Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?

Vierailija
23.02.2019 |

Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.

Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.

Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.

Kommentit (1902)

Vierailija
1061/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo elämä (= hyvä, varakas lapsuudenperhe ja myöhemmin oma perhe, kauneutta, älyä, ura, jne jne...) ja tietynlainen lapsenomainen naiviius korreloivat. Eivät vaan oikeasti voi käsittää, että täysin vastakkaisen elämän eläneet eivät jaksa olla positiivisia. Tavallaan säälivät kyynisiä realisteja.

Olen osittain samaa mieltä. Se mistä puhut ei ole naiiviutta, vaan näillä ihmisillä on enemmän resilienssiä kohdata vaikeuksia elämässä ja ottaa etäisyyttä ongelmiinsa sekä ratkoa ne. Tuo taas johtuu hyvästä lapsuudesta ja uskosta parempaan (koska on kokenut sellaista menneisyydessä). Karkeamman elämän eläneet eivät ole saaneet mallia tai ohjausta tunteiden tai erilaisten tilanteiden hallintaan eli itsensä säätelyyn. Olen itse elänyt ns. huonon lapsuuden, mutta aikuisena opetellut positiiviseksi mieheni avustuksella ja tuella, jolta tuo kaikki tulee ihan luonnostaan. Naiivi hän ei ole, mutta hallitsee hyvin itsensä ja on onnellisempi positiivisena ja levittää sitä ympäristöönsä. Kyynisyys ja katkeruus ovat luonnollisia tunteita, mutta niistä voi päästä eroon (eikä siltikään tule tyhmäksi tai naiiviksi ihmiseksi).

Vierailija
1062/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rikkaat hipit on oikeesti ihan päinvastaisia mitä hipit yleensä on. Ovat karismaattisia, iloisia jne suurimmalle osalle ihmisistä mutta sieltä sisältä löytyy aina synkkä puoli jonka tolla hippi statuksellaan piilottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet ja ylimielinen asenne.

On tullut huomattua, että narkit luulevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin ei-narkit. Ylimielinen asenne haisee kauas.

Oma vanha kaverini joka ihan avoimesti sekoilee ekstaasipäissään yöelämässä ja polttelee kannabista päivittäin oli aina tosi nihkeä meidän muiden kaveriporukassa olevien alkoholin käytöstä. Aina muistutti kuinka huumeet on loppupeleissä parempi vaihtoehto.

Vierailija
1064/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijoita kohtaan huonosti käyttäytyminen ja irrallisuus keskiluokasta. Itseään parempina pitävät luulevat saavuttavansa jotain kiukuttelulla.

Vierailija
1065/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusikkous (viihdemusiikki) ja kaljoittelu/baareissa viihtyminen, muusikkous (klassinen koulutus) takakireys ja perfektionismi.

Jännä että useimmilla ensin mainituilla on klassinen koulutus. Ovatko takakireitä esim. Nighwishin Tuomas Holopainen ja Ismo Alanko? Perfektionisteja ja kovia harjoittelemaan kyllä, mutta takakireitä ei missään nimessä.

Vierailija
1066/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo elämä (= hyvä, varakas lapsuudenperhe ja myöhemmin oma perhe, kauneutta, älyä, ura, jne jne...) ja tietynlainen lapsenomainen naiviius korreloivat. Eivät vaan oikeasti voi käsittää, että täysin vastakkaisen elämän eläneet eivät jaksa olla positiivisia. Tavallaan säälivät kyynisiä realisteja.

Olen osittain samaa mieltä. Se mistä puhut ei ole naiiviutta, vaan näillä ihmisillä on enemmän resilienssiä kohdata vaikeuksia elämässä ja ottaa etäisyyttä ongelmiinsa sekä ratkoa ne. Tuo taas johtuu hyvästä lapsuudesta ja uskosta parempaan (koska on kokenut sellaista menneisyydessä). Karkeamman elämän eläneet eivät ole saaneet mallia tai ohjausta tunteiden tai erilaisten tilanteiden hallintaan eli itsensä säätelyyn. Olen itse elänyt ns. huonon lapsuuden, mutta aikuisena opetellut positiiviseksi mieheni avustuksella ja tuella, jolta tuo kaikki tulee ihan luonnostaan. Naiivi hän ei ole, mutta hallitsee hyvin itsensä ja on onnellisempi positiivisena ja levittää sitä ympäristöönsä. Kyynisyys ja katkeruus ovat luonnollisia tunteita, mutta niistä voi päästä eroon (eikä siltikään tule tyhmäksi tai naiiviksi ihmiseksi).

Hyvin sanottu. Minulla oli lapsuudessa monenlaisia vaikeuksia, esim. äidin kuolema, isän alkoholinkäyttö sen jälkeen ja nuoruusiässä vielä isän tapaturmainen kuolema. Olen silti oppinut positiivisuutta ja myös itse opiskellut mielen hallintaa jonkin verran. Ajattelen, että elämä on kaunis ja arvokas. Sitä ei kannata pilata turhalla valittamisella ja kaunalla.

Hulluinta oli entisellä työpaikalla lähiön kasvatit (kaksi alle kolmekymppistä naista), jotka haukkuivat minua kultalusikka suussa syntyneeksi. Minulla ei kuulemma ole käsitystäkään, millaisia vaikeuksia ihmisillä on lähiöissä ja olen joku äidin ja isin hemmottelema kympin tyttö.

Jopa esimiehelle asti oli kantautunut, että nämä kaksi jauhavat sontaa minusta selän takana.

Kerran kahvihuoneessa toinen näistä jauhajista kysyi: ”Mitäs suunnitelmia juhannukseksi? Lähdetkö isin ja äidin kanssa purjeveneilemään vai kesähuvilalle?” Olisin voinut sanoa että joo, mutta jokin siinä ilkeässä äänensävyssä ärsytti. Täräytin sanoa suoraan, että äiti kuoli kun olin lapsi (ja sairauden siihen myös kerroin), isä alkoholisoitui sen jälkeen ja kuoli kun olin x-vuotias. Ei ole ollut huvilaa eikä purjeveneitä. Mutta mites sinun juhannus? Meinaatko vetää pussikaljat lähiön ostarilla?

Siihen loppui se jauhaminen. Nämä kaksi yrittivät myöhemmin myös hyvitellä typeryyttään esim. tuomalla suklaalevyn ja kehumalla jostain työasiasta.

Tuo tapahtui kun olin n. 24-25 v. Nykyisin en provosoidu kovinkaan helposti. Antaa ihmisten puhua pahaa, jos on he itse niin valitsevat. Itsensä kanssa on helpompi elää, jos yrittää ajatella positiivisesti.

Vierailija
1067/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteellinen harrastus ja pitkäpinnaisuus

Vierailija
1068/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rikkaat hipit on oikeesti ihan päinvastaisia mitä hipit yleensä on. Ovat karismaattisia, iloisia jne suurimmalle osalle ihmisistä mutta sieltä sisältä löytyy aina synkkä puoli jonka tolla hippi statuksellaan piilottaa.

Roosa, ei Petrus ole kaikki rikkaat hipit.

Ja tuo on jo loukkaus hippejä kohtaan.

Vierailija
1069/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näennäistieteellisyys ja oikeistolaisuus

1070/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan ulkopuolella matkustaminen ilmaisee enemmänkin parempaa tulotasoa ja kielitaitoa, mikä puolestaan viittaa parempaan koulutustasoon. Me omistamme 7 asunto-osaketta ja yleensä käyn juuri Tallinnassa sen läheisyyden ja aiemmin alhaisen hintatason takia. Ja jos olisimme matkustelleet paljon, emme olisi voineet sijoittaa asuntoihin (tulotaso keskivertoa).

Vierailija
1071/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosen omistaminen ja hoitaminen tärkeintä- lapset elää pellossa suttuisina ja nuhjuisina, eikä varaa ihmisten ruokaan

Lisään, että hevosharrastus - sekainen, ruma kotipiha. 

Vierailija
1072/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityötaito ja sinnikkyys/ pitkäjänteisyys/asioiden loppuun saattaminen/ rehellisyys

Vierailija
1073/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso, bemari/mersu/lexus tms. auto miehellä, pieni erektio-ongelmainen muna. Klisee, mutta niin monta nähty, että totta on.

Vierailija
1074/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityötaito ja sinnikkyys/ pitkäjänteisyys/asioiden loppuun saattaminen/ rehellisyys

Muut tuosta listasta ok, mutta rehellisyys? Miten käsityötaito on siihen yhteydessä? Lapsuuden kotikylässä ne käsityönaiset oli kylän pahimpia juoruilijoita. Käsityökerhoissa liioiteltiin ja jaettiin juoruja.

Vierailija
1075/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomat naiset ja heikko/pelokas luonne. Myös kaikilla näillä ihmisinä on hoivavietinkorvikkeina joko koiria tai kissoja, joita palvovat enemmän kuin vanhemmat lapsiaan. 

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mielestäni hyvinkin itsenäisiä ja rohkeita luonteeltaan.

T. Itse lapsellinen

Vierailija
1076/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka painottavat herrasmiesmäisyttään ja hyvää luonnettaan naisille: juokse karkuun ja lujaa. Olet juuri törmännyt ilkeään ja epäherrasmiesmäiseen mieheen. Tämä on nähty monet kerrat.

Juuripa näin.  Oikeasti hyväluontoisilla on itsekritiikkiä sen verran, etteivät kehuskele omaa erinomaisuuttaan. 

Vierailija
1077/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä24989 kirjoitti:

Tallinnan ulkopuolella matkustaminen ilmaisee enemmänkin parempaa tulotasoa ja kielitaitoa, mikä puolestaan viittaa parempaan koulutustasoon. Me omistamme 7 asunto-osaketta ja yleensä käyn juuri Tallinnassa sen läheisyyden ja aiemmin alhaisen hintatason takia. Ja jos olisimme matkustelleet paljon, emme olisi voineet sijoittaa asuntoihin (tulotaso keskivertoa).

Monet Viron mielenkiintoisimmat kulttuuri-ja luontokohteet onkin juuri Tallinnan ulkopuolella. Shoppailu on erikseen sitten. Siinäkin Pärnu ja Tarto ovat myös mainioita. Mutt toivoisin hintatason ja ennen kaikkea tulotason kohoavan Virossa rikkaiden maiden tasolle. Itse ihan mielelläni maksan asioista sen minkä Suomessakin, jos vaan veljeskansamme vaurastuisi.

Vierailija
1078/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja = ilkeä

Vierailija
1079/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👇🏼

Vierailija
1080/1902 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden haukkuminen ja huonompana pitäminen ja pettymys omiin tavoitteisiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi