Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisyys vai valkoinen valhe tässätilanteessa

Vierailija
22.02.2019 |

Tilanne on niin, että kolmen pienen lapsen äitinä minulla on vapaa aikaa max. kerran kuukaudessa vuorokausi. Haluaisin silloin tehdä itselle tärkeitä asioita, urheilla ja olla ihan yksin. Ystäväni kuitenkin usein vaatii minut mukaan koska minulla ei ole paljoa aikaa niillekkään. (3eri ystävää) Tänään on taas se päivä, ja olin ajatellut olevani ihan yksin tekemättä mitään. Yksi ystävä soitti ja melkein vaati että pääsisi minun luokse yöksi ja otettaisiin vähän viiniä koska hänellä on hankalaa (oikeasti on) mutta en millään jaksaisi olla nyt hänelle terapeutti ja kuunnella huolia. Kun haluaisin oikeasti olla yksin.

Eli kertoisitko ystävälle rehellisesti että et nyt jaksa ottaa häntä yöksi ja kuunnella huolia koska haluaisit kerrankin olla yksin. (Jota ystävä ei ymmärrä koska hänellä ei ole lapsia ja on melkein aina yksin)

Vai voisitko sanoa valkoisen valheen, että sinulle tulikin muuta menoa ja et kerkeä näkemään ja pahoittelet tilannetta (josta ystävä loukkaantuu, mutta ei varmasti niin paljon kuin siitä että sanoisin että en jaksa)

Asiallisia vastauksia kiitos :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut ystäväksi ihmistä, jolle et kehtaa sanoa olevasi juuri nyt mieluummin yksin, koska tämä on ainut vapaasi kuukauteen? Että symppis symppis, mutta nyt en jaksa.

Ei minulla ole tuollaisia ystäviä, joiden vuoksi joutuisin kyselemään somesta toimintaohjeita. Teeskentely ja selittely ja valehtelu, ne ovat merkki siitä, ettei "ystävyys" tai "suhde" ole terveellä pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla