Onko miehen submissiivisuus tabu?
Aloin naisena ihmettelemään tätä.
Elämme melko vapaassa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, mutta jostain syystä miehet jotka haluaisivat alistua naiselle seksuaalisesti leimataan automaattisesti pervoiksi, kummajaisiksi, miehiksi jotka eivät ole löytäneet miehisyyttään, tms. Näin kävi "miten reagoisit"-ketjun kivan oloiselle miehellekin.
50 shades of grey on mainstreamia, samoin kuin polygamia ja sukupuolen vaihtaminen.
Tsekkasin juuri pari tutkimusta aiheesta ja kävi ilmi että miehistä ensisijaisesti submissiivisia on yli 20% (!). Eli viidesosa miehistä on "kaapissa", aivan kuin homot tai lesbot aikanaan.
Miksi? En kirjoita pidempään koska jos olen oikeassa, tämä ketju poistuu salamannopeasti, vaikka muista vastaavista aiheista ketjuja on nytkin etusivulla...
Kommentit (45)
Eihän se mikään tabu ole. Yleensä naiset ei vaan tykkää siitä. Minkä sille voi, ei kumpikaan voi muuttaa mieltymystään. Täytyy vaan löytää sellainen nainen joka siitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin parisuhteen nynnyn miehen kanssa. Mies antaisi minulle tyydytyksen kuten haluan, joskus saisi myös itse nautintoa. Minulla olisi lupa myös muihin miehiin. En koskaan haluaisi seurustella dominoivan alfan kanssa, mutta näin kaikilla olisi hyvin.
Muuten jees mutta vieraissakäyntiä en sulata. On todella sydämetöntä ja ilkeää edes ehdottaa tuollaista jos puhutaan parisuhteesta. Polyamoria on sitten jotain muuta eikä siinä puhuta terveestä suhteesta.
.
Tarkoitin aisankannattamista tässä, enkä pettämistä. Eli mies myös saisi nautintoa tästä, koska on alistuva.
Yksi juttu minkä huomaa että jos mainitaan tuo että toinen dominoi seksuaalisesti, niin oletetaan heti BDSM-jutuksi. Ja jos nainen on dominoiva osapuoli, oletetaan että mies on jonkinlainen kotiorja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan suurin osa eksistäni (lasken sekä lyhyemmät että pidemmät seurustelut ja ei-niin-vakavat tapailut myös) on olleet enemmän tai vähemmän alistuvia. En tiedä johtuuko se siitä, että itse olen aika vahvanoloinen nainen ja vedän puoleeni tietyntyyppisiä miehiä. Harmi, koska mulle submissiiviset miehet on turn-off.
Minusta se, että joku aihe ei herätä isommin kiinnostusta, ei tarkoita, että se olisi tabu. Omista eksistäni yksi paljastui subiksi ja samoin minulle se on turnoff enkä sen jälkeen pystynyt kokemaan häntä haluttavaksi. Eikä se ole tabu, ei salaisuus, ei mikään sellainen asia mistä edes koskaan olisin jotain muuta väittänytkään.
No jaa - mutta tosi monille naisille se just nimenomaan on turn-off. Jos mies paljastaa mieltymyksen vaikka kolmelle naiselle joista pitää ja kaikki torjuu, niin neljännen kohdalla voi alkaa miettiä voisiko piilottaa mieltymyksen, että saisi edes parisuhteen ja normaalin seksin.
Vierailija kirjoitti:
Here we go again.
15 viestiä ja minä olen u.l.i-betamies :D
- ap
Sinäpä sen sanoit ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin parisuhteen nynnyn miehen kanssa. Mies antaisi minulle tyydytyksen kuten haluan, joskus saisi myös itse nautintoa. Minulla olisi lupa myös muihin miehiin. En koskaan haluaisi seurustella dominoivan alfan kanssa, mutta näin kaikilla olisi hyvin.
Muuten jees mutta vieraissakäyntiä en sulata. On todella sydämetöntä ja ilkeää edes ehdottaa tuollaista jos puhutaan parisuhteesta. Polyamoria on sitten jotain muuta eikä siinä puhuta terveestä suhteesta.
.
Tarkoitin aisankannattamista tässä, enkä pettämistä. Eli mies myös saisi nautintoa tästä, koska on alistuva.
Ja kaikki alistuvat miehethän ei toki ole aisankannattajia, vaan haluaa yksiavioisen suhteen dominoivan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Googlasin aihe vapaa miten reagoisit
https://www.vauva.fi/keskustelu/3397035/nainen-miten-reagoisit-jos?chan…Ja mitä ilmeisimmin sama aloittaja tällä ketjulla? ”Ihan kivan oloinen” mies leimattiinkin pervoksi, kun meni kertomaan viehtymyksistään, yllätyit sis kun tällä palstallakin naiset ajattelevat suht samoin kuin IRL, ettei s/m-jutut nyt vaan oikeasti kiinnosta kauhean monia kuin enkä pitkän parisuhteen mausteena tai nuoruuden kokeiluna. Ikävää sinun kannaltasi mutta se ei ole meidän naisten vika. Uskon, että saattaisit löytää oman dominan, jos nimenomaan lähdet etsimään dominaa parisuhdemarkkinoilla. Jos taas odotat, että deittailemastasi taviksesta kuoriutuukin domina sinun kanssasi, joudut pettymään. Ikävä kyllä. Sanon tämän suoraan mutten pahalla. Ei asia mikään tabu ole mutta mieltymykset ei vaan kohtaa. Tsemppiä!
Ap luovuttaa :/
Täytyy kertoa miehelle että olenkin mies ja haluan naispuolisen dominan. Toivottavasti ei ota asiaa kovin raskaasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan suurin osa eksistäni (lasken sekä lyhyemmät että pidemmät seurustelut ja ei-niin-vakavat tapailut myös) on olleet enemmän tai vähemmän alistuvia. En tiedä johtuuko se siitä, että itse olen aika vahvanoloinen nainen ja vedän puoleeni tietyntyyppisiä miehiä. Harmi, koska mulle submissiiviset miehet on turn-off.
Johtuu varmaan luonteeltasi. Itse en ole tavannut yhtään avoimesti submissiivista miestä. Miehet tajuaa mun kanssa nopeasti, että olen itse alistuva.
Mäkin olen pohjimmiltani enemmän alistuva, mutta perustemperamentiltani ulospäinsuuntautunut, omatoiminen, iloinen, aktiivinen, liikunnallinen jne. ja se antaa musta ehkä dominoivan kuvan :( Kaikki noista miehistä ei ole avoimesti kertoneet alistumistoiveistaan, osa vihjannut epäsuorasti mutta asia tullut selväksi. Osa miehistä oli aiemmassa suhteessa elänyt ns. kaapissa alistumistoiveiden suhteen, ja mulle kertoneet niistä ensimmäistä kertaa. Uskon, että alistuvia miehiä on enemmän mitä monet naiset tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3397035/nainen-miten-reagoisit-jos?chan…Ja mitä ilmeisimmin sama aloittaja tällä ketjulla? ”Ihan kivan oloinen” mies leimattiinkin pervoksi, kun meni kertomaan viehtymyksistään, yllätyit sis kun tällä palstallakin naiset ajattelevat suht samoin kuin IRL, ettei s/m-jutut nyt vaan oikeasti kiinnosta kauhean monia kuin enkä pitkän parisuhteen mausteena tai nuoruuden kokeiluna. Ikävää sinun kannaltasi mutta se ei ole meidän naisten vika. Uskon, että saattaisit löytää oman dominan, jos nimenomaan lähdet etsimään dominaa parisuhdemarkkinoilla. Jos taas odotat, että deittailemastasi taviksesta kuoriutuukin domina sinun kanssasi, joudut pettymään. Ikävä kyllä. Sanon tämän suoraan mutten pahalla. Ei asia mikään tabu ole mutta mieltymykset ei vaan kohtaa. Tsemppiä!
Ap luovuttaa :/
Täytyy kertoa miehelle että olenkin mies ja haluan naispuolisen dominan. Toivottavasti ei ota asiaa kovin raskaasti...
Kyllä sun pitäisi tietää kuinka tää palsta toimii :D
Täällä on kaksi mieskirjoittajaa (loput 10 000 whatever on naisia). Yksi markkina-arvojankkaaja ja yksi betamies. Kaikki ketjut joissa arvostellaan naisia on jankkaajan kirjoittajia, kaikki ketjut joissa puhutaan alistuvista/hiljaisista/kokemattomista miehistä on betamiehen kirjoittamia.
-> kirjoittaja on luuseri -> ketjun sisältö on mitätöity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se, että joku aihe ei herätä isommin kiinnostusta, ei tarkoita, että se olisi tabu. Omista eksistäni yksi paljastui subiksi ja samoin minulle se on turnoff enkä sen jälkeen pystynyt kokemaan häntä haluttavaksi. Eikä se ole tabu, ei salaisuus, ei mikään sellainen asia mistä edes koskaan olisin jotain muuta väittänytkään.
No jaa - mutta tosi monille naisille se just nimenomaan on turn-off. Jos mies paljastaa mieltymyksen vaikka kolmelle naiselle joista pitää ja kaikki torjuu, niin neljännen kohdalla voi alkaa miettiä voisiko piilottaa mieltymyksen, että saisi edes parisuhteen ja normaalin seksin.
Ja harvoin miesten saunaillassa kehutaan, että ai että kun vaimo eilen nuoletti pim-piään neljästi ja itse sain vain an ustappia takalistoon :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ymmärrän mitä tarkoitat mutta totuus on että seksiin kuuluu myös tunteet ja jotkut fantasiat on paras jättää kosteiksi päiväuniksi.
Mulle on ihan sama onko ap nainen, mies vai mikä.
Jos alistuvia miehiä on niin paljon, niin kyseessähän on ihan oikeasti iso aihe. Koska dommaavia naisia ei takuulla ole yhtä paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta alistuva seksikin on ihan normaalia seksiä. Jos se mies kerran kuitenkin nauttii siitä "normaalista" seksistä, niin eipä tuo alistuminen hänelle edes ole tärkeää, joten mikä on ongelma? Tuon oman eksäni kohdalla hän paljasti sen useiden kuukausien seurustelun ja seksin jälkeen, eli hän ei ainakaan pystynyt sitten kuitenkaan elämään ilman sitä. Se ei ollut ainoa asia, mihin suhteemme päättyi, mutta ikään kuin viimeinen pisara.
Kiitos tästä aiheesta.
Itse luulin nuorempana että olen melkeinpä ainoa, se johti uskoon etä olen geneettistä jätemateriaalia, epänormaali jonka ei kuulukaan saada osakseen rakkautta. Elin 10 vuotta masentuneena, pitkälti miettien että miksi. Tähän jaksoon mahtui vakavan sairauden uhka, joka olisi tarkoittanut lähes varmaa hengenlähtöä. Asia kiinnosti yhtä paljon kuin maidon loppuminen jääkaapista.
Kun sitten sain tietää kuinka paljon meitä on, ja etteivät dominoivat naiset ole pelkkää urbaanilegendaa, sain motivaatiota yrittää. Tieto siitä että yhdestä naisesta kisaa 10-20 miestä, toimi hyvänä kannustimena.
20+ vuotta siinä meni, kunnes tapasin aviovaimoni. Elämme ihan normaalia elämää, kumpikaan ei dominoi arjessa. Sosiaalisissa tilanteissa minä yleensä vien, ja päätän myös raha-asioista koska minulla on niistä enemmän kokemusta. BDSM-leikkejä emme leiki.
Ehkä nyt tilanne on parempi kuin aikanaan, koska netistä löytyy tietoa. Hyvä silti jos asiasta puhuttaisiin enemmän, sen sijaan että mollataan sellaista josta ei pidetä.
M/44v, sub :)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään tabu ole. Yleensä naiset ei vaan tykkää siitä. Minkä sille voi, ei kumpikaan voi muuttaa mieltymystään. Täytyy vaan löytää sellainen nainen joka siitä pitää.
Nimenomaan näin. Ei ole tabu, mutta naisten ei ole mikään pakko kiinnostua tai pitää sellaisesta, mistä eivät ole kiinnostuneita tai eivät pidä.
Itse asiassa, jos vaadit sellaista joltakulta, käytännössä itse asiassa pyrit alistamaan naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Miten itse ratkaisisit asian? Naiset luopuisivat omista tarpeistaan näiden miesten takia? Ottaisivat puolison, jonka jutut ällöttävät, jotta miehillä ei olisi ongelmaa? Vai miehet käsittelisivät asian itse, ja toteaisivat, että tämä nyt vaan on näin, ja kaikkea ei voi saada. Kuten ei kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Miten itse ratkaisisit asian? Naiset luopuisivat omista tarpeistaan näiden miesten takia? Ottaisivat puolison, jonka jutut ällöttävät, jotta miehillä ei olisi ongelmaa? Vai miehet käsittelisivät asian itse, ja toteaisivat, että tämä nyt vaan on näin, ja kaikkea ei voi saada. Kuten ei kukaan muukaan.
Tarkoitin kommentillani sitä, että päinvastoin kuin sinä olen sitä mieltä että asia on varmaan jossain määrin tabu, kun kerran miehet eivät helposti tuo sitä esille, ehkä eniten siitä syystä että suuri osa naisista ei pidä alistuvasti suuntautuneista miehistä ja tämän moni tietää jo etukäteen tai huomaa kokemuksen kautta. Siihen en ota kantaa, miten kenenkään pitäisi mieltymystensä ja suhteidensa kanssa toimia.
Tämä sama aloitus oli täällä viime kesänä. Silloin aloittaja kertoi ihan rehellisesti olevansa mies ja oksensi heti myös naisvi hansa ulos.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3397035/nainen-miten-reagoisit-jos?chan…
Ja mitä ilmeisimmin sama aloittaja tällä ketjulla? ”Ihan kivan oloinen” mies leimattiinkin pervoksi, kun meni kertomaan viehtymyksistään, yllätyit sis kun tällä palstallakin naiset ajattelevat suht samoin kuin IRL, ettei s/m-jutut nyt vaan oikeasti kiinnosta kauhean monia kuin enkä pitkän parisuhteen mausteena tai nuoruuden kokeiluna. Ikävää sinun kannaltasi mutta se ei ole meidän naisten vika. Uskon, että saattaisit löytää oman dominan, jos nimenomaan lähdet etsimään dominaa parisuhdemarkkinoilla. Jos taas odotat, että deittailemastasi taviksesta kuoriutuukin domina sinun kanssasi, joudut pettymään. Ikävä kyllä. Sanon tämän suoraan mutten pahalla. Ei asia mikään tabu ole mutta mieltymykset ei vaan kohtaa. Tsemppiä!