Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei tee anoppilassa mitään, mutta minulta odotetaan auttamista - mitä tekisit?

Turhauttavaa
23.02.2019 |

Kun mieheni ja minä saavumme anopin luo viikonlopuksi, mies istuu koko viikonlopun sohvalla, katsoo telkkua ja äitinsä passaa häntä kokaten poikansa mieliherkkuja.

Sen sijaan minulta äiti pyytää palveluksia - tiskaamista, salaatintekoa, roskien kiikuttamista...

Ei nappaisi tällaiseen "perinteiseen" naisen rooliin suostuminen. Mitäs tekisitte?

Sinänsä sattuu sydämeen anopin jättäminen yksin hommien kanssa, kun on jo vanha ja hommaa on toki paljon, jos ruuat pitää laittaa koko porukalle ja vielä siivota jäljet.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tyhmän miehen ottanut. Mitä se sanoo sulle, kun käsket auttaa äitiään?

Vierailija
2/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää selvittää asia äitinsä kanssa. Ei kuulu sulle tuo heidän kuvio. Mies auttakoon ensin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostunut. Meillä oli appivanhemmilla se asenne että miniä on yhtä kuin piika. Tyttärilleenkon opettivat että minä majoitan ja ruokin kodissani ilmaiseksi.

Suuttuivat. Mutta mitäs sitten. Mulle yhdentekevät ihmiset.

Vierailija
4/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään, paitsi kehottaisin miestä menemään avuksi.

Vierailija
5/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kenen idea on että anoppi laittaa ruuat koko porukalle? Kuinka usein olette siellä koko viikonlopun? Eikö päiväseltään vierailu riittäisi niin ei tuu anopille liikaa sitä hommaa. Ja anna miehen mennä yksin jos haluaa usein käydä, mene sinä vaikka omille vanhemmille tai jää kotiin. Kuulostaa oudolta jos menette pariskuntana koko viikonlopuksi passattavaksi.

Vierailija
6/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ekalla vierailulla noin. Sanoin miehelle jälkeen päin asiasta ja nyt osallistuu samalla lailla kuin minä. Eli kun anoppi pyysi minua niin mentiin molemmat avuksi. Siinäpähän alkuun ihmetteli, nyt on ylpeä pojastaan ja jakaa tehtävät molemmille (ei sukupuolittuneesti).

10v. yhdessä

Vierailija
7/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lakkaisin käymästä siellä, mies menköön yksin jos haluaa tai

2. Tiukka keskustelu miehen kanssa aiheesta, miehen on syytä alkaa auttaa anoppia oma-aloitteisesti. Sitten jos seuraavalla kerralla mies taas makaa tv:n edessä niin palaa kohtaan 1.

Vierailija
8/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo munkin anoppi huolissaan selitti mulle usein että kotityöt kuuluu naiselle. Sanoin että joo joo. Poikansa on kyllä aina tehnyt kotitöitä mun kanssa ollessa.

Vierailija
9/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teet, onhan iäkästä ihmistä autettava. Mutta etukäteen voisit puhua miehen kanssa tilanteesta, onko hän huomannut ollenkaan miten käyttäytyy.

Hän tulee lapsuudenkotiinsa (tai ainakin äidin luo) ja roolit ovat entiset.

Aikoinaan sovimme mieheni kanssa, että osallistuu esim. tiskaamiseen (lapset olivat pieniä) näillä reissuilla.

Homma vesittyi, koska hänen äitinsä ja tämän anoppi jotka asuivat samaa sukupolvihuushollia, eivät sallineet ollenkaan miehen tuloa keittiöön.

Vierailija
10/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin anoppia ruoanlaitossa ja huikkaisin miehen mukaan. Jos anoppi pyytää viemään roskia, huikkaan miehelle että roskat täytyy viedä.

Vierailija
11/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa anopin kuullen alkaa käskemään apuun, kun ei asia tosiaan sinänsä minulle kuulu. Kotona mies on ahkera ja kaikki hommat menee meillä tasan. Anoppilassa taantuu pikkulapseksi. Ketään kohtalotoveria tässä?

Tuntuu muutenkin, että anopin ajatusmaailmaa on, että naiset hoitaa kyökin puolen......

Vierailija
12/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lasin viiniä ja kaukosäätimen. Anoppi harvoin kysyykään minulta mitään apua, koska olen toteuttanut tätä menetelmää alusta asti.

Vierailija
13/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin kokonaan menemättä.

Vierailija
14/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa kirjoitti:

En kehtaa anopin kuullen alkaa käskemään apuun, kun ei asia tosiaan sinänsä minulle kuulu. Kotona mies on ahkera ja kaikki hommat menee meillä tasan. Anoppilassa taantuu pikkulapseksi. Ketään kohtalotoveria tässä?

Tuntuu muutenkin, että anopin ajatusmaailmaa on, että naiset hoitaa kyökin puolen......

Mitä kehtaamista tuossa on. Senkun kakaiset ulos vaan.

Vierailija
15/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisin anoppia ruoanlaitossa ja huikkaisin miehen mukaan. Jos anoppi pyytää viemään roskia, huikkaan miehelle että roskat täytyy viedä.

Mieluummin niin, että kun anoppi pyytää ap:ta niin mies lähtee oma-aloitteisesti tekemään sen asian.

Vierailija
16/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttavaa kirjoitti:

Ilmeisesti provo, kun ratkaisu ei kelpaa.

Vierailija
17/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ekalla vierailulla noin. Sanoin miehelle jälkeen päin asiasta ja nyt osallistuu samalla lailla kuin minä. Eli kun anoppi pyysi minua niin mentiin molemmat avuksi. Siinäpähän alkuun ihmetteli, nyt on ylpeä pojastaan ja jakaa tehtävät molemmille (ei sukupuolittuneesti).

10v. yhdessä

Äiti on _ylpeä_ kun poika tekee kotitöitä??? Nythän puhutaan aikuisesta miehestä, ei 5-vuotiaasta lapsesta!

Vierailija
18/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle jo etukäteen, että jos siellä käydään, hänen on oltava aktiivisesti mukana kaikissa kotihommissa. Muuten en tulisi mukaan. Tuo olisi noloa.

Meillä anoppi passaa, mutta komentaa minuakin pois hommista. Mies pitää sitä ihan normaalina, minua ahdistaa lojua viikonloppu toisen touhottaessa.

Vierailija
19/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan vaan, jos joskus lisäännyt tuon miehen kanssa. Saattaa kummasti ne äidin ja isin opetukset sitten tulvia esiin, ja silloin sinua yritetään ihan väkisin ahtaa siihen perinteisen naisen rooliin.

Vierailija
20/22 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän noita miehiä. Vaihtoon vain. Rakkaus ei koskaan lopu - kohteet vain vaihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä