Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen submissiivisuus tabu?

Vierailija
20.02.2019 |

Aloin naisena ihmettelemään tätä.

Elämme melko vapaassa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, mutta jostain syystä miehet jotka haluaisivat alistua naiselle seksuaalisesti leimataan automaattisesti pervoiksi, kummajaisiksi, miehiksi jotka eivät ole löytäneet miehisyyttään, tms. Näin kävi "miten reagoisit"-ketjun kivan oloiselle miehellekin.

50 shades of grey on mainstreamia, samoin kuin polygamia ja sukupuolen vaihtaminen.

Tsekkasin juuri pari tutkimusta aiheesta ja kävi ilmi että miehistä ensisijaisesti submissiivisia on yli 20% (!). Eli viidesosa miehistä on "kaapissa", aivan kuin homot tai lesbot aikanaan.

Miksi? En kirjoita pidempään koska jos olen oikeassa, tämä ketju poistuu salamannopeasti, vaikka muista vastaavista aiheista ketjuja on nytkin etusivulla...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan suurin osa eksistäni (lasken sekä lyhyemmät että pidemmät seurustelut ja ei-niin-vakavat tapailut myös) on olleet enemmän tai vähemmän alistuvia. En tiedä johtuuko se siitä, että itse olen aika vahvanoloinen nainen ja vedän puoleeni tietyntyyppisiä miehiä. Harmi, koska mulle submissiiviset miehet on turn-off.

Minusta se, että joku aihe ei herätä isommin kiinnostusta, ei tarkoita, että se olisi tabu. Omista eksistäni yksi paljastui subiksi ja samoin minulle se on turnoff enkä sen jälkeen pystynyt kokemaan häntä haluttavaksi. Eikä se ole tabu, ei salaisuus, ei mikään sellainen asia mistä edes koskaan olisin jotain muuta väittänytkään.

No jaa - mutta tosi monille naisille se just nimenomaan on turn-off. Jos mies paljastaa mieltymyksen vaikka kolmelle naiselle joista pitää ja kaikki torjuu, niin neljännen kohdalla voi alkaa miettiä voisiko piilottaa mieltymyksen, että saisi edes parisuhteen ja normaalin seksin.

No mitä sitten? Miten itse ratkaisisit asian? Naiset luopuisivat omista tarpeistaan näiden miesten takia? Ottaisivat puolison, jonka jutut ällöttävät, jotta miehillä ei olisi ongelmaa? Vai miehet käsittelisivät asian itse, ja toteaisivat, että tämä nyt vaan on näin, ja kaikkea ei voi saada. Kuten ei kukaan muukaan.

Tarkoitin kommentillani sitä, että päinvastoin kuin sinä olen sitä mieltä että asia on varmaan jossain määrin tabu, kun kerran miehet eivät helposti tuo sitä esille, ehkä eniten siitä syystä että suuri osa naisista ei pidä alistuvasti suuntautuneista miehistä ja tämän moni tietää jo etukäteen tai huomaa kokemuksen kautta. Siihen en ota kantaa, miten kenenkään pitäisi mieltymystensä ja suhteidensa kanssa toimia.

Tabu tarkoittaa suomeksi kiellettyä. Ja ei miehen alistuvuus ole kiellettyä eikä paheksuttua, se on täysin ok, mikäli se on kahden vapaaehtoisen aikuisen välisessä suhteessa (ilman esim todellista väkivaltaa) tapahtuvaa toimintaa. Se, ettei se kiinnosta monia, ei tarkoita, että se olisi tabu. Se vaan ei kiinnosta.

Vierailija
42/45 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin oma mieheni on submisiivinen, ja aivan avoimesti. Itse taivun enemmän dominoivan puolelle mutta molemmat vaihtelemme sujuvasti rooleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan suurin osa eksistäni (lasken sekä lyhyemmät että pidemmät seurustelut ja ei-niin-vakavat tapailut myös) on olleet enemmän tai vähemmän alistuvia. En tiedä johtuuko se siitä, että itse olen aika vahvanoloinen nainen ja vedän puoleeni tietyntyyppisiä miehiä. Harmi, koska mulle submissiiviset miehet on turn-off.

Minusta se, että joku aihe ei herätä isommin kiinnostusta, ei tarkoita, että se olisi tabu. Omista eksistäni yksi paljastui subiksi ja samoin minulle se on turnoff enkä sen jälkeen pystynyt kokemaan häntä haluttavaksi. Eikä se ole tabu, ei salaisuus, ei mikään sellainen asia mistä edes koskaan olisin jotain muuta väittänytkään.

