Muhkura ylävatsassa???
Mulla on jo pitkään tuntunu että erityisesti kun istun niin ilmestyy ylävatsaan muhkura esiin vasemmalle puolelle. Oikealla muodostuu myös mutta ihan huomattavasti pienempi?? Luulin ensin että johan on vatsalihakset yllättäny mutta oikealla ei kyllä muodostu samanlaista muhkuraa vaikka kuinka jännittäisi sitä. Muhkura tuntuu pehmeältä ja ei ole aiheuttanu tietääkseni ongelmia :( apua
Kommentit (7)
Älä sulje puhelinta. Palstalta on apu tulossa.
Pitääkö käydä näyttämässä jos sattuu olemaan tyrä? Oon siis melkeen 18 vasta, semi hoikkakin. Tää muhkura on siis vasemmalla ylävatsassa, ei ole mitenkää suuri kokoinen mutta kämmenen kokoisella alalla. Musta tuntuu että se on osittain kylkiluiden päällä. Se ei oo aiheuttanu mitään oireita ja kiinnitinki enemmä siihe huomiota vasta kun jännitin vatsaani.
Mäkin veikkaan palleatyrää. Kyllä se hyvä olis lääkärille näyttää ennenkuin tulee ongelmia, joista lievin on krooninen närästys.
Kaikki kuvat mitä tyrästä löysin googlekuvahausta niin on kyllä ihan erilaisia ja ”korkeampia” kuin tämä. On siis kämmenen kokoinen alue ja turvolla max 2cm. Tyräkuvissa joita löysin näytti ihan pallolta..
Terkkarille loman jälkeen, ellei jotain hälyyttävää tapahdu.
Ap
tuskin saat apua tuohon vaivaan
mulla tuli tuollainen painonnostosta väärällä tekniikalla kuulemma. Ja töissä nostellut paljon laatikoita kovassa yskässä niin repesi ilmeisesti vatsakalvoon pieni vekki ja pullahtaa aina ulos. Menee työntämällä takaisin. Raskaanaolevilla naisilla tulee välillä sama. Sen voi kuulöemm treenata umpeen tekemällä vatsalihaksia oikein. En oikein ole tajunnut miten se oikein onnistuu.
Ei tuosta ole pahemmin haittaa.
Tyrä?