Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tämä teistä kuulostaa? Yrittääkö mies alistaa minut vai mitä?

Vierailija
22.02.2019 |

Meillä on siis tilanne, että mies valittaa jatkuvasti etten tee tarpeeksi meidän perheen eteen vaikka totuus on, että ilman minua mikään asia ei tulisi hoidettua. Teen siis paljon perheen sisäistä metatyötä, jotta kaikki rullaa.

Meillä on kolme teini-ikäistä lasta ja kotityöt on jaetty tasan sekä näille lapsille, että meille aikuisille. Kullekin työt oman vahvuus-/mukavuusalueensa huomioiden. Kaikki siis eivät tee kaikkia töitä, mutta kaikilla on töitä ja työt ovat keskenään verrannollisia. Eli kukaan ei kokonaisuutena pääse toista helpommalla. Ja aikuisilla on vähän isommat työt ja vastuut näiden helppojen kotitöiden lisäksi.

Tämä järjestely ei nyt yhtäkkiä miehelle enää sovikaan vaan hän valittaa, kun minä en tee hänen mielestään tarpeeksi. Nyt hän on alkanut vaatia, että minun pitäisi yksin siivota koko talo hänen nähtensä. Se ei siis riitä, että me muut ollaan perjantaisin siivottu talo kimpassa ennen kuin hän tulee töistä. Vaan nimenomaan minun täytyisi homma tehdä ja vasta sitten kun hän on kotiutunut, jotta voisi todistaa minun tehneeni kaiken yksin.

Miltä tämä teistä kuulostaa? Onko ihan normaalia vai yrittääkö mies jotenkin hallita ja alistaa minua nyt? (Meillä on ollut aiemmin kiistaa asiasta, että kun minä hoidan ja organisoin kaiken, niin hän ei koe olevansa perheen pää) Itse koen tuollaisen vaatimuksen nyt yhtäkkiä kovin nöyryyttävänä. Mies siis väittää etten ole ikinä elämässäni kuulemma imuroinut ja nyt haluaa tuollaisella pakottamisella muka todistaa jotain. (Ja olen kyllä aiemmin ihan asunutkin yksin ja ollut joskus mm. yksinhuoltaja, jotta siivoaminen kyllä on tuttua. Olenpa joskus sitä tehnyt jopa työkseni!)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on niitä kulttuurieroja ap.

No ehkä niitäkik, nämä pohjalaiset miehet kun on aika jääräpäitä. Itse olen muualta kotoisin (isommasta kaupungista), niin toki niitä "kulttuurierojakin" löytyy.

Vierailija
22/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että OK.

Kun mies tulee töistä kotiin, niin ole ovella valmiina ja kysy, että miten nyt tehdään. Mitä ryhdyn siivoamaan?

Mies sanoo, että aloita olohuoneesta. Sinä seisot tumput suorana eteisessä ja mies ihmettelee, että miksi et ryhdy toimeen. Sinä vastaat, että ensin pitää tietää, että mitä siivoamiseen miehen tavalla tarvitaan. Mies vastaa, että imuri. Sinä haet imurin. Mies ihmettelee, miksi et imuroi ja sinä vastaat, että pitää tietää, miten mies haluaa imuroitavan. Mistä aloitan. Mies sanoo, että tuosta nurkasta. Sinä käynnistät imurin ja imuroit nurkan. Sammutat imurin ja kysyt, että entä nyt.

Ja jatkat tätä koko illan. Et tee mitään ilman ohjetta, et siirrä nojatuolia, et moppaa jne. Teet vain sen, mitä mies sanoo tehtäväksi. Hän tekee pättökset, ihan kaikki päätökset ja sinä vain noudatat ohjeita.

Pese vessa ei riitä. Pitää kertoa, että miten. Pesuaineella vai ilman. Harjalla vai suihkulla. Lavuaari ja hana jne. Mies päättää. Sinustahan ei ole siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PORVOOSSA TAAS TAPAHTUU.

Tapahtuisikin! Mutta tämä on ihan täyttä totta minun elämässäni. Mies on myös lakannut harrastamasta seksiä kanssani, koska ei halua enempää lapsia eikä luota ehkäisyyn.

AInoa viisas teko tuolta mieheltä. Ei tuollaisen kanssa kyllä seksiä haluaisikaan, saatikka lisää lapsia... :/

Vierailija
24/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että mies on perheen mulkku.

Perheen pääksi pääsemiseen tarvitaan enemmän...