Nyt löysin oikeasti tehokkaan keinon lihasten rentouttamiseen!
Luin eilen illalla jutun tehokkaasta tavasta saada unta: https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b63d4965-4a5e-460d-848a-f5cf6… Luin sen aika nopeasti, eivätkä yksityiskohdat jääneet mieleen, joten improvisoin vähän, kun sänkyyn pääsin. Tuossa sanottiin, että pitkät uloshengitykset toistetaan maksimissaan neljästi, mutta mä tein varmasti ainakin 10 kertaa, samoin mun hengitykset olivat pitempiä kuin 7 sekuntia (olen harrastanut joogaa ja pilatesta, joten mulle on helppoa pidentää hengityksen kestoa). Joka tapauksessa, kun lopetin, lihakset olivat todella rentoina. Mulla on yksi sellainen todella ongelmallinen kohta kehossa (virheasennon takia), ja siihen tuli sellainen rento elohiiri hetkeksi aikaa. En nyt kyllä minuutissa saanut unta (toisaalta en kyllä tehnyt tuota harjoitusta ohjeiden mukaan), mutta nukahdin huomattavasti tavallista nopeammin. Joten kannattaa kokeilla!
Olen tehnyt paljonkin rentoututusharjoituksia, mutta vastaavaa rentoutta en ole saavuttanut.
Minulla on tapana tehdä vasemmalla jalalla takakiertopotkuja silmät sidottuna 90 kpl ja heikommalla jalalla 100kpl. Jos tunnen olevani oikein energinen ja gi-energia virtaa niin annan betoniseinälle viiden minuutin sarjan erilaisia iskuja käsien kovettamismielellä.
Sitten suoritan falun dafan ensimmäisen osion ja käyn maaten.
Ei ongelmia unensaannin kanssa.
Suosittelen myös päiväunia päälläseisoessa.