Kyläpaikassa ei mitään tarjottavaa lapselle
Kävimme miehen sukulaisen luona kylässä, ja oletin että kahvipöydässä olisi ollut jotain lapselle sopivaa tarjottavaa.
Noh, tarjottavaa oli kyllä, muttei mitään jota voisi antaa 1-veelle! Tarjolla oli esim. suklaakakkua, sokerisia keksejä ja järkyttävän suolaisia herkkuja.
Istuimme mieheni kanssa kahvipöytään hieman vaikeina, ja sylissä oleva 1v tietysti olisi halunnut syödä kaikkea. Tästä aiheutui tietysti kamala uhmakohtaus, tottakai tyttö olisi halunnut syödä samaa kuin me muut.
Lapselle ei ollut siis tarjolla mitään, joten joutui olemaan nälissään koko kyläilyreissun samalla kuin muut mässyttävät vieressä.
Jäin miettimään olisiko asiasta pitänyt sanoa kyläpaikkaan? Musta tuntuu oudolta että kutsutaan ensin koko perhe, mutta sitten ei kuitenkaan huomioida kaikkia.
Kommentit (52)
Minä kävin kerran kylässä taloudessa jossa asui nainen kahden täysi-ikäisen tyttärensä kanssa eikä kukaan tajunnut edes piirakkaa vieraalle tarjota. Oli tympeää porukkaa!
-M34
Mulla oli pikkulapsille kurkku- ja porkkanasiivuja, viinirypäleitä, maissinaksuja ja muumikeksejä.
Kylään otin omat eväät koska en antanut moskasafkaa lapselle taaperoiässä (karkkia jädeä kakkuja keksejä)
Lapsi on nyt koululainen ja on ehtinyt vauvaiän jälkeen hyvin syödä.
Mutta pointti: omat eväät mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksivuotiaasi on erikoisruokavaliolla, mikset pidä ruokia mukana? Normaali yksivuotias voi syödä kaikkea mitä aikuisetkin.
Eikä voi. 1-vuotiaan EI tarvi saada jotakin suklaakakkua tai keksejä. Mun lapsi sai ensimmäisen kerran alkaa maistella herkkuja, kun oli 3.
Jankkaa mitä jankkaat, mutta jos olet lukenut ketjun läpi, tajuat että ap on joko provo tai pähkähullu. Ensimmäisessä viestissä marmatetaan sitä ettei kyläpaikassa ollut mitään 1-vuotiaalle sopivaa syötävää, myöhemmin nuristiin jo siitä ettei sille mitään eväitäkään voinut kotoa ottaa kun se alkaa raivoamaan jos ei saa keksiä kun muutkin saa. Että kyllä tää 1 vee on jo syötetty kekseistä turvoksiin jo aikaisemmin, ei se muuten niiden perään osaa rääkyä. Tai vaihtoehtoisesti tätä uhmaavaa 1 vuotiasta ei ole todellisuudessa edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksivuotiaasi on erikoisruokavaliolla, mikset pidä ruokia mukana? Normaali yksivuotias voi syödä kaikkea mitä aikuisetkin.
Eikä voi. 1-vuotiaan EI tarvi saada jotakin suklaakakkua tai keksejä. Mun lapsi sai ensimmäisen kerran alkaa maistella herkkuja, kun oli 3.
Aiavan oikein, niin minun tuntemani viisaat vanhemmat ovat tehneet ja lapset ovat murrosiässä eikä hampaissa reiän reikää. Nyt toki pistelevät karkkja kuin muutkin, mutta pitkään oli se nimetty karkkipäivä.
Onpa hienoa että tunnet ihmisiä joilla on hammasharjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä mammoja joiden piltit opettelee kävelemäänkin pehmustettu kypärä päässä.
Inhottavasti sanottu. Älykkäät vanhemmat eivät opeta lapsiaan sokerin syntiin tuossa iässä. Sen kerkiivät oppimaan paljon myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiavan oikein, niin minun tuntemani viisaat vanhemmat ovat tehneet ja lapset ovat murrosiässä eikä hampaissa reiän reikää. Nyt toki pistelevät karkkja kuin muutkin, mutta pitkään oli se nimetty karkkipäivä.
Satunnaista sokerin syömistä pahempaa hampaille on jatkuva napostelu.
yksi vuotiasta imetetään ja vie omat ruoat
Jos ei halua antaa lisättyä sokeria lapselle, niin sitten kantaa omat eväät mukaan. En vaadi sellaista kyläpaikassa, koska se on omanlaisensa kikkailu leipoa hedelmistä onnistunutta nisua.
Imeväinen vielä oikeastaan 1v, eli todellakin omat eväät, tai sitten sitä suklaakaakkua ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä mammoja joiden piltit opettelee kävelemäänkin pehmustettu kypärä päässä.
Inhottavasti sanottu. Älykkäät vanhemmat eivät opeta lapsiaan sokerin syntiin tuossa iässä. Sen kerkiivät oppimaan paljon myöhemminkin.
Älykkäät vanhemmat eivät tee sokerista ja herkuista numeroa, suuntaan tai toiseen. Herkkuja ei kielletä mutta ei niitä ole jatkuvast tarjoillakaan.
Mulla nuorin lapsi 15v. Ei mitään muistikuvaa 1v. syömisistä.