Eikö tulisi yhteiskunnalle paljon halvemmaksi jos...
minun kaltaiset mt-ongelmaiset työkyvyttömät tukien varassa kituen hengittävät saisi mahdollisuuden eutanasiaan? Minusta esim. hädin tuskin saa edes osa-aikatyöläistä kuntoutettua ja sekin vaatisi ihmeen. Ja kun tietää että se elämä olisi sitten vain päivästä toiseen selviämistä parhaimmassa tapauksessa niin miksi vaivautua kun nyt on 33 ja tätä samaa menoa jatkuisi seuraavat 30 vuotta niin silloin olisi henkisesti täysin kuollut mekaaninen olio. No joku voisi kysyä mikset itse tee sitä, no tietäen oman tuurini epäonnistuisin siinäkin ja pahasti kuten olen omassa elämässä epäonnistunut.
Kommentit (4)
Jostain syystä vanhuksia voi rääkätä ja lapsia ja vammaisia panna heitteille rahan säästötarkoituksessa, mutta meitä elämään väsyneitä ei täältä pois päästetä. Johtuisiko siitä, että me maksamme arvonlisäveroa (10-24%) kaikesta, vaikka muuten emme hääppöisiä veronmaksajia ole?
Alvia muuten maksetaan myös verosta. Katsokaas sähkölaskua: siinä on sähköveroa, joka lisätään sähkönkulutuksen ja sähkönsiirron hintojen päälle. Ja tästä verollisesta kokonaishinnasta maksetaan vielä 24% alvia.
Sinnittele. Olet sinäkin jollekulle rakas ja tärkeä, vaikket sitä nyt juuri itse jaksa uskoa. Elä sen ihmisen vuoksi ja ihan oman itsesi vuoksi parane. Se on mahdollista, vaikka hemmetin hidasta, kun aivot ovat muutenkin ylikuormittuneet.
Olen eläkkeellä mt-diagnoosilla, mutta onneksi remissiossa jo neljättä, viidettä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä vanhuksia voi rääkätä ja lapsia ja vammaisia panna heitteille rahan säästötarkoituksessa, mutta meitä elämään väsyneitä ei täältä pois päästetä. Johtuisiko siitä, että me maksamme arvonlisäveroa (10-24%) kaikesta, vaikka muuten emme hääppöisiä veronmaksajia ole?
Alvia muuten maksetaan myös verosta. Katsokaas sähkölaskua: siinä on sähköveroa, joka lisätään sähkönkulutuksen ja sähkönsiirron hintojen päälle. Ja tästä verollisesta kokonaishinnasta maksetaan vielä 24% alvia.
Sinnittele. Olet sinäkin jollekulle rakas ja tärkeä, vaikket sitä nyt juuri itse jaksa uskoa. Elä sen ihmisen vuoksi ja ihan oman itsesi vuoksi parane. Se on mahdollista, vaikka hemmetin hidasta, kun aivot ovat muutenkin ylikuormittuneet.
Olen eläkkeellä mt-diagnoosilla, mutta onneksi remissiossa jo neljättä, viidettä vuotta.
Miksi sinnittelisin elossa joidenkin ihmisten takia jos en koe elämäni olevan itselleni yhtään mielekästä? Tulee vaan ajatus että olen täällä vaan muita viihdyttämässä ja omalla viihtyvyydelläni ei ole mitään merkitystä eikä ole tärkeää. Että oma mielipide tai onnellisuus ei ole tärkeä vaan että muut en minä itse.
ap
Ymmärrän ap:tä. On keskeistä kokeeko elämänsä merkitykselliseksi. Eri ihmiset kokevat elämänsä mielekkääksi eri syistä. Esim. jollekin voi pienillä tuloilla kituuttaminen olla rankkaa, toinen kokee silti elävänsä mielekästä elämää. Kukaan ei voi tulla toiselle sanomaan että et voi etkä saa kokea niinkuin koet.
No onneksi ei ole sentään ainakaan vielä mahdollista. Ja mullakin on kokemusta kuolemantoiveista, mutta olen kuitenkin joinakin (harvoina) hyvinä hetkinä ollut kiitollinen, että olen vielä elossa kun muuten olisi joku juttu jäänyt näkemättä/kokematta.