Asun Hartolassa. Vastaan kysymyksiinne klo 20.40 asti.
Mitä haluaisit tietää, liittyen Hartolaan tai/ja minuun?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkkaako joku sinulle puhuen nämä kysymykset ja kirjoittaa sitten vastauksesi tänne?
Ei. Kyllä ihan yksikseni täällä kirjoittelen. Tosin en ymmärtänyt kysymystäsi. Voisitko täsmentää?
No kun sysmäläinen kaverini väittää, että hartolalaiset ei osaa lukea eikä kirjoittaa.
Mitä mieltä itse olet sysmäläisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Onko Hartolassa vielä se raivohullu kansanopiston reksi ? Sukunimensä alkaa V:llä ?
Jonka poikakin hukuttautui.Sorry. En voi ottaa kantaa. Tosin en ole ikinä kuullutkaan kuvailemastasi tapauksesta.
Oletko jäävi tuon edellisen kysymyksen suhteen?
En ole jäävi. Mutta en voi ottaa kantaa, koska en tunne tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkkaako joku sinulle puhuen nämä kysymykset ja kirjoittaa sitten vastauksesi tänne?
Ei. Kyllä ihan yksikseni täällä kirjoittelen. Tosin en ymmärtänyt kysymystäsi. Voisitko täsmentää?
No kun sysmäläinen kaverini väittää, että hartolalaiset ei osaa lukea eikä kirjoittaa.
Mitä mieltä itse olet sysmäläisistä?
Sysmäläinen kaverisi on oikeassa. Suurin osa ei toki osaakaan lukea ja kirjoittaa. Sysmäläisiä en tunne, koska en käy Sysmässä. Minulla ei ole autoa ja bussilinja Sysmään on lakkautettu vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Hartolassa n. 30 vuotta sitten kaljalla siinä keskustan kuppilassa. Liekö sitä enää on?
Vaikea sanoa. Oletan että ei ole, jos siitä on 30 vuotta aikaa. Nämä kaikki konditoriat ja ravintolat ovat uudempia kuin 30 vuotta vanhoja.
Tarkoittaa kai Marttalaa..? Eiks se oo edelleenkin? Tai ainakin eri nimellä mut samassa paikassa.
Niin Marttala! Rakennus on kyllä olemassa ja on ihan samassa käytössä, mutta Hartolan martat eivät sitä omista vaan yksityinen ravintolayrittäjä.
Nykyisin nimeltään Wanha Marttala.
Muistan hyvin tämän rouvan. Siitä on aikaa jo luulisin että 30v. 80' luvun puolivälin paikkeilla. Surullista se oli,vars lapsien kannalta ja traumatisoituneena ajattelen myös tätä tulipalojen sytyttäjääkin.Taustoista jotain tietävänä näin päättelen. Kaikilla ei ole kortit samat tässä maailmassa.
Mutta, ennenkaikkea, jo about 40v sitten Hartolasta pois muuttaneena luin tätä ketjua kaikella mielenkiinnolla.Kiitos aloittajalle. Tuli tunne, että kunhan tiet sulaavat pöräytämme Hartolaan kahville ja vanhoja muistelemaan...
Yleensä nuoriso lähtee rellastamaan kylälle. Nyt ehkä vähemmän kun sivistyslautakunta saneli suositukset koululaisten kotiintuloajoille. Minä menen yleensä nukkumaan näihin aikoihin.