Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukutoukkana , joka myös on aina lukenut lapsilleen paljon minua surettaa 10 v tytön lukupassin takkuaminen. Lukeminen on pakkopullaa.

Vierailija
23.02.2019 |

Lukupassi on siis koulussa määrätty tehtävä ja sen pitäisi olla täynnä nyt loman jälkeen ! Aikaa on ollut joulukuusta asti. Kirjahyllyni on täynnä Harry Pottereita ja olen ostanut tytölle lahjaksi mm. Soturikissoja mutta kun ei kiinnosta eikä jaksa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuempia kirjoja. Onko lukivaikeutta? Voisitteko lukea Harry Potteria toisillenne ääneen vuorotellen?

Vierailija
2/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että lapsesi on sinulle pettymys. Lasten on tarkoitus olla vanhempiensa kaltaisia ja kiinnostuneita niistä asioista, joista vanhemmatkin. Eiku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohuempia kirjoja. Onko lukivaikeutta? Voisitteko lukea Harry Potteria toisillenne ääneen vuorotellen?

Tytöllä on adhd mutta siihen on lääkkeet ja johonkin tubettajaan keskittyisi kyllä vaikka viisi tuntia! Ap

Vierailija
4/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että lapsesi on sinulle pettymys. Lasten on tarkoitus olla vanhempiensa kaltaisia ja kiinnostuneita niistä asioista, joista vanhemmatkin. Eiku?

Sanoinko noin ? Myönnän kyllä että minua harmittaa, miten hauskalta kuulostava lukemistehtävä takkuaa pahemmin kuin matikka tai kielet. 

Ap

Vierailija
5/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on siis tähän mennessä saanut passiin merkattua yhden kirjan , noin 6 sivuisen lammasaiheisen jonka lainasin 2v pikkuveljelle. Olen ottanut tytön mukaan kirjastoon ja pyytänyt katselemaan mikä kirja kiinnostaisi, mutta nurkuu vain ettei tiedä ja käpertyy kännyköineen johonkin. Tytöllä on kirjastokorttikin, mutta on käyttänyt sitä vain kerran. Välillä tekisi mieli lingota tuo kännykkä suohon !

Ap

Vierailija
6/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. 

Fiksu sisareni on koko ikänsä lukenut valtavasti, mutta hänen kolmea lastaan ei lukeminen kiinnosta. 

Ainakaan vielä.

Lammaskirja oli hauska. :)

Vierailija
7/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaavatko sarjakuvat?

Vierailija
8/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemista pitäisi nyt harjoitella paljon. Usein teknisen lukemisen ongelmat (hitaus jne.) tekevät lukemisesta hankalan tuntuista. Useimmat ongelmat helpottavat harjoittelemalla.

Heikko lukutaito on tällä hetkellä eniten oppilaita syrjäyttävä yksittäinen asia yläkoulussa ja toisella asteella. Jos ei ymmärrä kunnolla lukemaansa, tippuu auttamattomasti kelkasta.

Vierailija
9/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko noin ? Myönnän kyllä että minua harmittaa, miten hauskalta kuulostava lukemistehtävä takkuaa pahemmin kuin matikka tai kielet. 

Ap

Lukemistehtävä ei selkeästikään kuulosta lapsestasi hauskalta. Sellaista se on. Hän ei pidä lukemisesta. Koita selvitä.

Vierailija
10/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä on adhd mutta siihen on lääkkeet ja johonkin tubettajaan keskittyisi kyllä vaikka viisi tuntia! Ap

Hän tarvitsee nyt apuja siihen lukemiseen - äänikirja? E-kirjat, jos ruudulta lukeminen olisi kivempaa?

Vierailija
11/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kiinnostisi helpommin jostain muusta kun fantasiasta.

Vierailija
12/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole kopio sinusta. Hän ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin sinä. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, eikä heistä tarvitse tullakaan samanlaisia. Tämä pitäisi jo olla 10-vuotiaan lapsen vanhemmalla selvä asia. 

Lisäksi lapsellasi on diagnosoitu adhd, ehkä kannattaisi ammattilaisen kanssa miettiä sitä, millä tavalla lapsesi oppii asioita, jos lukeminen tuntuu vaikealta. 

Vierailija
13/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla aikuisena ole suoraselkäisyyttä, ettet mukamas saa 10-v lapselta puhelinta pois? Voi aikoja, voi tapoja! Voi vaan sanoa, että niin makaa, kuinka petaa. Valittelut. Puhelin pois ja lapsen kanssa lukemaan. Myös sinulta puhelin pois vähäksi aikaa.

Vierailija
14/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 poikaa, joista 6. luokkalainen on vasta hiljattain alkanut pitää lukemisesta. 4. luokkalainen ei ole ollenkaan kiinnostunut. En ole ottanut asiasta mitään stressiä, koska kumpikin pärjää koulussa oikein hyvin.

Vierailija
15/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itse kahlasin tuhatmäärin kirjoja lapsena ja nuorena, mutta yksikään omista lapsistani ei ole kiinnostunut lukemisesta. Sille ei vain voi mitään.

Vierailija
16/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa tarjota eri genrejen kirjoja, ei pelkkää fantasiaa! Harry Potterin ja taaperon lammaskirjan välillä on kaikkea muuta.

Vierailija
17/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukupassi on siis koulussa määrätty tehtävä ja sen pitäisi olla täynnä nyt loman jälkeen ! Aikaa on ollut joulukuusta asti. Kirjahyllyni on täynnä Harry Pottereita ja olen ostanut tytölle lahjaksi mm. Soturikissoja mutta kun ei kiinnosta eikä jaksa.

Ehkä häntä kiinnostaisi enemmän tietokirjallisuus?

Vierailija
18/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi varmasti huomaa ja vaistoaa, miten tärkeä asia hänen lukemisensa on sinulle, ja siitä tulee entistä vaikeampaa. Ei maailma siihen kaadu, vaikka hän ei lukisi mitään. Tue häntä muuten, auta etsimään omia kiinnostuksen kohteita. Siitä on enemmän hyötyä tulevaisuudessa.

Vierailija
19/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖÖÖööööö..... Mitä älypuhelin tekee pikkulapsella?? Itse sain matkapuhelimen vasta 15veenä, eikä siinä ollut kuin soitto ja tekstari. Voisi olla ihan hyvä ikäraja nykypäivänäkin?

Vierailija
20/30 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap niin sanonut, että lapsi on pettymys, eikä tuosta sellainen tule ilmikään. Häntä harmittaa, kun lapsi ei lue samalla innolla kuin itse. Sitä saa olla pettynyt tämmöisiinkin asioihin. Eikä sitä tarvii lapselle sanoa, tai mitenkään ilmituoda.

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan