalta että jos rahat olisivat loppuneet kesken niin olisin maksanut erotuksen.
Tuli niin sääli niitä lapsia. Pirullista oli myös se että kun seurasin tämän parivaljakon touhuja niin koko ajan ajattelin että kohta on joku kimpussa että miksi aikuinen mies pyörii vieraiden lasten perässä. Enää ei uskalla oikein lapsia auttaakaan kun heti epäillään joksikin ahdistelijaksi.