Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys mutta "saako" kerrostalossa laulaa? Siis niin että se kuuluu naapuriin

Vierailija
22.02.2019 |

Muutin juuri uuteen osoitteeseen, tässä kerrostalossa on ikänsä puolesta jokseenkin huono äänieristys kun alakerrasta kuuluu puhe epäselvänä muminana läpi asuntooni jos siellä puhutaan kovaa (50-luvulla rakennettu talo.) Niinpä mietin kehtaanko lauleskella omassa asunnossani kun se todennäköisesti kuuluu ihan yhtä lailla muihin asuntoihin. Ihan siis ilman mitään karaokevälineitä tms. En kuitenkaan halua tahallaan ärsyttää ketään jollain celine dion tulkinnoillani.

Edellisissä asunnoissa on aina ollut niin hyvät äänieristeet ettei ole tarvinnut asiaa pahemmin miettiä. Lauluääneni on ihan kiva mutta ymmärrän kyllä ettei joku naapuri välttämättä halua sitä kuunnella. En ole koskaan nähnyt ketään livenä niin en tiedä millaista porukkaa täällä asuu. Toisaalta kai sitä omassa kodissaan saa laulaa vaikka oopperaa mutta silti mietityttää mitenköhän kovaa se kuuluu naapuriin.

Tai kysytään tätä näin, mitä itse ajattelisit laulavasta naapurista? (Siis sellaisesta joka ei ole ihan sitä raakkuvaa pubiruusu-osastoa. :D)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vähän häiritsi kun naapurissa asui kitaraa soittava ja laulava poika. Jos se olisi melunnut päiväsaikaan ja vain parina iltana viikossa niin olisi vielä mennyt. Mutta treenasi aina illalla 19-21 ja lähes joka ilta. Piti laittaa telkku kovalle, jos ei halunnut että naapurin musisointi kuuluu läpi.

Hän muutti kyllä pian pois, en ehtinyt niin paljon ärsyyntyä että olisin käynyt sanomassa.

Vierailija
22/28 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se nyt vaan kuuluu häiritsevästi, jos naapurilla on hyvänlaiset karaokevehkeet. Kaikilla kun ei ole samanlainen musiikkimaku. On väärin leimata metelistä kärsivät kyttääjiksi, jos ei tahdo pilata koko iltaansa naapurin koko suvun laulantaa kuunnellen. Jokainen kappale ja sanat erottuvat, ja silti kuulemma laitteet eivät ole liian lujalla, vaan minun pitäisi vain sietää. Soittaja on vuokralainen, minä omistan asuntoni, mutta sehän ei vaikuta asiaan. Vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen laulu silloin tällöin lienee ok, kunhan tapahtuu päiväsaikaan ja satunnaisesti.  Itseäkin joskus laulattaisi esim. leipoessa, mutta tyydyn hiljaiseen hyräilyyn, kun en halua häiritä ketään. Olen  herkkä äänille ja minua harmittaa, kun monet eivät toisia huomioi.

Vierailija
24/28 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkäisi kuunnella päivittäin hoilottavaa naapuria edes päiväsaikaan.

Vierailija
25/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa on karaokelaitteet. Laulua kuuluu 5-6 tuntia putkeen. Laulajan ääni surkea ja välillä laulaa nuotin vierestä. Omasta mielestään laulaa hyvin eikä kuulemma häiritse ketään. Siis aivan surkeaa kuunneltavaa. Isännöitsijä ei mahda mitään. En tiedä mitä voisin asialle tehdä, onko kenelläkään neuvoja.

Vierailija
26/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lauleskelen melkein päivittäin vaikka seinät on paperia. Mutta en tuntitolkulla, vaan esim. kahvia keittäessä sitä mitä sattuu päässä juuri silloin soimaan ja sitten taas hiljenen. Yksi naapuri tekee samaa, eikä ketään ole haitannut. Joskus olen miettinyt "duettoa", mutta ei rahkeet riitä.

Vierailija
27/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laula pois. Ei ole kielletty! Jotkut oudot ihmiset eivät siedä toisten laulamista. Mikähän siinäkin lie taustalla?

Misofonia. Minusta tuntuu oikeasti järjettömän vastenmieliseltä kuunnella laulua, jota en ole valinnut itse kuultavaksi. En pysty silloin olemaan läsnä. Koulujen joulu- ja kevätjuhlat olivat aivan tuskaa. Katusoittajat samoin. Työpaikkani oma bändi, joka esiintyy juhlissa... Saan siitä fyysisiä ahdistusoireita.

Ja tämä vika on siis minun päässäni. Kuljen joka paikkaan vastamelukuulokkeiden tai muiden vastaavien kanssa. Minulla on varmaankin markkinoiden parhaat vempeleet, koska tiedostan, että tämän vian korjaaminen lähtee minusta. Pelkäsin tehdä lapsen, koska mietin sitä meteliä. No, tein ja sieltä tuli pienempi versio minusta tässä suhteessa...

En odota, että muut sopeuttavat toimintaansa minun friikkiytteni taki. Koetan silti olla vaivihkaa vessassa, kun sukulaislapset soittavat viululla. Jos se ei sosiaalisten konventioiden takia käy, istun paikallani pulssi 140 ja kärsin.

Vierailija
28/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kerrostalossa oli kerran laulava kerrossiivooja. Ei siinä muuten mitään, mutta monesti heräsin aikaisin aamulla siihen laulamiseen ja se jatkui aina tunnin-pari, kun hän siivosi kaikki talon käytävät. Yleensä laulaminen ei häiritse (harvoinpa sitä edes kuulee), mutta tuo alkoi vähän ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi