Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion istuttaa kesäksi kukkia -Sinccis kyselee apua

Vierailija
21.02.2019 |

Mistä saa halvimmat ja parhaimmat isot amppelit?

Ei vaan ikkunalauta on jo täynnä yrttejä ja aurinko paistaa!! Lisää pitäisi laittaa, mutta mistä hyvät ja isot amppelit. Esim. rosmariini on ollut mulla tuommoisessa pienessä ruukussa läpi talven ja selvinnyt. Sen voisi istuttaa vähän isompaan.

Sinccis

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jostain Etolasta tai vastaavasta joku iso muovikippo, jonka valjastat ruukkukäyttöön? Tai joku punottu pajukori vaikka, esim. Jyskissä on iso valikoima näitä. Sinne muovipussi (tarkista ensin vedenpitävyys!) sisälle ja avot, siinäpä hieno ruukku. Tai tosiaan joku ruma muovikippo sinne pajukorin sisälle piiloon vaan. Siihen korin reunaan saa varmaan kohtuullisen helposti narutkin kötösteltyä kiinni.

Se reikienkin poraaminen voi toimia, tai sitten ei. Mutta utelias ja viitseliäinen ihminen varmaan kokeilee sitäkin. Minä laittaisin laiskana vaan ne amppelinarut. Kun sen kerran paikalleen väkertää niin eipä ne enää sen jälkeen vaivaa aiheuta.

Saviruukusta tulee kyllä tolkuttoman painava, oon samaa mieltä. Siinä on kiinnikkeet lujilla kun kastelee ruukun kunnolla märäksi.

Vierailija
22/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä toi alunen herätä luottamusta jos sitä kallistaa, niin vedet on lattioilla. 

Pitää olla umpinainen.

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinc cis ei kaipaa apua vaan jonkun kertomaan hänelle mistä hän saa mitäkin halvimmalla. Hän ei jaksa nähdä itse vaivaa, kun voi h yväksikäyttä ä muita. 

Vierailija
24/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinc cis ei kaipaa apua vaan jonkun kertomaan hänelle mistä hän saa mitäkin halvimmalla. Hän ei jaksa nähdä itse vaivaa, kun voi h yväksikäyttä ä muita. 

Miksi aina näihin hyvän mielen ketjuihin eksyy näitä ikäviä ihmisiä, joilla ei ole koskaan elämässään mitään hyviä tarkoitusperiä.

Sinccis

Surettaa, että tästä kansasta osa on tuollaisia.

Vierailija
25/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina näihin hyvän mielen ketjuihin eksyy näitä ikäviä ihmisiä, joilla ei ole koskaan elämässään mitään hyviä tarkoitusperiä.

Sinccis

Surettaa, että tästä kansasta osa on tuollaisia.

Ai realisteja, joo todella surullista ettei kaikki palvo sinua kyseenalaistamatta motiivajasi joissa on aina jotain korjatavaa. 

Vierailija
26/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jostain Etolasta tai vastaavasta joku iso muovikippo, jonka valjastat ruukkukäyttöön? Tai joku punottu pajukori vaikka, esim. Jyskissä on iso valikoima näitä. Sinne muovipussi (tarkista ensin vedenpitävyys!) sisälle ja avot, siinäpä hieno ruukku. Tai tosiaan joku ruma muovikippo sinne pajukorin sisälle piiloon vaan. Siihen korin reunaan saa varmaan kohtuullisen helposti narutkin kötösteltyä kiinni.

Se reikienkin poraaminen voi toimia, tai sitten ei. Mutta utelias ja viitseliäinen ihminen varmaan kokeilee sitäkin. Minä laittaisin laiskana vaan ne amppelinarut. Kun sen kerran paikalleen väkertää niin eipä ne enää sen jälkeen vaivaa aiheuta.

Saviruukusta tulee kyllä tolkuttoman painava, oon samaa mieltä. Siinä on kiinnikkeet lujilla kun kastelee ruukun kunnolla märäksi.

No kyllä se vähän tavallaan aiheuttaa, kun yksi paikka olisi takaoven edessä, eli sitä joutuu keväällä sitten välillä siirtelemään ja juuri sen olen kokenut hankalaksi noissa valmiissa naruissa, koska se ruukku liikkuu siellä narujen sisällä minne sattuu ja voi kallistua ym. 

Talvella tietty en ovea tarvi juurikaan.

Sinccis

Vierailija
27/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vala askartelubetonista ruukut ja puno makrameetekniikalla ne amppelinarut.

Vierailija
28/31 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat niitä muoviamppeleita, niin ainakin Exotic Gardenilta saa tilattua. Kaupoissa en ole nähnyt.

Vierailija
29/31 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Coubi-amppeleita ja niissä ei ole pohjissa reikää. Se alimpana oleva muovialusta on vain sitä varten, jos kastellessa kastelee yli tai ohi ruukusta. Jollakin verkkokauppasivustolla amppelin kuvaus on harhaanjohtava, koska todellisuudessa siinä ne kaikki kolme ruukkuosaa ovat pohjasta umpinaisia, ja ruukkujen sisäpuolella on välipohja, jonka alle ylimääräinen vesi jää säilöön eli vesi jää ruukun pohjalle. Niissä on siis kestokastelujärjestelmä samassa. Ja ne sopivat myös sisäkäyttöön. Ne ovat yhtä suuria kuin tavalliset amppelit, mutta samassa on siis kolme päällekkäin. Noissa on sekin hyvä puoli, että välipohjan ansiosta ne eivät tule täyteen multaa ja ovat siksi aika kevyitä täytettyinä.

Miten olisi pesuvati tai muovinen lasten kahluuallas amppelina, siihen saisi riittävästi kasveja.

Vierailija
30/31 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myydä amppeleita tyhjinä.

Vierailija
31/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringeblummat ovat kivoja ja helppo hoitoisia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän