Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon teillä työssäkäyvillä lapsiperheellisillä käy viikonloppuvieraita?

Vierailija
21.02.2019 |

Ja millaista työtä teette te, joilla käy usein koko viikonlopun viipyviä vieraita? Itsellä on melko raskas ja kiireinen työ, mikä vaatii paljon sosiaalisuutta. Arki-illat menevät kotitöissä, ruoanlaitossa ja lasten harrastuskuljetuksissa. Aika usein pitää miehen kanssa tarkkaan sopia, kuka missäkin on ja milloin, että arki toimii. Viikonloppuisin ei paljon muuta jaksa, kuin hoitaa pakolliset kotityöt. Parasta lauantai-iltaa taitaa olla saunominen, lasi viiniä ja joku kiva tv-sarja. Joka kerta kun meille olisi tulossa vaikka vain yksikin ihminen viikonlopun viettoon, ja vaikka se olisi miehen kaveri, eli ei tarvitsisi juurikaan edes välittää, ei meinaa jaksaa millään. Pelkkä ajatus siitä, että joku vieras on siinä koko ajan ja puhua pälättää, on kauhean raskas. Ihan kamalaa. Miten tässä näin kävi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 19.v 17.v ja 13.v. Ollaan molemmat miehen kanssa fyysisissä töissä klo 7-16. Itse olen introvertti ja vietän mielellään kotona aikaa perheen kesken, mutta lapset siinä iässä, että yleensä ruokapöydässä on edes yksi ruokittava lisää. Mieheni ja minun kavereita ei juurikaan käy, mutta minun äitini käy n kerran viikossa ja veljeni välillä viikonloppusin tulee syömään. 

Olen itse introvertti ja en kamalasti jaksa vieraita, mutta perheen tietysti jaksan. Lapsien tyttö ja poikakaverit ja kaverit ei haittaa, ovat mukavia ja osa kuin perhettä. Vanhin poika armeijassa tällä hetkellä ja viettävät välillä viikonloppua täällä tyttöystävänsä kanssa, keskimmäinen poika viettää lähinnä aikaa omassa huoneessaan poikaystävänsä kanssa ja hengaa välillä meidän kanssa olohuoneessa. Tytär on yleensä myös omassa huoneessa kavereidensa kanssa, mutta tykkäävät tulla meidän kanssa viettämään aikaa olohuoneeseen ja isän meikkaaminen ja stailaaminen on ollut viimeaikojen lempparijuttu tyttöjen mielestä. 

Välillä väsyn ja haluan viettää vain perheen kanssa aikaa, mutta toisaalta pidän, että kotona on elämää ja varsinkin siitä, että lapset ovat meillä kavereidensa kanssa, kun että olisivat kavereillaan. Lapset sen verran vanhoja, että saan omaa aikaakin.

Vierailija
2/3 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieraita ei koskaan mutta ruokavieraita n kerran kk.

Toimistohommia, minä ja mies myyntijohtajia. Molemmilla paljon työmatkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siis paljon lasten kavereita, eikä se minua haittaa, vaikka viipyisivät pitkään. Ruokaa meillä on aina tarjoilla lasten kavereillekin. Lähinnä kai se on sitä, että ei jaksa seurustella ja olla jotakin varten tunnista ja päivästä toiseen, haluaa olla vähän omissa oloissaan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan