Cordon Ramsayn lihapullaohje... HYI HELV...
Hyi helvetti. Näytti hyvältä siihen asti kun rupesi työntämään kanelia, inkivääriä ja sitruunankuorta...
Ja kehtaa vielä inhota sitä jos pizzaan laitetaan ananasta.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kaneli sopii kyllä oikeasti moniin liharuokiin, ja niin sitä käytetäänkin valtaosassa maailmaa. Kokeilisitte edes ennen kuin dissaatte. Valtaosalle maailman väestöä kanelin käyttö pelkkiin pulliin tai edes assosiointi makeisiin ruokiin on outo.
Minä kerran erehdyin purkista maustaessani nuggetteja, ihan hyvin sain syötyä lopputuloksen ;D
Vierailija kirjoitti:
Cordon?
Varmaa Flash
Suomalaisissa lihapullissa on kai vain suolaa ja jauhelihamaustetta :) En itse asiassa edes tiedä mitä se sisältää, mutta kuullut käytettävän. Itse laitan mm. pippuria ja paprikaa ja sitten mielen mukaan ne loput, eli onko mihinkä suuntaan mennään, itämaista vai perinteistä.
Mä laitan (kalkkuna)lihapulliin omenaa pieninä paloina ja punasipulia. Kokeilkaapa:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihmisillä vielä nykyäänkin hurjan kapea alaista mausteiden käyttö.
Tein töissä tomaattikastiketta intialaiseen tapaan ja siihen laitan kardemummaa, kanelia, maustepippuria, mustapippuria, jeeraa, korianteria, savupaprikaa, valkosipulia ja sipulia. Kylläpä työkaveritkin kauhisteli, että jää muuten kastike syömättä.
Eipä jäänyt.
Asiakkaat söivät suurella ruokahalulla ja osa pyysi, että tämmöisiä makuja pitäisi olla useamminkin. Mausteista saa olla, muttei tulista. Joten näistä mun ruuista tuli sitten uusi vakio pari kertaa kuukaudessa. Viime viikolla tein possua japanilaisittain - siihen tulee pirukseen tuoretta inkivääriä ja tomaattia. Kuin karjalanpaistia uusilla mauilla. Om ja nom, niin kävi kaupaksi jälleen.
Kokeilkaa ennenkuin teilaatte.
Olisiko ohjeita?
Kyselen samaa. Pliis!
Olisiko ohjeita?