Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvojen uusi viikko, 21.7. alkaen

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks!

Valmistaudutaan mökille lähtöön, mutta piti vielä tulla moikkaamaan :).

Pajunkukka, en saanu sun laittamaa videoo auki. Saattaa johtua mun video-ohjelman päivityksistäkin...

Meillä poika viihtyy jo tosi hyvin yksin lattialla! Mies on ottanut tavaksi herätä hänen kanssaan aamuisin (k.5-6) ja nukkuu kuulemma sohvalla, kun jätkä touhuilee omiaan lattialla.

Poitsu kävi eilen ekaa kertaa uimassa ulkona. Kyllä tykkäsi tosi kovasti!

Taas riennettävä...

Justus & poju 14.1.

Vierailija
22/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain Innan videon auki, oli aivan ihana mittarimatotyyli liikkumisessa, näyttää jo tosi ketterältä menolta! Ja olipas "rentouttava" reissu teillä...

Jotain kommentoitavaa ois, mut ei muista... Täytyy avata tähän viereen toinen selaimen ikkuna, niin voi luntata:)

Miukkis ehdotti soseita syötäväksi jääkaappikylmänä, silleen olenkin tehnyt nyt kun huomasin, että niin maistuu soseet paremmin. Tosin vielä ei maistu muu kuin kuningatar-sose... Eli hitaasti edetään, ajattelin että jos tänään laittaisin kuningatarsoseen sekaan hieman jotain muuta makua.

Ei mulla tulekaan oikein muuta mieleen. Voi teitä onnellisia, kenellä on vauvakuumetta. Meidän lapsiluku on täynnä, kolme saa riittää...

Menkat alkoi mullakin jo kauan sitten, kuukausi imetyksen lopetuksesta, eli kun vauva oli n. 3kk.

Ja eka hammas tuli viime viikonloppuna. Olettekos jo harjaillut hampaita? Minä eilen harjasin sen pienen nysän ja Aada jäi sen jälkeen innoissaan jyystämään ikenillään hammasharjan toista päätä.

Eipäs muuta, laitetaan nyt yksi kuva pitkästä aikaa:)

T:vikli80 ja Aada 4.1.08
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3aadc47a-5ae5-11dd-8710-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, onnistuin jo väärään paikkaan saamaan kirjoitukseni. Uusi yritys oikeaan paikkaan.

Voi että tuo viklin aada on veikeän näköinen tapaus, tosi persoonallisen oloinen!

Minäkään en päässyt katsomaan pajunkukan videota. Sen mä kyllä jo melkein arvasinkin, tässä meidän koneessa on jotkut asetukset päin peetä silleen ettei tällä yleensä pääse mitään erikoista katsomaan.. pitää yrittää huomenna porukoiden koneella katsoa, kun sinne mennään käymään.

Sammermanni: Kiva kuulla että on mahdollista että kaikki menee hyvin raskaudessa noinkin pian sektion jälkeen. Mä en tiennytkään että sulla oli niin tuore sektio takana (on kai siitä saattanut olla puhetta täällä odotusaikana, mut mä tulin mukaan joukkoon vasta ihan loppuraskaudesta, niin multa ainakin tuo oli mennyt ohi..)

Mä vaan jotenkin silti jänistän. Kun mun mahaan kuitenkin yhä koskee päivittäin tietyt asiat niin pelottaisi ehkä liikaa ettei se olekaan ehtinyt hyvin parantua. Pitäisi varmaan oikeasti käydä lääkärissä keskustelemassa asiasta.

En mä sitten tiedä alkaisinko mä jänistää ajatusta uudesta vauvasta muussakin mielessä vaikka haavan takia ei olisi estettä. Voisihan se olla aika haasteellista saada uusi vauva kun toinenkin olisi niin pieni vielä...mutta toisaalta en keksi yhtään ikää isommalle sisarukselle milloin se ei voisi olla haasteellista! Eikös täällä monilla kouluikäisetkin ole oireilleet hieman vauvan tulon jälkeen.. Ja kaverilla ainakin riittää haasteita päivässä kun heillä on nyt vajaa 2kk vauva ja energinen 3,5v joka ei enää suostu edes päiväunille. Että toisaalta pienemmän kanssa voisi olla jopa helpompaa?

Yksi mikä kans pitäisi miettiä ennen todellisia vauva-suunnitelmia, on taloudellinen tilanne. Mä oon välillä ihan pihalla että miten ne asiat menee.. Mä luultavasti (jos oletetaan että siis tulisin uudestaan raskaaksi) menisin välillä vähäksi aikaa töihin, koska ei ole varaa olla niin pitkään kotona. Mutta mitenhän ne tulevat äitiyspäivärahat sitten laskettaisiin jos olisin esim 4-5kk töissä vaan, en sitä kuutta kuukautta minkä mukaan ne voitaisiin laskea..

Äh, nyt Ohto menetti hermonsa. pitää jatkaa pohdiskeluja aiheesta myöhemmin, ehkä miehen kanssakin pitäisi asiasta enemmän puhua.. on sekin siis sitä mieltä että lisää lapsia sopii tulla, mutta just noita käytännön asioita pitäisi ehkä tarkemmin miettiä yhdessä.

Frimmy ja ohto 6kk

Vierailija
25/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten välillä on alle 3 vuotta ikäeroa niin silloin nuoremman äitiyspäivärahat lasketaan edellisen äitiysrahakauden mukaan. Eli silloin saa saman, kuin edellisestäkin lapsesta, vaikkei olisikaan kauaa ollut töissä.

T:vikli80 ja Aatuska 4.1.

Vierailija
26/29 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa täältäkin. Ihanaa kun on edes muutama päivä ollut aurinkoista, eikä ole edes satanut vettä. Meidän piha on kyllä kokenut sellaisia tuhoja sekä kosteuden että hirmuisen rekkaliikenteen jäljiltä että sama olisi vaikka istuttaa perunaa keskelle pihaa. Että onneksi ei olla ehditty kuitenkaan vielä tuota pihaa pistää mallilleen, kun se nyt tuon autotallin rakentamisen aikana olisi mennyt pilalle kuitenkin.

Rakennusprojektin kylkiäisenä meillä on ollut tosi paljon porukkaa talossa, yövieraat ovat vaan vaihtuneet välillä perheestä toiseen. Miehen veljet auttavat hommissa ja samalla tulee sitten vaimot/-kkeet ja lapsetkin tänne. Ei siinä mitään, mukavaahan se on, mutta kyllä on tullut huomattua miten paljon enemmän ruokaa menee jos talossa on 2 tai 4 aikuista - välillä enemmänkin - niin ja lapset siihen päälle. Oli kyllä taas ihana huomata että äippäraha oli kilahtanut tilille :D

Silja on onnellisesti (?) nukkumassa ja sain vaipat heitettyä koneeseen, mies on kesän ainoalla (lyhyellä) moottoripyöräreissulla kavereitten kanssa, tulee huomenna. Kävin suihkussa äsken, kyllä tuli hyvä olo. Mies on niin kova saunomaan että me on saunottu tälläkin viikolla varmaan joka päivä. Että joskus mullekin riittää la-iltanakin ihan pelkkä suihku.

Jo tulee liirum-laarumia... piti kommentoidakin jotain. Frimmykö se täällä haikailee uudesta raskaudesta. Joku varmaan muistaakin, kun olen kertonut itsekin jo potevani vauvakuumetta. Ja jos joku on kurkkinut tuonne Vauvakuume-puolelle, niin on saattanut bongata mut jo sieltäkin ;) Mehän ei siis tällä hetkellä käytetä ehkäisyä (eli TJOT), mutta mulla ei oo menkat alkaneet ja imetän vielä. Mutta 100% :nen sehän ei ole... Musta olis aiiiivan ihanaa olla raskaana taas, mutta kyllä itseänikin kauhistuttaa toisaalta ajatus. Mutta kuten Frimmykin pohti, että oliskohan jopa helpompaa jos olis tenavat pienellä ikäerolla. Jaa-a. Sen taitaa nähdä vasta sitten!

Mutta mulla sisältyy tähän sellaisiakin juttuja kun että mulle on tarjottu alustavasti töitä eri työpaikastakin (toivottavasti pomo ei lue tätä palstaa ;), mutta ajankohta ei ole selvillä vielä. Sehän se kenkuttaakin kun jos se olis selvä että paikka olis tiedossa pikimmiten, alettais kyllä ihan varmasti käyttää ehkäisyä heti. Mutta jos taas siirrän sitä raskaakstuloa tulevaisuuteen, ja se paikka tuliskin vaikka 2v päästä niin eihän sitä sittenkään voi heti "pamahtaa paksuks" kun uudessa työpaikassa aloittaa. Ja sitten alkaa mullakin ikää olla jo niin että onkokaan se sitten ihan niin selvää että tuosta vaan aletaan taas odottaa. No niin ja se vähän pelottaa että niinhän siinä sitten tietysti tulee käymään että jos nyt lähiaikoina tulisin raskaaks, niin VARMASTI heti tulee se puhelu sieltä työpaikasta että nyt olis mulle paikka... ja minä paksuna... :/ No, tällä hetkellä ajattelen niin että kyllä niillä asioilla on sitten jotenkin tapana järjestyä. Tapahtui mitä tapahtui.

Tästä tulee kyllä nyt romaani mutta jatkan silti...

Miten te suhtaannutte omaan vartaloonne näin raskauden jälkeen? Varsinkin kiinnostaa ekan raskauden jälkeiset mietteet. Musta on ollu jännä huomata että ei se niin kamalalta tunnukaan, vaikka maha roikkuu ja nahka on arpia täynnä, jotenkin sitä on armeliaampi itelleen. Vaikka en koskaan oo sikspäkkiä omistanutkaan...Paino on mulla kyllä jo oikeastaan lähtölukemissa että ei siinä mitään, muoto on vaan erilainen. Mutta sekin on aika hassu juttu että aina oon ajatellu että mulla on ollu pullea maha, mutta nythän se vasta pullealta tuntuukin ja ennen oon ollu suorastaan hoikka. Nyt onkin hommaa kun lokakuussa olis juhlat tiedossa ja pitäis saada itsensä mahtumaan yhteen mekkoon. Päälle se menee, mutta mahan seutu sais olla vähän tiukempi. Oon kaivellu jumppapallon tuonne olkkariin, ja ajattelin joka ilta siinä istua ja pyöritellä + vähentää herkkujen syömistä. Auttaiskohan?

Nyt annan pastatilaa muillekin! Leppoisaa lauantai-illan jatkoa...

Tolleroinen ja Silja 3.2.

Vierailija
27/29 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyksen ja tietokoneen luona taas. Ehkä mun sitten pitäisi ostaa oikea elämä, mutta kyllä vaan on kiva taas lukea teidän kuulumisia. ;)

Melkein kaksi viikkoa vierähti mökillä. Pojat asuivat meressä liki kaiken aikaa ja pikkuneiti viihtyi ulkona. Ei me mitään ihmeempiä tehty. Oleiltiin vaan ja vähän kalastettiin, poimittiin mustikoita, pelattiin korttia jne. - ja siis uitettiin lapsia. Neiti on salavihkaa alkanut hieman ryömiä. Ainakin sopivassa vaatetuksessa, eli maha luistaa jalat ei, pääsee jonkun matkaa eteenpäinkin eikä enää pelkästään taaksepäin. Konttausasentoon ei vielä nouse. Kiinteitä syödään kaksi kertaa päivässä. Kaupan soseet maistuivat mökillä vähän turhankin hyvin ja nyt kotitekoinen tökkii ihan tosissaan... Pitää yrittää noita makeampia kasviksia ensin. Peruna ja kesäkurpitsa sekä parsa- ja kukkakaalit on ihan yök. Kunhan kunnon kauppaan kerkiän, niin sitten kanaa ja possua ohjelmistoon. Kestovaippojakin pääsee taas käyttämään. En viitsinyt alkaa mökillä nyrkkipyykillä vaipparättejä pestä.

Pajunkukka: Mekin käytiin Olavinlinnassa kiertokäynnillä kaikkien lasten kanssa ja mulla oli tyttö liinassa. Niissä tornien portaissa meinasi tosiaan tulla tiukka paikka, mutta varovaisuudella selvittiin. Alaspäin oli hankala mennä, kun ei kunnolla näe jalkoihinsa.

Pore: Wau, hieno ponnari Nooralla ja muutenkin valloittava tyttö! Meillä on neidillä ihan kivasti tukkaa, mutta ponnareista on vielä ihan turha haaveilla.

Miukkis: Meilläkin syödään edelleen yöllä monta, liian monta!, kertaa yössä. Puuroa ei vielä ole kokeiltu. Mökkeillessä meni rytmit vähän myöhäiseen koko porukalla. Nyt tyttö nukahtaa vasta joskus 23 pintaan. Herää syömään yleensä klo 1-2, 4, 6-7 ja siitä eteenpäin tunnin välein. Mies ehdottelee, että laitettaisiin tyttö toiseen huoneeseen, mutta en mä jaksa sitä kauas lähteä syöttämään. Ehkä mä nukkuisin paremmin, jos ei tyttö ole kovin lähellä, mutta toisaalta musta on mukavampi, ettei tytön tarvitse itkeä kunnolla, että saa ruokansa vaan mä herään siihen pienempään vikinään.

Vaatteet on meillä enimmäkseen 68 senttisiä. Joku 60 senttinen vielä menee, joitain 70cm ja jopa 9kk -kokoisia taas on laitettu liian pienenä pois.

Mies on sanonut, että hän ei enää enempää lapsia tee. :) Mä en enää vanno mitään, kun "viimeisiä vauvoja" on jo kolme. En kuitenkaan usko, että meille enää viidettä tulee.

Voi jee, ihania kuvia kaikilla!

Tolleroinen: Kyllä isommalla porukalla ruokaa kuluu tosiaan. Mökillä meitä oli parhaimmillaan/pahimmillaan seitsemän aikuista ja yhdeksän lasta. Tosin vaan yhden illan. Pitempään oli viisi aikuista ja yhdeksän lasta. Yhdelle aterialle piti varata esim. kaksi kiloa kalaa ja iso kattilallinen perunoita. Lapsilla oli nälkä kun koko päivän olivat hypänneet uimassa.

Kai se on taas pakko vääntäytyä ylös tästä ja mennä jatkamaan pyykkivuoren valloittamista. Tyttö jutustelee hauskasti tuolla olohuoneessa. Pulputtaa sellaista "ää, tää, täi, äi" -tyyppistä juttua solkenaan.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija
28/29 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...millään ei voi mitata tai tutkia kohdun seinämän paksuutta/ohuuttaa, joka on ratkaisevaa uudessa raskautumisessa.Suositellaan vuotta edellisestä sektiosta kun alkaa odottaa uutta vauvaa.

Meillä on ollut haastetta pienessä ikäerossa(1,1v), kun molemmat vaipoissa ym.Poika ei osannut ilmaista itseään sanoin,kun Vieno syntyi ja purki mustasukkaisuuttaan lyömällä, puremalla jne.Kamalaa oli! Nyt pojalle on tullut sanoja ja keinoja itseilmaisuun ja kaikki tuollainen ei-toivottu käytös on miltei jäänyt pois.Väsyneenä saattaa joskus harvoin iskeä naskalit vauvan kinkkuun tms jos hetkeksi valvonta herpaantuu.

isojen lasten ikäero oli 2,2v ja se oli minusta aika ihanteellinen.Kaikki meni tosi hyvin.Isompi käveli niin hyvin ettei tarvinnut tuplia ostaa ja oli sen verran omatoiminen että arki helpottui.

Vierailija
29/29 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hauska kylpykuva meidän pikkuisista ,kun siskolle tarjotaan lisko-välipalaa=)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c9cc0993-5c1a-11dd-b6d2-…!