Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitoimi katkaisi asiakkuuden, koska en vastannut viestiin jota en saanut

Vierailija
22.02.2019 |

Sain sosiaalitoimesta kirjeen, jonka mukaan asiakkuuteni on katkaistu.
Perustelu oli se, etten ole vastannut työntekijän sähköpostiin, jossa hän tiedusteli millaista apua akuutisti tarvitsen.
En ollut saanut kyseistä sähköpostia, koska kyse oli koulun sähköpostista ja opintoni olivat loppuneet, eikä näin ollen koulun sähköpostia ollut enää käytössä.
Sosiaalityöntekijä oli perustellut, että kun en vastaa, voidaan katsoa, etten tarvitse apua.
Ilmoitin esimiehille, etten ole saanut kyseistä sähköpostia lainkaan ja tiedustelin mihin sähköpostiin viesti on lähetetty.
Sain tiedon, että voidaan todistaa, että sähköposti on lähetetty, koska se on kirjattu Efficaan.
Kyse oli ollut koulun sähköpostista.
Ilmoitin, että en ole kyseistä sähköpostia käyttänyt pitkään aikaan ja työntekijällä oli kyllä toinenkin sähköpostiosoitteeni tiedossa, vaikka väitti, että tiesi vain koulun osoitteen.
Kokeilin myös itse koulun sähköpostia ja sieltä tuli automaattisesti vastaus, että osoite ei ole käytössä.
Tiedustelin esimiehiltä miksi Efficaan ei oltu kirjattu automaattista vastausta siitä, että sähköposti ei ole käytössä ja miten asiakkuus voidaan päättää, kun voin todistaa, etten ole kyseistä viestiä edes saanut.
Sain vastauksen, että asiassa ei ole ilmennyt mitään sellaista, minkä vuoksi asiaa pitäisi enää käsitellä ja viesteihini ei enää vastata.
Mitä voin tehdä? Onko sosiaalitoimi menetellyt oikein?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viheliäinen tilanne. Täytyy olla olemassa jokin taho, johon voit ottaa yhteyttä.

Olen pahoillani, etten osaa auttaa sinua.

Vierailija
2/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se konkreettinen haitta, joka tässä nyt tapahtui? Otat uudelleen yhteyttä ja ilmoitat, että tarvitset edelleen apua, niin asiakkuus avataan uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä ne tekee ihan jatkuvasti, tuttu homma. Uudestaan vaan yhteyttä sinne. 

Vierailija
4/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole toiminut oikein. Ota johtavaan sossuun yhteyttä tai sen esimieheen. Tai uutta hakemusta sisään. Niillä on 7 päivää aikaa antaa uusi päätös. Kiireellisissä tapauksissa päätös pitää tulla nopeammin.

Vierailija
5/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kivaa kyykytystä. Itse kuvittelisi, että.työntekijä.edes neuvoisin mitä tehdä. Esim.uusi pyyntö ja siihen varmaan lisäys, että poistavat vanhan sähköpostin tiedoista. Tai jotain, eikä noin, että.häh häh hää siitäs sait.

Vierailija
6/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Iltalehteen, kummasti alkaa asiat toimimaan aina kun tuodaan julkisesti ilmi tällaisia!ä... Mut oikeesti törkeestihän nuo yrittää sua kusettaa, älä luovuta! Tee toki uudet hakemukset ym. mutta jankkaa tuosta sähköpostiasiasta kunnes saat mieleisesi vastauksen, ja julkisuuteen jutun vetämällä asiat varmasti etenee vauhdilla.

Vierailija
7/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tainnut sulla kovin akuuttia tilannetta olla. Senkus soitat takaisin. Se asiakkuus vaan avataan uudelleen.

Vierailija
8/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamaista toimintaa, tiktaattorimeininkiä.

Tuommoisen vallan omaavalla työntekijällä pitäisi olla reiluutta ja empatiaa. Mutta eihän niillä ole! Esimerkkisi ap kertoo taas kerran sen, että ei ole. Tuommoisten työntekijöiden kanssa sitä sitten pitää yrittää luovia ja toivoa, että saisi reilua ja asianmukaisesta kohtelua.

Vierailija
9/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se virkailija voi arpoa osoitteita. Sinne ilmoitetaan se sp-osoite, joka on käytössä ja sillä selvä. Olet ihan itse ollut tietoinen siitä, että koulun sp-osoite ei ole enää toiminnassa ja tietoinen siitä, että sen osoitteen olet ilmoittanut, joten eipä tuossa syyllinen löydy peiliä kauempaa.

Vierailija
10/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se konkreettinen haitta, joka tässä nyt tapahtui? Otat uudelleen yhteyttä ja ilmoitat, että tarvitset edelleen apua, niin asiakkuus avataan uudelleen. 

Ei mene näin, sitähän juuri olen yrittänyt saada tapahtumaan. Olen jopa kertonut konkreettisesta tilanteestani silloin, kun viesti oltiin lähetetty ja siitä, mikä tilanne on nyt ja mikä avun tarve olisi.

Sain tosiaan vastauksen, että asiassa ei ole ilmennyt mitään uutta ja minulle ei enää vastata.

Vierailija
11/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vastuu itselläkin pitää olla.  Ei sosiaalityöntekijä tai muukaan virkailija voi käyttää älyttömästi aikaa asiakkaiden tavoittamiseen.

Vierailija
12/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sosiaalitoimesta kirjeen, jonka mukaan asiakkuuteni on katkaistu.

Perustelu oli se, etten ole vastannut työntekijän sähköpostiin, jossa hän tiedusteli millaista apua akuutisti tarvitsen.

En ollut saanut kyseistä sähköpostia, koska kyse oli koulun sähköpostista ja opintoni olivat loppuneet, eikä näin ollen koulun sähköpostia ollut enää käytössä.

Sosiaalityöntekijä oli perustellut, että kun en vastaa, voidaan katsoa, etten tarvitse apua.

Ilmoitin esimiehille, etten ole saanut kyseistä sähköpostia lainkaan ja tiedustelin mihin sähköpostiin viesti on lähetetty.

Sain tiedon, että voidaan todistaa, että sähköposti on lähetetty, koska se on kirjattu Efficaan.

Kyse oli ollut koulun sähköpostista.

Ilmoitin, että en ole kyseistä sähköpostia käyttänyt pitkään aikaan ja työntekijällä oli kyllä toinenkin sähköpostiosoitteeni tiedossa, vaikka väitti, että tiesi vain koulun osoitteen.

Kokeilin myös itse koulun sähköpostia ja sieltä tuli automaattisesti vastaus, että osoite ei ole käytössä.

Tiedustelin esimiehiltä miksi Efficaan ei oltu kirjattu automaattista vastausta siitä, että sähköposti ei ole käytössä ja miten asiakkuus voidaan päättää, kun voin todistaa, etten ole kyseistä viestiä edes saanut.

Sain vastauksen, että asiassa ei ole ilmennyt mitään sellaista, minkä vuoksi asiaa pitäisi enää käsitellä ja viesteihini ei enää vastata.

Mitä voin tehdä? Onko sosiaalitoimi menetellyt oikein?

Melko kyr*iä.

Vierailija
13/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se virkailija voi arpoa osoitteita. Sinne ilmoitetaan se sp-osoite, joka on käytössä ja sillä selvä. Olet ihan itse ollut tietoinen siitä, että koulun sp-osoite ei ole enää toiminnassa ja tietoinen siitä, että sen osoitteen olet ilmoittanut, joten eipä tuossa syyllinen löydy peiliä kauempaa.

A. Kun asiakkuus alkoi, kunnan menettely oli se, että asiakasasioita ei hoidettu sähköpostilla, koska turvasyistä tämä ei ollut mahdollista kunnan taholta. Olen kuitenkin itse lähettänyt heille tietoja sähköpostilla, joten saivat sitä kautta sähköpostiosoitteeni. Sosiaalityöntekijältä sain tiedot / päätökset joko puheluissa tai kirjeenä.

B. Olen asiakkuuden aikana todistettavasti laittanut sähköpostia myös koulun sähköpostin tilalle tulleesta sähköpostista, joten uusi osoite oli sosiaalitoimessa tiedossa.

C. Nyt kunnan käytännöt ovat muuttuneet siten, että sähköposti on sallittu työväline, mutta sitähän taas minä en voinut tietää, joten en ole varmistellut, että tiedättehän, että koulun sähköpostia ei enää ole - ja saihan sosiaalityöntekijä siitä tiedon, kun herjausviesti on varmasti hänelle tullut.

ap

Vierailija
14/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene näin, sitähän juuri olen yrittänyt saada tapahtumaan. Olen jopa kertonut konkreettisesta tilanteestani silloin, kun viesti oltiin lähetetty ja siitä, mikä tilanne on nyt ja mikä avun tarve olisi.

Sain tosiaan vastauksen, että asiassa ei ole ilmennyt mitään uutta ja minulle ei enää vastata.

Jos sulla todellinen hätä on niin soitat 112 tai sosiaalipäivystykseen. Ihan varmasti alkaa uusi asiakkuus.

Vierailija
15/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko ne nyt ettei sun asiasi ole "tärkeä/tarpeen hoitaa" joten se on hoidettu tai ei ole mitään hoidettavaa.

Mikä sun asia on?

Vierailija
16/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tainnut sulla kovin akuuttia tilannetta olla. Senkus soitat takaisin. Se asiakkuus vaan avataan uudelleen.

Sukulainen kuoli samaan aikaan yllättäen ja niiden asioiden hoitaminen oli silloin tärkein asia.

ap

Vierailija
17/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse lähestyit sosiaalitoimea? Sähköpostilla?

Kuulostaa omituiselta, että luottamuksellisia asioita hoidettaisiin sähköpostilla... suojausluokka postikortin tasolla.

Vierailija
18/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa opiksesi, sitäpaitsi paremmin muistaa kun joskus on maksanut oppirahoja ja jos noin vähällä selviää, sehän on suorastaan loistavasti. Elämässä kaikki kun ei tule tarjottimella. 

Vierailija
19/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse lähestyit sosiaalitoimea? Sähköpostilla?

Kuulostaa omituiselta, että luottamuksellisia asioita hoidettaisiin sähköpostilla... suojausluokka postikortin tasolla.

Menin kun oli aika sovittuna, joitain asioita / tietoja toimitin sähköpostilla. Samaan tapaukseen liittyy sellainenkin, että sosiaalityöntekijä lupasi varata minulle ajan, kun on palannut kesälomalta.

Esimiehille oli sanonut unohtaneensa.

ap

Vierailija
20/37 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole toiminut oikein. Ota johtavaan sossuun yhteyttä tai sen esimieheen. Tai uutta hakemusta sisään. Niillä on 7 päivää aikaa antaa uusi päätös. Kiireellisissä tapauksissa päätös pitää tulla nopeammin.

Tota, ei tässä kysymys varmasti ole perus tt-tuesta, jonka muuten hoitaa KELA, jos et sattunut sitä tietämään. Sossussa hoidetaan täydentävä tai ehkäisevä tt-tuki, mutta siinä ei varmaan ole tuollaista aikaa milloin pitää olla tehtynä. Kelassakin se on 7 ARKIpäivää, mikä on eri asia kuin 7 pv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän