Eksäni on ollut tietämättäni mun luona kirjoilla, apua
Erottiin viime vuoden loka-marraskuussa, ex pakkasi lähes saman tien tavaransa ja muutti Lappiin lähemmäs pitkäaikaista salarakastaan. Jäin itse nyt helmikuussa työttömäksi määräaikaisen työsopimuksen päätyttyä, ja yritin tässä viikko sitten hakea asumistukea, kun rahat eivät enää vain yksinkertaisesti tule riittämään ilman.
Tarkistin nyt, mitä hakemukselle kuuluu, ja nettipalveluun oli ilmestynyt kyselyt "avopuolisoni" tuloista yms. En yhtään ymmärtänyt, mutta laittaessani viestiä eksälleni hän ilmoitti jättäneensä itsensä kirjoille asuntooni, koska Lapin kunnallisvero on niin korkea. Nyt hän lupasi muuttaa asian.
Onko mitään, mitä voin tehdä asialle, vai täytyykö mun nyt vain hakea asumistukea tästä päivästä alkaen? Mies on siis todistettavasti ollut töissä Lapissa marraskuusta 2019 asti niin tiiviisti, ettei hän mitenkään olisi voinut asua kanssani. En tiedä hänen asumistilanteestaan Lapissa, eikä minua rehellisesti sanottuna kiinnosta lainkaan, ehkä asuu siellä hotellissa jossa on töissä tai mahdollisesti uuden rakkaansa luona.
Kommentit (8)
Mies on siis todistettavasti ollut töissä Lapissa marraskuusta 2019 asti.
Haluan nähdä tuon todisteen :)
Ompa inhottava tilanne! Toivottavasti saat tukia, ja tilanne selviää. Tsemppiä! Törkeetä mieheltä tehdä tuolleen
Vierailija kirjoitti:
Mies on siis todistettavasti ollut töissä Lapissa marraskuusta 2019 asti.
Haluan nähdä tuon todisteen :)
Ajatella. Numerovirhe. Ohhoh. Ihmeellistä.
ohis
Perinteinen sikamies. Välittäisin hänen viestinsä Kelalle. :)
Ota ainakin kuvakaappaus viestistä.
Otat maistraattiin yhteyttä. Olikohan vuosi 2001, kun joku täysin vieras oli tullut kirjoille omaan asuntooni. Maistraatissa sanottiin, että tällaista joskus tapahtuu. Allekirjoitin todistuksen, jossa kielsin, että tuo henkilö on koskaan asunut kanssani.
Tämän jälkeen oli Kelalle ok.
Missään tapauksessa et hyväksy sitä, että on ollut kirjoilla luonasi tuota aikaa.
Minun luonani asuu virallisten tietojen mukaan Arkadi T.....va, ikää hänellä on vähän yli 40 vuotta. Miestä itseään en ole koskaan tavannut, talonkirjoissa häntä ei tunneta enkä vesimaksua maksa, mutta sekä ulosotto että perintäfirmat aina joskus lähettelevät kirjeitä. Välillä saan hänet häädettyä ilmoittamalla maistraattiin, että täällä ei asu muita, mutta sitkeästi Arkadi itsensä tänne taas saa kirjattua.
Haet siitä asti mistä tarvitset. Mieskirjoittaa todistuksen ja laittaa liitteeksi asiakirjoja, jotka osoittavat hänen asuvan muualla ja olleen/olevan uudessa suhteessa. Sinulta myös pari vapaaehtoista todistajaa, jotka ovat tienneet tilanteesta.