Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen kilon laihdutus

Vierailija
22.02.2019 |

Miten voi olla näin vaikeaa laihtua noin vähäistä määrää?!?!? En siis ole ylipainoinen (163/56) mutta nyt viime vuosina on tullut nuo muutama kilo joista haluaisin päästä eroon, mutta tuntuu olevan lähes mahdotonta. Voiko ikä vaikuttaa? Olen 45v. Jos on antaa vinkkejä miten pieni painonpudotus onnistuu, niin kiitollisena otan vastaan. Kiva olisi kesään mennessä pikkuisen hoikistua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö ilta viiden jälkeen mitään. Varmana laihdut tuon määrän. Ja käy iltalenkillä vaikka 19.00 puolituntia niin takuulla laihdut. Vettä ja maata ja aamulla sitten kunnon aamupala.

Vierailija
2/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kaloreita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syö ilta viiden jälkeen mitään. Varmana laihdut tuon määrän. Ja käy iltalenkillä vaikka 19.00 puolituntia niin takuulla laihdut. Vettä ja maata ja aamulla sitten kunnon aamupala.

Vettä ja maata? En syö multaa, pikkukiviä enkä hiekkaa, laihduttaako ne muka?

Vierailija
4/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti 3,5 kg kolmessa viikossa kevyellä detoxilla. Ei lehmänmaitotuotteita, ei lihaa / kalaa / kanaa, ei viljoja, kofeiinia tai sokeria. Eikä alkoholia.

Vierailija
5/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-vuotias ja tiputtanut nyt kolme kiloa ja edelleen laskusuunnassa ollaan (60 -> 57, pituus 170). Kuutena päivänä viikossa mulla kalorit 1500 ja seitsemäntenä 2300. Tää on toiminut mulla. Salilla treenaan neljä kertaa viikossa, aerobista en tee vielä yhtään (aloitan siinä vaiheessa, kun painon putoaminen loppuu). 

Vierailija
6/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö sulla paino sitten aina ihan tismalleen samana? Mulla vaihtelee 2-3 kiloa, nousee välillä ja sitten ihan laihduttamatta laskee saman verran.

Vierailija
7/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä ja maata? En syö multaa, pikkukiviä enkä hiekkaa, laihduttaako ne muka?

mennä maata

Vierailija
8/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyykö sulla paino sitten aina ihan tismalleen samana? Mulla vaihtelee 2-3 kiloa, nousee välillä ja sitten ihan laihduttamatta laskee saman verran.

En ole aloittaja, mutta mulla paino vaihtelee normaalisti 200-300 grammaa kuukautiskierron mukaan. 2-3 kiloa kuulostaa mun korvaan hurjalta. 

Vierailija
9/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paasto" pääsiäiseen asti

Vierailija
10/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisena, mitä ihan reippaasti nyt olet, on vaikea laihduttaa, sillä keho ei halua ehdoin tahdoin tilaan, jossa voi uhata nälkäkuolema, jos mitään vähänkään vakavampaa sattuu (sairaus, nälänhätä tms.). Jos tietäisi ruokailu- ja liikuntatottumuksesi, olisi helpompaa sanoa, mikä on terveellinen tapa saada paino pysyvästi vähän alhaisemmaksi. Mutta näin yleisellä tasolla sanoisin, että karsi ruokavaliosta vähän sieltä turhimmasta päästä (jätä mahdolliset kahvileivät tai pienet herkut syömättä tai vähennä herkkupäivän herkkumäärää tai karsi vähän ruoka-annoksista riisin/pastan/kastikkeen/jonkun vastaavan määrää sekä vähennä alkoholi minimiin) pysyvästi ja lisää hieman liikuntaa pysyvästi (joko arkeen lisää kävelyä/puuhastelua tai yksi tai kaksi vähän rankempaa liikuntakertaa lisää). Ja sitten pidät noista muutoksista tosiaan kiinni jatkossa koko ajan. Nyt jos pidät jonkun laihdutuskuurin ennen kesää (etenkin, jos kituutat todella vähällä ruoalla), niin olet täällä ensi keväänä ihmettelemässä, miten saat pudotettua kuusi kiloa ennen kesää, kun koskaan ennen ei ole vaaka näyttänyt yli 60 kg.

Vierailija
11/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nuorena ja laihana laihdutin "muutaman kilon" ja se sekoitti mun syömisen ja ehkä aineenvaihdunnan peruuttamattomasti. Eli en suosittele! Etkö voisi mieluummin mennä vaikka salille kiintäytymään tai lisätä hieman muuta liikuntaa.

Vierailija
12/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pehmeämpi versio, kuuden jälkeen vain nesteitä. 

Vierailija
13/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun viisi kertaa viikossa hikeen asti, olen aina liikkunut paljon. Syön terveellisesti, enkä juo ollenkaan alkoholia. Mikään elintavoissani ei ole muuttunut ja paino on ollut suurinpiirtein sama 30 vuotta. Siksi ihmettelen tuota kolmen kilon nousua ja varsinkin sitä että se on niin jämähtänyt että ei sitten millään lähde pois. Voiko se oikeasti johtua iästä? Aineenvaihdunnan hidastumisesta? Jos ne pirun vaihdevuodet koputtelee ovella...?

-ap

Vierailija
14/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun viisi kertaa viikossa hikeen asti, olen aina liikkunut paljon. Syön terveellisesti, enkä juo ollenkaan alkoholia. Mikään elintavoissani ei ole muuttunut ja paino on ollut suurinpiirtein sama 30 vuotta. Siksi ihmettelen tuota kolmen kilon nousua ja varsinkin sitä että se on niin jämähtänyt että ei sitten millään lähde pois. Voiko se oikeasti johtua iästä? Aineenvaihdunnan hidastumisesta? Jos ne pirun vaihdevuodet koputtelee ovella...?

-ap

Vanhemmiten aineenvaihdunta vähitellen hidastuu. Etenkin, jos liikunta ei ole lihaksia kasvattavaa, meillä päälle nelikymppisillä väkisinkin lihasmassa alkaa vähetä ja rasvamassa lisääntyä, mikä hidastaa aineenvaihduntaa - samoin ne hormonaaliset muutokset. Eli sinun pitää nyt pikkaisen nipistää tuosta syömisestäsi (jos ruokavalio on oikeasti jo terveellinen, pienennä hieman annoksia/korvaa pieni osa muusta ruoasta vielä isommalla määrällä kasviksia) ja lisää liikuntaan (tarvittaessa) selvästi lihaskuntoa kohottavaakin tekemistä aerobisen treenin oheen. Lihasmassaa voi hyvin päällä nelikymppisenäkin lisätä, jos ei ole aiemmin säännöllisesti lihaskuntoaan harjoittanut. Ja kunnon treenillä saa ainakin sen nykyisen lihasmassan säilytettyä, mikä sitten on tuon aineenvaihdunnan kannalta merkityksellistä.

Toki voit myös "tyytyä" siihen, ettet viittäkymppiä lähestyessäsi nyt enää ole samassa painossa kuin nuorempana, kun nyt kuitenkin olet painon perusteella hoikka ihminen edelleen. Olisitko oikeasti onnellisempi tuon maagiset kolme kiloa kevyempänä, jos se tarkoittaisi jatkuvaa kyttäämistä ja kituuttamista? Onko 45-vuotiaana oikeasti se ulkonäkö vielä niin tärkeä, että tuohon kolmen kilon pudottamiseen kannattaa ryhtyä?

Vierailija
15/15 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vanhemmiten aineenvaihdunta vähitellen hidastuu. Etenkin, jos liikunta ei ole lihaksia kasvattavaa, meillä päälle nelikymppisillä väkisinkin lihasmassa alkaa vähetä ja rasvamassa lisääntyä, mikä hidastaa aineenvaihduntaa - samoin ne hormonaaliset muutokset. Eli sinun pitää nyt pikkaisen nipistää tuosta syömisestäsi (jos ruokavalio on oikeasti jo terveellinen, pienennä hieman annoksia/korvaa pieni osa muusta ruoasta vielä isommalla määrällä kasviksia) ja lisää liikuntaan (tarvittaessa) selvästi lihaskuntoa kohottavaakin tekemistä aerobisen treenin oheen. Lihasmassaa voi hyvin päällä nelikymppisenäkin lisätä, jos ei ole aiemmin säännöllisesti lihaskuntoaan harjoittanut. Ja kunnon treenillä saa ainakin sen nykyisen lihasmassan säilytettyä, mikä sitten on tuon aineenvaihdunnan kannalta merkityksellistä.

Toki voit myös "tyytyä" siihen, ettet viittäkymppiä lähestyessäsi nyt enää ole samassa painossa kuin nuorempana, kun nyt kuitenkin olet painon perusteella hoikka ihminen edelleen. Olisitko oikeasti onnellisempi tuon maagiset kolme kiloa kevyempänä, jos se tarkoittaisi jatkuvaa kyttäämistä ja kituuttamista? Onko 45-vuotiaana oikeasti se ulkonäkö vielä niin tärkeä, että tuohon kolmen kilon pudottamiseen kannattaa ryhtyä?

Tämä oli hyvä kommentti, kiitos siitä. Kyllä, ulkonäkö on minulle tärkeää, mutta siitä syystä en halua pudottaa noita kiloja, vaan en vain viihdy tässä nykyisessä painossani. Turvonnut ja plösö olo koko ajan. Aloin kyllä ajattelemaan että ehkäpä kuitenkin suurin ongelma on pääni sisällä... Jos olisin armollisempi itseäni kohtaan saattaisin myös voida paremmin...

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi