Parhaat perusoluet?
Lagereista pidän erityisesti Stella Artoisista ja Fostersista. Vehnäoluista Paulaner on parhaasta päästä.
Blanc oli raikas vehnäolut, mutta meni pilalle, kun siihen lisättiin keinotekoisia makeutusaineita.
Alecoq oli hyvä ohratärkkelysolut ennen, mutta sitä kevennettiin ohramallasta vähentämällä, jonka seurauksena se ei enää kuohua kunnolla.
Kommentit (71)
Jonkun tarjoama eli ilmainen olut.
Omat suosikkini ovat Bernard ja Kozel.
Laagerit kaikki liian samanmakuisia
Juon lähinnä vain saunan yhteydessä. Ja senkin olen vaihtanut alkoholittomaan Crispiin. Maun vuoksi, on raikas.
Mä luin parhaat peräsuolet :D Mutta mulle perusoluet on niitä Karjaloita ja Karhuja, nuo on jo fiinimpiä nuo Stella Artoisit yms. Perusoluista tykkään eniten Karhusta.
Jos haluaa krapulan niin kalja on ihan hyvä juoma.
Vierailija kirjoitti:
Omia suosikkeja on Velko Kozel, Pilsner Urguell, Laitilan mallaskuon Kukko pils (vahva) ja Nokian panimon Keisari lager. Löytyy lähikaupastani.
Nämähän onkin ne parhaat. Samanlainen olutmaku. Karhu Kupari on myös hyvä.
Erottaisko joku noita sokkotestissä?
Ainakin yhdessä tubesta löytyvässä kävi niin että "poronkusi" eli lapin kulta voitti.
Oli siinä ennakkoasenteisella ihmettelemistä!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhdessä tubesta löytyvässä kävi niin että "poronkusi" eli lapin kulta voitti.
Olut ammattilainen erottaa helpostikin. Kyllähän noissa on makueroa ja värieroa. Pintahiivaolut, lager, tumma olut jne.
Peruslagereita ei värieron perusteella erota, mutta on niissä makueroja. Suomalaiset bis set on vetisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut ammattilainen erottaa helpostikin. Kyllähän noissa on makueroa ja värieroa. Pintahiivaolut, lager, tumma olut jne.
Peruslagereita ei värieron perusteella erota, mutta on niissä makueroja. Suomalaiset bis set on vetisiä.
Suomalaiset bis set on vetisiä... ja kitkeriä.
Omia suosikkeja on Velko Kozel, Pilsner Urguell, Laitilan mallaskuon Kukko pils (vahva) ja Nokian panimon Keisari lager. Löytyy lähikaupastani.