Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huudattamallako minä opetan 4 kk ikäisen lapseni nukahtamaan ilman tissiä?

Vierailija
17.05.2006 |

Vai miten? Väsyttää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ongelmana yöheräily?

Jos haluat lopettaa imetyksen, niin juota masu turvoksiin illalla tuttipullosta.

Vierailija
2/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän kyllä häntä yöllä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea pientä kitinää ja volinaa ei tarvitse noteerata.

Vierailija
4/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että väsyttää (niin meitä kaikkia!!!) mutta nelikuukautiselle ei todellakaan voi " opettaa" yhtään mitään, mikä on ihmisvauvan vaistojen vastaista. Jos saat " oppimaan" eli väkisin lopetettua tuon tavan tuossa iässä, niin kyse ei tasan tarkkaan ole mistään älykkäästä oppimisesta vaan vauvan tarpeiden laiminlyömisestä.

Vierailija
5/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minkäänlaista, ei ole ikinä ottanut, tarjoan joka ilta, ei ota

ap

Vierailija
6/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tuli asiaa!!

Vierailija
7/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten toiset lapset osaavat nukahaa ilman tissiä? laiminlyödäänkö heidän tapeitaan?

Ja se että teitä muitakin väsyttää ei auta minua yhtään joten se kommentti oli ihan turha, kiitos vaan

ap

Vierailija
8/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 4 kuisen pidäkään oppia nukahtamaan ilman tissiä.

Vierailija
9/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen on just tuossa 4 kk-iässä hyvä oppia nukahtamaan ilmaan rintaa, niin ei sitten ala sitä narista yölläkään (jos siis ei ole nälkä). Tuo on siis lempeän unikoulun alkua, että totutetaan vauva nukahtamaan siinä tilanteessa, jossa sitten yöllä herääkin. JOS lapsi nukahtaa tissi suussa, hän herättyään yöllä kaipaa sitä heti suuhunsa, vaikkei olisi nälkäkään (olettaa heräävänsä samassa tilanteessa, jossa on nukahtanut).

Ei siinä huudattaa vauvaa tarvitse, kokeile tassuterapiaa. Eli sivele nätisti kämmenellä häntä sängyssä, kun itkeskelee. Älä juttele liikoja, ole läsnä.

Vierailija
10/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit joskus aina voit kokeilla, et tulisko uni yksinään sängyssä, eri asia ois jos vauva nukahtais tuttipullolle. mä usein juotin mun vauvan iltamaidot parisängyllä maaten ja sit myöhemmin kun imetin sylissä niin sit vaan köllöteltiin vierekkäin sängyllä johon hän sit nukahti ilman tissiä. omaan sänkyynsä hän tosin alkoi nukahtaa vasta lähes yksivuotiaana, mutta läheisyyttä ei kai koskaan voi antaa liikaa.

no joo olipa sekava kirjoitus toivottavasti sait jotain selvää...

Vierailija
11/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuon ikäisen tarvitsekaan vielä nukahtaa ilman tissiä vai onko tämäkin naiskohtaista minkä kokee rasitteena ja minkä ei?

Omani jättivät viimeiseksi iltatissin pois ja ikää oli jo pitkältikin yli vuoden silloin mutta niin meni sutjakkaasti ja helposti että.

Sitten vain nostin snkyynsä ja sinne simahti.

Vierailija
12/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi lukea vauvanhoito-opasta tai lukea av:ta ja päättää, että minäpä nyt opetan lapseni yhtä helppohoitoiseksi kuin naapurin vauva. Samaten ei kannata potea huonoa omaantuntoa tai tuntea huonommuutta, kun vauva ei " opi." Vauvat ovat omia yksilöitään jo ihan pienestä lähtien, heillä on erilaiset tarpeet ja tavat. Vanhemmat voivat vain tukea ja edistää näitä tarpeita, eivät muuttaa persoonallisuutta ja tarpeita toiseksi.

t.6

Vierailija:

miksi sitten toiset lapset osaavat nukahaa ilman tissiä? laiminlyödäänkö heidän tapeitaan?

Ja se että teitä muitakin väsyttää ei auta minua yhtään joten se kommentti oli ihan turha, kiitos vaan

ap

Vierailija
13/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva ei nukahda rinnalle, vaan se pitää nukuttaa vieressä maaten ja käsistä kiinni pitäen, ettei niiden heiluminen viivytä nukahtamista. Ja silti nukahtaminen kestää kauan. Mä olen laiskuuttani ajatellut, että olisipa helppoa kun vauva nukahtaisi iltamaidolle.

Vierailija
14/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei olisi kooajan jotain muuta tekemistä mikä ei onnistu jos tississä roikkuu vauva. Tai jos jotenkin onnistuisikin niin vauva ei ainakaan siinä rytinässä pääsisi vahigossakaan nukahtamaan.

Jos vauvaa ei saa opettaa pois tissinukahtamisesta niin kertokaa edes miten opetan hänet syömään tuttia tms??

ap

Vierailija
15/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parivuotiaskin pitää nukuttaa niin, että istuu samassa huoneessa. Välissä jo nukahti puoen vuoden ajan itsekseen, mutta nyt on taas äitikausi.

Miten tämän nyt sanoisin, lapsesi on aika pieni vielä eikö? On varsin luonnollista, että hän tarvitsee sinua lähellesi.

Vierailija
16/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti mua kyrsii ne idiootit imetystuki-ihmiset, jotka kieltää kokonaan tutin käytön, ettei " vauva opi väärää otetta" tms. tuubaa.

Vierailija
17/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä ei ota tuttia. Siis 4 kk yritetty tarjota, ei ole kelvannut.

ap

Vierailija
18/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei oo vaan kumpikaan näistä meidän lapsista siihen nukahtanut. Nukkumaan mennään aina huudon kanssa. Huudetaan sylissä, huudetaan sängyssä, taputellaan peppua, huudetaan, paijataan ja huudetaan.

Vierailija
19/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta tämä ei ota tuttia. Siis 4 kk yritetty tarjota, ei ole kelvannut.

ap

Tottahan toki se plumpsahtaa alussa heti saman tien suusta, mutta se annetaan takaisin.

Vierailija
20/40 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää asenne, että lapsi kuin lapsi voisi oppia samat jutut kuin toinen lapsi, kuten tämän tutin imeskelyn. Lapset ovat erilaisia, siitä ei pääse mihinkään. Toiset ovat hyvin kiinni äidissään, toiset nukahatvat helpommin itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän