Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen submissiivisuus tabu?

Vierailija
20.02.2019 |

Aloin naisena ihmettelemään tätä.

Elämme melko vapaassa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, mutta jostain syystä miehet jotka haluaisivat alistua naiselle seksuaalisesti leimataan automaattisesti pervoiksi, kummajaisiksi, miehiksi jotka eivät ole löytäneet miehisyyttään, tms. Näin kävi "miten reagoisit"-ketjun kivan oloiselle miehellekin.

50 shades of grey on mainstreamia, samoin kuin polygamia ja sukupuolen vaihtaminen.

Tsekkasin juuri pari tutkimusta aiheesta ja kävi ilmi että miehistä ensisijaisesti submissiivisia on yli 20% (!). Eli viidesosa miehistä on "kaapissa", aivan kuin homot tai lesbot aikanaan.

Miksi? En kirjoita pidempään koska jos olen oikeassa, tämä ketju poistuu salamannopeasti, vaikka muista vastaavista aiheista ketjuja on nytkin etusivulla...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Aika paljon, jos tuo pitää paikkansa.

Sitten vielä lisätään ne, jotka ovat kaapissa itseltäänkin eli eivät myönnä alistuvuuttaan.

Taitaa se olla aika tabu.

Vierailija
2/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan suurin osa eksistäni (lasken sekä lyhyemmät että pidemmät seurustelut ja ei-niin-vakavat tapailut myös) on olleet enemmän tai vähemmän alistuvia. En tiedä johtuuko se siitä, että itse olen aika vahvanoloinen nainen ja vedän puoleeni tietyntyyppisiä miehiä. Harmi, koska mulle submissiiviset miehet on turn-off.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin parisuhteen nynnyn miehen kanssa. Mies antaisi minulle tyydytyksen kuten haluan, joskus saisi myös itse nautintoa. Minulla olisi lupa myös muihin miehiin. En koskaan haluaisi seurustella dominoivan alfan kanssa, mutta näin kaikilla olisi hyvin.

Vierailija
4/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan suurin osa eksistäni (lasken sekä lyhyemmät että pidemmät seurustelut ja ei-niin-vakavat tapailut myös) on olleet enemmän tai vähemmän alistuvia. En tiedä johtuuko se siitä, että itse olen aika vahvanoloinen nainen ja vedän puoleeni tietyntyyppisiä miehiä. Harmi, koska mulle submissiiviset miehet on turn-off.

Johtuu varmaan luonteeltasi. Itse en ole tavannut yhtään avoimesti submissiivista miestä. Miehet tajuaa mun kanssa nopeasti, että olen itse alistuva.

Vierailija
5/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Aika paljon, jos tuo pitää paikkansa.

Sitten vielä lisätään ne, jotka ovat kaapissa itseltäänkin eli eivät myönnä alistuvuuttaan.

Taitaa se olla aika tabu.

Niitä on luultavasti paljon, parisuhteissakin. Yksi syy on että naisissa on vähän dominoivia. Samojen tutkimusten perusteella ero on jopa kymmenkertainen.

Totta kai se tarkoittaa sitä että naisissa on vastaavasti monia jotka eivät myöskään saa mitä haluavat, mutta ero on vähemmän radikaali.

Vierailija
6/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus siitä toisesta ketjusta:

What’s perhaps most interesting in all this is the psychological (rather than sexual) relief that many alpha males in socially dominant positions experience in identifying with the submissive role (think bankers, CEO’s, even university deans). Fantasizing themselves as “liberated” from all the responsibilities that go with functioning in dominant professional roles offers them a respite from always having to be in control."

- Psychology Today

Vapaasti käännettynä:

Seksuaalinen alistuvuus on tosiasiassa enemmän psykologista kuin seksuaalista, ja tyypillisempää ns. alfamiehille jotka ovat sosiaalisesti dominoivassa asemassa ja kokevat alistumisen naiselle vapautuksena vastuusta joka tulee korkean aseman mukana.

Mielenkiintoista...

Vierailija
7/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus siitä toisesta ketjusta:
What’s perhaps most interesting in all this is the psychological (rather than sexual) relief that many alpha males in socially dominant positions experience in identifying with the submissive role (think bankers, CEO’s, even university deans). Fantasizing themselves as “liberated” from all the responsibilities that go with functioning in dominant professional roles offers them a respite from always having to be in control."

- Psychology Today

Vapaasti käännettynä:

Seksuaalinen alistuvuus on tosiasiassa enemmän psykologista kuin seksuaalista, ja tyypillisempää ns. alfamiehille jotka ovat sosiaalisesti dominoivassa asemassa ja kokevat alistumisen naiselle vapautuksena vastuusta joka tulee korkean aseman mukana.
Mielenkiintoista...

Mä en suoraan sanottuna usko tähän teoriaan juurikaan. Tai uskon, että monilla syy alistuvuuteen on eri ja syvempi, kuin päästä arjen vastuusta tauolle.

Vierailija
8/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt todellakaan ole mikään tabu vaan ihan mainstreamia tyyliin -90-luvulta lähtien. Mutta sadomasokismi poistui tautiluokituksesta vasta 2011 ja edelleen se usein määritellään parafiliaksi eli perversioksi eli seksuaalisen kiihotuksen kokemiseksi epätavallisen esineen tai tilanteen yhteydessä. Perversio-sana tulee siis ymmärtää oikein, ei kielteisesti vaan se on neutraali sana :)

Vierailija
9/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti! Se on mies kun panee.

Vierailija
10/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millä tavalla se on mielestäsi tabu? Se, että alistuvat miehet eivät mielestäsi ole alistuvia riittävän näkyvästi ei riitä tekemään miehen alistuvuudesta tabua. Pe dofilia esimerkiksi on tabu.

Vierailija
11/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tämä ”en ole koskaan naisen kanssa ollut” -betamies ilmestyi nyt ulisemaan uuteen ketjuun, kun joku meni sanomaan suoraan, että kokematon mutta s/m-alistus-suhteesta haaveileva vanhempi mies on aikamoinen turn-off. Nyt toki klassisesti ”aloin naisena ihmettelemään” yeah right.

Mitäpä jos hyväksyisit, että vika ei ole naisissa, jos et saa naisia?

Vierailija
12/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, tämä ”en ole koskaan naisen kanssa ollut” -betamies ilmestyi nyt ulisemaan uuteen ketjuun, kun joku meni sanomaan suoraan, että kokematon mutta s/m-alistus-suhteesta haaveileva vanhempi mies on aikamoinen turn-off. Nyt toki klassisesti ”aloin naisena ihmettelemään” yeah right.

Älä jaksa. Alkaa olla jo niin vanhaa nämä betamies -automaattivastaukset.

Vierailija
13/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt todellakaan ole mikään tabu vaan ihan mainstreamia tyyliin -90-luvulta lähtien. Mutta sadomasokismi poistui tautiluokituksesta vasta 2011 ja edelleen se usein määritellään parafiliaksi eli perversioksi eli seksuaalisen kiihotuksen kokemiseksi epätavallisen esineen tai tilanteen yhteydessä. Perversio-sana tulee siis ymmärtää oikein, ei kielteisesti vaan se on neutraali sana :)

Elokuvien maailmasta tulee mieleen se että niissä esiintyvät alistuvat miehet ovat lähes poikkeuksetta menneisyyden demonien riivaamia kärsijöitä, jotka päätyvät vahvan mutta pahan nais"sankarittaren" listimiksi ja täten poistetuiksi geenipoolista.

Eli alistuvat miehet esitetään hyvin negatiivisella tavalla, kun taas dominoivat naiset ovat samaan aikaan pahoja, mutta toisaalta vahvoja selviäjiä. Itse näen tässä jonkinlaista symboliikkaa.

Vierailija
14/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se edellinen ketjusi oli muuten huonosti piiloteltua naisvihaa täynnä. Kannattaa tutkiskella olisitko niitä miehiä, jotka ”ylistämällä alistaa” naisia eli nämä monet s/m-fetisistimiehet, jotka haluavat palvoa (kuten sinäkin sanoit haluavasi) naistaan MUTTA vain niillä tavoilla, joilla mies haluaa palvoa, esim. kenkien ja jalkojen nuolenta, vaikka nainen ei kiihottuisi niistä yhtään - mutta mies loukkaantuu, kun hänen palvontansa ei kelpaakaan. Vaikutat just semmoiselta, joka haluaa palvoa mutta vain omilla tavoilla. Se piiskaamisen pyytäminenkin voi olla naisen pakottamista sellaiseen seksuaaliseen tekoon, joka ei häntä kiihota / jota hän ei halua. Mutta kokemattomana sinä et tätä tajua, jankkaat vaan palvomisesta.

Vierailija
15/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on mies. Nyt uskon minäkin ....

Vierailija
16/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa ketä kiinnostaa? Jos sulla on asian suhteen joku ongelma ni ymmärrän sit mut onpa tyhjänpäiväinen aloitus

Vierailija
17/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on mies. Nyt uskon minäkin ....

Ap:sta en tiedä, mutta ihan turhia nuo "arvailut". Jos ei ole viisaampaa sanottavaa, noin voi jättää sanomatta.

Vierailija
18/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here we go again.

15 viestiä ja minä olen u.l.i-betamies :D

- ap

Vierailija
19/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin parisuhteen nynnyn miehen kanssa. Mies antaisi minulle tyydytyksen kuten haluan, joskus saisi myös itse nautintoa. Minulla olisi lupa myös muihin miehiin. En koskaan haluaisi seurustella dominoivan alfan kanssa, mutta näin kaikilla olisi hyvin.

Muuten jees mutta vieraissakäyntiä en sulata. On todella sydämetöntä ja ilkeää edes ehdottaa tuollaista jos puhutaan parisuhteesta. Polyamoria on sitten jotain muuta eikä siinä puhuta terveestä suhteesta.

.

Vierailija
20/45 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se, että joku aihe ei herätä isommin kiinnostusta, ei tarkoita, että se olisi tabu. Omista eksistäni yksi paljastui subiksi ja samoin minulle se on turnoff enkä sen jälkeen pystynyt kokemaan häntä haluttavaksi. Eikä se ole tabu, ei salaisuus, ei mikään sellainen asia mistä edes koskaan olisin jotain muuta väittänytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi