Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys kaupan pakaste marjoista

Vierailija
21.02.2019 |

Tarviiko suomalaisia pakaste mansikoita ja mustikoita käsitellä jotenkin esim keittämällä ennen käyttöä? Menisivät smoothieen.
Ja tiedän kysyväni tyhmiä mutta ensimmäistä kertaa ostin kaupan pakaste altaasta kun yleensä on itse kerätty ja pakastettu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää ilman keittämistä.

Vierailija
2/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt keittämään rupea, niistä tulee hilloa. Ja katoaa kaikki vitamiinit. Ihan samanlaisia marjoja ne on, oli sitten itse kerätty tai 'kaupan' marjoja, ja käytetään aivan samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ei tarvitse käsitellä mitenkään.

Olen syönyt virolaisiakin tyrnejä sellaisenaan, mutta muuten kyllä kuumentaisin ulkomaalaiset marjat.

Vierailija
4/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisia käytän ihan huoletta kyllä.

Vierailija
5/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanat

Vierailija
6/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastemarjoista on yhdys sana. 

Pakastemansikoita ja -mustikoita on yhdys sana ja eriävä yhdys sana. Samoin pakastealtaasta on yhdyssana. En usko tuolla kirjoitustaidollasi osaavasi tehdä mitään smoothieta.

Vierailija
7/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt virolaisiakin tyrnejä sellaisenaan, mutta muuten kyllä kuumentaisin ulkomaalaiset marjat.

Hyvin on saatu tämä kotimaisuus markkinoitua. Luuletko tosiaan että vaikka ranskalaiset mansikat on jotenkin huonompia tai vaarallisempia kuin suomalaiset? Mitäs jos ne ranskalaiset ajatteleekin, että 'kotimaiset' (= ranskalaiset) marjat on hyviä ja turvallisia, mutta ulkomaalaiset (esim. suomalaiset) on jotenkin kyseenalaisia?

Vierailija
8/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hir ve än po ttu ma ista luk ea kirj oit us virh eell istä te kstiä.

Vierailija
9/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta!

Herukka!

säilyttää vitamiinit kyllä ihan ok vaikka keittelisi sitä oikein

Keitto!

Levyllä.!

- Kieli puoli poliisi

Vierailija
10/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on saatu tämä kotimaisuus markkinoitua. Luuletko tosiaan että vaikka ranskalaiset mansikat on jotenkin huonompia tai vaarallisempia kuin suomalaiset? Mitäs jos ne ranskalaiset ajatteleekin, että 'kotimaiset' (= ranskalaiset) marjat on hyviä ja turvallisia, mutta ulkomaalaiset (esim. suomalaiset) on jotenkin kyseenalaisia?

Etkö ole ikinä lukenut puolalaisista pakastevadelmista?

Vierailija
11/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytetään yleensä kraanavettä (juomakelpoista) viljeltyjen marjojen kasteluun. Metsämarjoissa toki voi jotain pöpöjä pyöriä jos huono tuuri käy, mutta järkiään nekin ovat turvallisia.

Ulkomaalaiset marjat ovat viljeltyjä, ja viljelmiä kastellaan paikallisella kraanavedellä (juomakelvotonta) jos tuuri käy, tai sitten ihan mistä tahansa vesistöstä otetulla vedellä (juomakelvotonta).

Kysymys ei siis ole kotimaisten marjojen paremmuudesta, vaan siitä kuinka paljon niitä marjoja on marinoitu e. coli -pitoisella vedellä ennen pakastamista.

Vierailija
12/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanat

Elämäsi on varmaan aika vaikeaa kun joudut takertumaan jokaiseen kirjoitusvirheeseen, oletko ajatellut terapiaan menemistä?

Vierailija
13/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhelin katkoo sanat, vaikka kirjoittaisin ne yhteen. Usein vaikka huomasin ja korjaan, niin katkoo uudestaan. Joten yrittäkää laajentaa tajuntaanne ja lukea rivien välistä. 🖐️ tuosta voitte lukea.

Vierailija
14/14 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastemarjoista on yhdys sana. 

Pakastemansikoita ja -mustikoita on yhdys sana ja eriävä yhdys sana. Samoin pakastealtaasta on yhdyssana. En usko tuolla kirjoitustaidollasi osaavasi tehdä mitään smoothieta.

Pedanttimaisuutenne vuoksi en usko että osaatte muuta kuin saiverrella. Olette pakertaneet äidinkielwn parissa psykoosinomaisesti liian kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi