Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko huomanneet saman: ”Velat”..

Vierailija
22.02.2019 |

Monet julistavat velouttaan 30-33-vuotiaina, mutta hups, kun ikää tulee viimeistään 36-v (naisella) on moni vela saamassa lapsen.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin julistaisi ympäriinsä, että ei koskaan aio hankkia jukkapalmua ja sitten päättääkin hankkia jukkapalmun, koska "ajattelin aina että mieleni voi muuttua". Eihän silloin mikään vela ole jos elämäntilanteen takia on ensin hankkimatta lapsia mutta miettii että joskus voisi hankkia.

Vierailija
22/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin kävi näin. Onneksi mielen muuttaminen on sallittua. :)

Niin on, ja melko yleistä tämän asian suhteen :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet julistavat velouttaan 30-33-vuotiaina, mutta hups, kun ikää tulee viimeistään 36-v (naisella) on moni vela saamassa lapsen.

En oo huomannu.

Vierailija
24/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin julistaisi ympäriinsä, että ei koskaan aio hankkia jukkapalmua ja sitten päättääkin hankkia jukkapalmun, koska "ajattelin aina että mieleni voi muuttua". Eihän silloin mikään vela ole jos elämäntilanteen takia on ensin hankkimatta lapsia mutta miettii että joskus voisi hankkia.

Hyvin puettu sanoiksi! Komppaan (:

-ap

Vierailija
25/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen muuttaminen ok, kunhan sitä ei tee painostettuna. Tiedän muutaman entisen velan jotka ylipuhuttiin lapsen hankintaan. Luontaisen äitiysvaiston luullaan aina puskevan päälle, vaan näin ei näytä käyvän kaikille. Kunnalta ravaa tukitoimia ja ex vela on todennut ääneen omille kavereilleen, et ois pitänyt vaan lähteä menemään tästä suhteesta.

En aio tämän takia koskaan antaa kenenkään suostutella mua perheen perustamiseen ja jättäydyn sittemmin mielummin vaikka sinkuksi, jos kohdalle ei satu osumaan toista ehtaa vela miestä joka on jo käynyt vasektomiassa.

Vierailija
26/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vapaaehtoisesti lapseton -käsitehän on lähtenyt siitä, että nykyään pitää jotenkin perustella ja selitellä sitä miksi jostain syystä herranjumala ei ole hankkinut lapsia. Eikai se ole mikään jumalan totuus, että koska en nyt kolmekymmentävuotiaana ole toisaalta olosuhteiden takia ja toisaalta sen takia, etten ole tähän ikään mennessä ikinä halunnut lasta, tarkoita ettenkö voisi muuttaa vielä mieltäni asiasta? En kyllä käy huutelemassa ja julistamassa ympäriinsä olevani vela, mutta usein sitä joku katsoo asiakseen tiedustella ja siinä tilanteessa kyllä määrittelen lapsettomuuteni vapaaehtoiseksi valinnaksi.

Vierailija
27/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, mikähän mussa sitten on vikana, kun edelleen olen tyytyväinen vapaehtoiseen lapsettomuuteeni?

Vela 54v.

Ei se mua haittaa. Mutta on kyllä myönnettävä, että koko maailmankatsomus muuttuu, kun tenava ilmestyy. Sitä nyt ei pysty varmasti sanomaan kukaan, muuttuuko se parempaan vai huonompaan suuntaan.

Vierailija
28/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin mieli muuttuu, entä sitten?

Eihän siinä mitään. Normaalilla ihmisellä ei ole kuitenkaan tarvetta lokeroida itseään ja huutaa kovaan ääneen olevansa tietynlainen, koska hän ymmärtää, että ihminen ja mielipiteet voivat muuttua.

Vierailija
29/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös semmoinen sanontakin ole kuin "Velat muuttuu saataviksi" ? 

Vierailija
30/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään. Normaalilla ihmisellä ei ole kuitenkaan tarvetta lokeroida itseään ja huutaa kovaan ääneen olevansa tietynlainen, koska hän ymmärtää, että ihminen ja mielipiteet voivat muuttua.

Aika harva vela kokee itse tarvetta lokeroida itseään tai huutaa lapsettomuuttaan kovaan ääneen, koska se on heille itselleen ihan vaan normaali tilanne, syy siihen tulee jostain ihan muualta..

Vierailija
31/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut. Suurin osa ei "julista" lapsitoiveitaan mitenkään, ja jos joku sattuu muuttamaan mieltänsä lasten hankinnan suhteen, se ei mun päätä vaivaa.

Mä olen omassa tuttava/perhepiirissä jo ”vanha” (yli 30) lapseton.

En siis vela.

En vain stressaa ja jos jään lapsettomaksi niin ei se tunnu pahalta sekään.

Multa on kyselty että olenko hommaamassa sterilisaation nyt kun sen lainpuolesta saan? Mikä v i t t u joitain ihmisiä vaivaa?

Vierailija
32/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö yhteinen päätös, että lopetetaan nämä vela vs lapsiperhe -provot palstalta? Ilmiannetaan ne ja jätetään vastaamatta, aivan kuin Ikiksenkin aloituksille tehdään. Saataisiin palstalle jotain tasoa.

Vierailija
33/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👶🏻

Vierailija
34/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö yhteinen päätös, että lopetetaan nämä vela vs lapsiperhe -provot palstalta? Ilmiannetaan ne ja jätetään vastaamatta, aivan kuin Ikiksenkin aloituksille tehdään. Saataisiin palstalle jotain tasoa.

Olisi myös älyttömän hienoa, ettei äidin avautuessa väsymyksestään... ketjuun ei ilmestyisi velakommentteja tyyliin onneks ei oo lapsia tai mitä valitat itse halusit... ja nämä vauvapalstalla... ei käsitä ei.

Vierailija
35/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut. Suurin osa ei "julista" lapsitoiveitaan mitenkään, ja jos joku sattuu muuttamaan mieltänsä lasten hankinnan suhteen, se ei mun päätä vaivaa.

Mä olen omassa tuttava/perhepiirissä jo ”vanha” (yli 30) lapseton.

En siis vela.

En vain stressaa ja jos jään lapsettomaksi niin ei se tunnu pahalta sekään.

Multa on kyselty että olenko hommaamassa sterilisaation nyt kun sen lainpuolesta saan? Mikä v i t t u joitain ihmisiä vaivaa?

Tollo lähipiiri sinulla. Esikoinen syntyi ollessani 38 v. en onneksen joutunut vastaamaan tuollaisiin kysymyksiin, en ollut vela eikä toisaalta mitään vaikeuksia raskaaksi tulossa.

Vierailija
36/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin kävi näin. Onneksi mielen muuttaminen on sallittua. :)

Niin on, ja melko yleistä tämän asian suhteen :)

-ap

No onko siitä sinulle haittaa?

Vierailija
37/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, minulle vastasit. Omasta mielestäni myös ap:n pitäisi ymmärtää että ihmisellä voi mieli muuttua vaikka hän olis puhunut mitä tahansa ennen sitä. Koskaan en ole kuuluut velan julistavan kovalla äänellä kannaottoaan lapsettomuuteen, ihan normaalilla äänellä ovat puhuneet ja kertoneet etteivät halua lapsia ja asia on mun puolesta täysin fine, ei ole tarvetta kaivella asiaa sen kummemmin. Jos muuttaa mieltään on sekin fine. Itse olen lapseton mutten vapaa-ehtoisesti, silti minulle on huudeltu (ihan oikeasti) kuinka itsekäs olen kun en tahdo(?) lapsia ja kuinka mieleni vielä muuttuu ja blaa, blaa, blaa... Tämä siksi koska en julkisesti halua puhua vakavasta sairaudestani jonka syystä lasta en voi saada, ei se asia muille kuulu ja on minulle hyvin henkilökohtainen. Olen kuitenkin hyväksynyt tahattoman lapsettomuuteni ja osaan kyllä nauttia elämästäni ilman omia lapsia.

Vierailija
38/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut.

Vierailija
39/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä huomannut.

t:vela N36

Vierailija
40/53 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi huomaamatta.

Lapseton 45v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi