Miten selviytyä hautajaisista tässä tilanteessa?
Olen miehen jo aikuisten lasten äiti ja olimme yhdessä lähes 30 vuotta. Mies löysi uuden rakkauden joitakin vuosia sitten ja lähti luotani. Kaipaan ja rakastan häntä yhä, mutta hautajaisiin meno ja tuon naisen suru siellä ovat jotakin, jota en voi käsitellä enkä halua häneen törmätä. He olivat yhdessä vain muutaman vuoden ja meillä oli koko elämä yhdessä lapsien kanssa.
Tuntuu ihan todella vaikealta mennä sinne sen naisen takia. Hänelle kerrotaan osanotot ja minä en ole kukaan?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Olen miehen jo aikuisten lasten äiti ja olimme yhdessä lähes 30 vuotta. Mies löysi uuden rakkauden joitakin vuosia sitten ja lähti luotani. Kaipaan ja rakastan häntä yhä, mutta hautajaisiin meno ja tuon naisen suru siellä ovat jotakin, jota en voi käsitellä enkä halua häneen törmätä. He olivat yhdessä vain muutaman vuoden ja meillä oli koko elämä yhdessä lapsien kanssa.
Tuntuu ihan todella vaikealta mennä sinne sen naisen takia. Hänelle kerrotaan osanotot ja minä en ole kukaan?
Älä mene, älä ole hölmö.
Kirkkoon voit mennä, mutta jätä muistotilaisuus väliin.
Hankala tilanne. Ehkä mukana kuitenkin pieni ripaus myös katkeruutta miestä kohtaan? Pää pystyssä käyt kirkossa laskemassa kukat arkulle?
Otan osaa suruusi. Mitä mieltä lapset ovat tilanteesta? Saisitko heiltä tukea?
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisit?
Ehkä rakkaiden lastensa tueksi? Toki, jos lapset ovat jo aikuisia, itse en menisi. Meillä on sama tilanne, mutta ukonrutjake tiettävästi elää vielä. En oikein usko, että kaiken jälkeen lapsetkaan menisivät, tosin.
Meillä vastaavassa tilanteessa ex-vaimo meni lasten kanssa etupenkkiin. Menivät ensimmäisenä laskemaan kukat. Ex-vaimo ei tullut muistotilaisuuteen. Nyksä järjesti hautajaiset.
Mene kirkkoon/kappeliin, mutta missaa muistotilaisuus, niin mä tekisin. Tai laittaisin vain adressin muistotilaisuuteen lastesi mukana.
Käy asiaa läpi omien ystäviesi kanssa ja etenkin lasten kanssa surkaa kuollutta isää. Hautajaiset on vain yksi ohimenevä tilaisuus, suru valitettavasti kestää paljon pidempään. Ikävää, että yhteinen elämänne päättyi tällä tavalla. Lämmin osanottoni.
Koska lapsenne ovat jo aikuisia, voivat mennä keskenään. Itse en menisi tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsenne ovat jo aikuisia, voivat mennä keskenään. Itse en menisi tuossa tilanteessa.
Jotkut ihan aidosti surevat eksäänsä. En tietenkään olisi mennyt hautajaisiin, mutta minuakin kosketti kovasti se, kun vuosikausien takainen ensimmäinen poikaystäväni kuoli. Tätini suri kuollutta ex-miestään ja lastensa isää, vaikka erosta oli 30 vuotta.
Miksi menisit?