No jaa - mutta tosi monille naisille se just nimenomaan on turn-off. Jos mies paljastaa mieltymyksen vaikka kolmelle naiselle joista pitää ja kaikki torjuu, niin neljännen kohdalla voi alkaa miettiä voisiko piilottaa mieltymyksen, että saisi edes parisuhteen ja normaalin seksin.

No mitä sitten? Miten itse ratkaisisit asian? Naiset luopuisivat omista tarpeistaan näiden miesten takia? Ottaisivat puolison, jonka jutut ällöttävät, jotta miehillä ei olisi ongelmaa? Vai miehet käsittelisivät asian itse, ja toteaisivat, että tämä nyt vaan on näin, ja kaikkea ei voi saada. Kuten ei kukaan muukaan.

Tarkoitin kommentillani sitä, että päinvastoin kuin sinä olen sitä mieltä että asia on varmaan jossain määrin tabu, kun kerran miehet eivät helposti tuo sitä esille, ehkä eniten siitä syystä että suuri osa naisista ei pidä alistuvasti suuntautuneista miehistä ja tämän moni tietää jo etukäteen tai huomaa kokemuksen kautta. Siihen en ota kantaa, miten kenenkään pitäisi mieltymystensä ja suhteidensa kanssa toimia.

Tabu tarkoittaa suomeksi kiellettyä. Ja ei miehen alistuvuus ole kiellettyä eikä paheksuttua, se on täysin ok, mikäli se on kahden vapaaehtoisen aikuisen välisessä suhteessa (ilman esim todellista väkivaltaa) tapahtuvaa toimintaa. Se, ettei se kiinnosta monia, ei tarkoita, että se olisi tabu. Se vaan ei kiinnosta.

Tabu ei tarkoita suomeksi yksinomaan kiellettyä, vaan myös vaiettua, sosiaalisesti ei hyväksyttyä. Jos viidesosa miehistä on "kaapissa" submissiivisyytensä kanssa - luku yllätti ainakin minut - niin kyllä se siitä kertoo, että ei ole ainakaan kovin suosittua miehenä esitellä tätä ominaisuutta avoimesti. Eihän se ole kiellettyä, sairasta eikä varmaan monenkaan mielestä väärin tai huono asia, mutta ilmeisesti aiheuttaa jonkinlaista häpeää ja salaamisen tarvetta monelle miehelle.

Vierailija
44/45 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus siitä toisesta ketjusta:
What’s perhaps most interesting in all this is the psychological (rather than sexual) relief that many alpha males in socially dominant positions experience in identifying with the submissive role (think bankers, CEO’s, even university deans). Fantasizing themselves as “liberated” from all the responsibilities that go with functioning in dominant professional roles offers them a respite from always having to be in control."

- Psychology Today

Vapaasti käännettynä:

Seksuaalinen alistuvuus on tosiasiassa enemmän psykologista kuin seksuaalista, ja tyypillisempää ns. alfamiehille jotka ovat sosiaalisesti dominoivassa asemassa ja kokevat alistumisen naiselle vapautuksena vastuusta joka tulee korkean aseman mukana.
Mielenkiintoista...

Eli miehet laiskottelevat tässäkin asiassa....

Vierailija
45/45 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tabu ei tarkoita suomeksi yksinomaan kiellettyä, vaan myös vaiettua, sosiaalisesti ei hyväksyttyä. Jos viidesosa miehistä on "kaapissa" submissiivisyytensä kanssa - luku yllätti ainakin minut - niin kyllä se siitä kertoo, että ei ole ainakaan kovin suosittua miehenä esitellä tätä ominaisuutta avoimesti. Eihän se ole kiellettyä, sairasta eikä varmaan monenkaan mielestä väärin tai huono asia, mutta ilmeisesti aiheuttaa jonkinlaista häpeää ja salaamisen tarvetta monelle miehelle.

Tabu on kyllä ihan kirjaimellisesti suomeksi ’kielletty’. Ja se kaapissa olo on oma valinta, koska naisia ei tuollainen ominaisuus keskimäärin viehätä. Eli kyse on vain omasta opportunismista. Ja siitä jokainen on ihan itse vastuussa. Vähän kuin joku söisi räkää. Joo, jos sen tekee julkisesti, se ällöttää muita, ja vähentää pariutumismahdollisuuksia. Mutta se on silti ihan oma valinta, mitä julkisesti tekee, eikä siitä voi muita syyttää. Naisilla ei ole edelleenkään mitään velvollisuutta pitää viehättävänä mitään sellaista ominaisuutta, mitä eivät pidä viehättävänä. Eikä se valittamalla muuksi muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan