En pysty rankaisemaan teiniä, koska etävanhempi lellii
Minulla ei ole mitään määräysvaltaa, koska tyttö menee isälleen jos annan arestia. Jos kotiintuloaika venyy viestettelen tuntitolkulla ja sitten vastaa olevansa isällään ja sitten viestittelen eksälleni ja tämä vastaa joskus jos tekee mieli. Tyttö voi pitää monen viikon mykkäkoulun jos on minulle vihainen, enkä voi yhtään mitään. Miten saisin eksäni uskomaan, että hänen on laitettava tyttö vastuuseen teoistaan?
Kommentit (21)
Eikö teillä ole sen vertaa toimivaa kommunikointia ja yhteisiä kasvatustavoitteita että pääsisitte tuollaisesta yhteisymmärrykseen?
Anna sille selkäsauna äläkä mitään arestia. Sitä se ei vältä pakenemalla, ellei ole sinua nopeampi.
Tyttö pysyvästi asumaan isänsä luo. Joka toinen viikonloppu yöksi sinun luo, ja tietenkin vietät tytön kanssa aikaa vaikka harrastuksissa tai kauppoissa käyden, mutta päävastuu arjen hallitsemisesta isälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole sen vertaa toimivaa kommunikointia ja yhteisiä kasvatustavoitteita että pääsisitte tuollaisesta yhteisymmärrykseen?
Ei ole kunnollista kommunikaatiota, koska mies ei vastaa viesteihin tai puheluihin välttämättä edes samana päivänä.
-ap
Jätä se sika. Ai niin sä jätit jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kunnollista kommunikaatiota, koska mies ei vastaa viesteihin tai puheluihin välttämättä edes samana päivänä.
-ap
no sitten tilanne on varmaan niin sanotusti "paha"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
no sitten tilanne on varmaan niin sanotusti "paha"
Sanos muuta.
-ap
Tämä on niin uskomatonta ja hyvin yleistä nykyään. Toinen vanhempi haluaa olla se kiva ja cool ja vie arvovallan kaikelta kasvatustyöltä. Neuvoja en tähän keksi mutta takaan ettet ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö pysyvästi asumaan isänsä luo. Joka toinen viikonloppu yöksi sinun luo, ja tietenkin vietät tytön kanssa aikaa vaikka harrastuksissa tai kauppoissa käyden, mutta päävastuu arjen hallitsemisesta isälle.
En luota hänen kykyihinsä kasvatuksessa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika. Ai niin sä jätit jo.
Ja kakara myös
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä ei ole eron jälkeen ollut puhevälejä lastensa äitiin eikä äidillä ole mitään halua korjata tilannetta. Mielenkiinnolla odotan kun hänen lapsensa ovat teinejä, mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No mutta, mitä voit menettää kun ei nytkään asiat toimi...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No mutta, mitä voit menettää kun ei nytkään asiat toimi...?
Aina voi huonommin mennä.
-ap
Meillä oli vähän tuollaista, paitsi että poika oli vkovko-systeemillä, ja mies oli se ankarampi. Lopputuloksena 15 v muutti kokonaan minun luokseni ja katkaisi välinsä isäänsä, joka ”vain kasvatti”. Isän mielestä minä en osannut kasvattaa ja olin liian lepsu.
Täysi-ikäisenä poika solmi välinsä isään. Nyt hän on jo aikuinen ja kysyin pojalta taannoin, mitä ajattelee nyt jälkiviisaana, olisiko pitänyt toimia toisin. Ei kuulemma. Hän olisi ennemmin lähtenyt kaduille tai sijaiskotiin kuin takaisin isän luokse.
Tällä kokemuksella sanon, että anna lapsen olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kyllä on jo myöhäistä miettiä kasvatusta ku on jo pilalla
Arestia teinille? Miksi ihmeessä? Ei ole ihme, että teini menee mieluummin isälleen. Teini ei ole mikään koira.
Mä ratkaisin omalla kohdallani asian roudaamalla teinin kamat isälleen työpöytää ja kirjahyllyä myöten tällaisen karkureissun aikana, jolla uhkaili ettei ikinä tuu kotiin ja isä komppasi, että joo tietysti voit jäädä. Jos siellä on kivempaa niin voi mun puolesta jäädä.
Alkoi muuten aika äkkiä exältäkin löytyä niitä sääntöjä, kun tyttö vei koko huushollia 100-0 ja tyttö olis halunnut takaisin mun luo, kun kouluun oli lyhyempi matka ja ei ollutkaan enää lupa tehdä ihan mitä vain, esim. notkua yötä myöten ulkona. En ottanut, viikonloppuisin saa tulla, jos osaa käyttäytyä. En vaan jaksa kuunnella solvauksia, olkoot muualla.
up